1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

با دیدن این جسد،یکی دیگر از معجزات قرآن اثبات شد+ عکس

شروع موضوع توسط *Yalda* ‏16/5/12 در انجمن قرآن کریم

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏18/6/15
    ارسال ها:
    301
    تشکر شده:
    2,473
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    من قصدم از اولم مخالفت نبوده
    من فقط برام سوال شد!
     
    سایه، *NARIN*، وضعیت سفید و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏7/12/12
    ارسال ها:
    2,082
    تشکر شده:
    8,584
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    نه اصلا . منم چنین برداشتی نکردم . و واقعا هم از سوالتون استفاده کردم چون باعث شد روی این ماجرا بیشتر فکر کنم .
     
    نگار بانو، سایه، ! ~ 71 و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏26/6/15
    ارسال ها:
    99
    تشکر شده:
    650
    امتیاز دستاورد:
    93
    جنسیت:
    مرد
    رامسس دوم از قدرتمندترین فراعنه مصر بود
    اینکه مومیائیش سالمتر از بقیه است بخاطر پیشرفته تر شدن علوم و شکوفایی تمدن بزرگ مصر در زمان اوست
    هر معبد و‌ ساختمان و قبر و گورستان و مومیایی جدیدی که یافت میشود مورخین و‌باستان شناسان با تمدن بزرگ مصر آشناتر میشن و عجایب و‌غرائب بیشتری هم مشاهده میکنن
    فرعونی که روزشمار داره و شام و‌نهارش رو هم‌ روزانه نوشته که امروز مرغ خوردم دیشب ماهی خوردم ... جزئیترین اتفاقات دوروبرش را بر دیوارههای کاخها و‌معابد مصر با خط هیروگلیف نقاشی کرده هیچ اسمی از موسی نیاورده !!! ... در قرآن آمده است که موسی را همین فرعون بزرگ کرد و پدرخوانده اش بود و‌ موسی بزرگ شد و یکروز در دعوایی با مشت زد یکنفر را کشت و‌فرار کرد و چند‌سال بعد‌اومد گفت من پیغمبر خدام ....
     
    .!mahya!.، سایه، *NARIN* و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏7/12/12
    ارسال ها:
    2,082
    تشکر شده:
    8,584
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    سلام مجدد . خب راستش ادامه ی این بحث یه کم نا امید کننده است . چون شاهد اشکالاتی هستیم که به نظرم بیشتر از روی احساساته نه از روی مطالعه و تامل و تفکر . چون مطالبی که فرمودید به نظرم مطالبی هستن که فقط با چند لحظه تامل بدون جبهه گیری فکری ، خودتون خیلی راحت میتونستید به جوابای خوبی براش برسید . از طرفی واضحه که این تاپیک هم کم کم داره به حاشیه کشیده میشه . چون اوّلا اشکالات علمی نیست . دوّما مطلب جدیدی بیان نشده که بخوایم ادامش بدیم . با عرض پوزش مجبورم آخرین پست رو حذف و تاپیک رو ببندم . ولی قبلش به آخرین مطالب هم جواب میدم .

    یعنی میخواید شما هم بگید قرآن در رابطه با این اخباری که داده معجزه ای نکرده !؟ خیلی عجیبه . من یه بار دیگه مطلب رو مجبورم بیان کنم . اوّلا اینکه قرآن بعد از حدود 2 هزار سال بعد از فرعون اومده و از غرق شدنش و اینکه بدنش سالم مونده ، خبر داده در حالیکه هیچ سند و مدرکی بر این حرف نبوده ، آیا این معجزه نیست ؟ کی میدونسته که فرعون غرق شده ؟! کی میدونسته تونستن جسدش رو در دریا پیدا کنن در حالیکه او تنها نبوده بلکه سپاهیانش هم غرق شدن !؟ کی میدونسته بعد از غرق شدن تونستن در همون روز جسدش پیدا کنن و همون روز مومیایی کنن و سالم بمونه و در اینده توسط انسانها پیدا بشه ؟! و کی میدونسته های خیلی بیشتر !!!
    مگه اینکه شما هم بگید این مطلب ثبت شده بوده !!! خب کجا ثبت شده بوده !؟ لطفا سند بیارید . چون همونطور که در اولین پست بیان شد ، اگه چیزی ثبت شده بود ، دیگه باعث تعجب دانشمندان نمیشد . خب میگفتن در فلان جا از زمان خود فرعون ثبت و ضبط شده بوده که او غرق شده و در همان روز مومیایی شده .




    دقیقا متوجه نشدم که منظورتون ازین مطلب چیه ؟ یعنی چون چیزی از موسی در اسناد و مدارک فرعون ثبت نشده ، معنیش اینه موسی و اون حوادث وجود نداشتن و همه ی اینها ساختگی !؟

    اوّلا اسناد و مدارک وجود داشتن پیامبری به نام موسی و بسیاری از حوادثی که در زمان ایشون اتفاق افتاده ، انقدر واضح و روشنه و دلایل محکم داره و به قول معروف اظهر مِن الشمس و اوضح واضحاته که نمیدونم چه جوری میشه انکارش کرد . مطلبی که در طول این حدودا 4 هزار سالی که ازش میگذره ، میلیارد ها نفر(یهودی و مسیحی و مسلمان) بهش اعتقاد راسخ داشتن و دارن و خواهند داشت و سر سوزنی جای شک نیست . همونطور که عرض کردم دیگه اینا چیزاییه که باید برید و اندازه ی
    فقط چند دقیقه مطالعه و تحقیق کنید تا براتون روشن بشه .

    دوّما ، شما دلیلتون ثبت نشدن در اسناد فرعونه ؟! از کجا میدونید ثبت نشده و هنوز کشف نشده !؟ یا ثبت شده ولی در طول این چند هزار سال به هزار و یک دلیل از بین نرفته !؟ یا اصلا ممکنه از اول ثبت نشده باشه به هزار و یک دلیل !!! به عنوان مثال از قدیم میگن هیچ ماست بندی نمیگه ماست من ترشه !!! منم جای فرعون و فرعونیان بودم ، وقتی ادّعای خدایی میکردم ، معلومه که نمیومدم خودم با دستان خودم گور خودم رو بکنم و از موسایی بگم که بارها و بارها دلیل بر خطای فرعون آورد . نباید هم چیزی ثبت کنن . یعنی بیان ثبت کنن که ما دروغگو بودیم که ادعای خدایی کردیم !؟ ثبت کنن که شخصی اومد به نام موسی و همه ی کاسه و کوزه های ما رو به هم ریخت و ما رو رسوا کرد ؟!

    سوّما ، به کدوم دلیل عقلی میگید چون اسنادش در مدارک فرعون ثبت نشده ، پس وجود نداشته ؟! به عنوان مثال ، الآن یکی از بزرگترین ابهامات بشر که هنوز با این همه پیشرفت و تکنولوژی نتونستن یک نظر قطعی در موردش بدن و نظریه های بسیار زیادی در موردش بیان شده ، همین اهرام مصر و چگونگی ساخته شدنشون با این عظمت و پیچیدگیه !!! پس چرا همون وقت نیومدن ثبت کنن که اهرام مصر رو چطور ساختن !؟ نکنه مشغول نوشتن ناهار و شام فرعون بودن و یادشون رفت که چنین مطلبی رو ثبت کنن !؟ شایدم شام فرعون مهمتر از ساخت اهرام بوده !!!

    خلاصه ازتون تمنا میکنم ، روی مسائل بیشتر دقت کنید . هر اشکالی رو بیان نکنید . قبلش روش تامل کنید که مطمئنم انقدر با کمالات هستید که خودتون برای چنین اشکالاتی جوابهای خیلی عالی پیدا کنید .
    بازم ممنون و موفق باشید@};-
     
    آخرین ویرایش: ‏29/7/15
    وضعیت سفید، نگار بانو، .!mahya!. و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. کاربر مفید مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏10/6/15
    ارسال ها:
    644
    تشکر شده:
    4,834
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Mobile Repair Tools
    خب اين كه كسي از اين موضوع خبر نداشته رو من كاملا رد ميكنم
    فرعون كه خود بخود موميايي نشده و مطمئنا كساني بودن كه فرعون را موميايي و كساني ديگر انرا دفن كردند و ديگر كساني كه از اين موضوعات خبردار

    موضوع ديگر اينكه فرعون در دريا غرق نشده تا انجا كه اطلاع دارم در رود نيل بود كه توسط حضرت موسي شكافته شد تا بتونن از ميان رود عبور كنند
    جالب بودنش اينه كه رود نيل شور نيست ، اب شيرين هست
    اين بحث زير سوال بردن حقانيت اسلام نبود و نخواهد بود
    فقط سوالات و ابهاماتي مطرح شد :|
     
    وضعیت سفید، Amin_110، .!mahya!. و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏7/12/12
    ارسال ها:
    2,082
    تشکر شده:
    8,584
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    میبینم که از قدرتهای مدیریتی استفاده میکنی و توی تاپیک بسته شده پست میذاری حمید خان !!! ;)

    فرمایش شما کاملا متینه . منم هیچ وقت منظورم این نبود که فرعون خود به خود مومیایی شد . مسلّمه که کسانی بودن که این کارو کردن . حرف سر اینه که آیا این حوادث ثبت و ضبط شده !؟ حوادثی که نزدیک به دو هزار سال قبل از پیامبر ما اتفاق افتاده بوده ؟! ما میگیم هیچ سند و مدرکی وجود نداشته که این حوادث رو به مردم زمان پیامبر رسونده باشه . اگه میگید بوده ، خب اسناد و مدارک ثبت شدش رو باید رو کنید . ما همین الآن با این پیشرفت خارق العاده ی علم نمیتونیم اکثر حوادث اتفاق افتاده تا هزار سال پیش رو بفهمیم . چه برسه به مردم 1400 سال پیش که میخواستن در مورد حوادثی حرف بزنن که دو هزار سال قبل از خودشون اتفاق افتاده بوده .



    این مطلبی که گفتی خیلی اشکال عالیی بود و واقعا لذت بردم و فکر نمیکردم کسی مطرحش کنه . خودم وقتی به این اشکال رسیدم ، خیلی روش فکر کردم و تحقیق کردم . امیدوارم انتظار نداشته باشی تمام مطالبی که برای رفع این اشکال بررسی کردم رو اینجا قرار بدم چون خیلی طولانی میشه . ولی بذار یه چیزایی بگم . حرف شما کاملا درسته . در چند جای قرآن در رابطه با جریان حضرت موسی ، از کلمات "بحر" "یم" و "نهر" استفاده شده ولی هیچ جای قرآن تصریح نشده که منظور کجاست . در اینکه منظور از این کلمات دقیقا رود نیله یا جای دیگه بین مفسرین اختلافهای بسیار زیادیه . چون بازم تاکید میکنم که جایی تصریح نشده به اسم رود یا دریا . در مورد انداختن حضرت موسی توسط مادرش در آب یا جریانها ی دیگه کاری نداریم . ما بحثمون سر غرق شدن فرعونه . از لحاظ لغتی اگه خودت هم تحقیق کنی متوجه میشی که اطلاق بحر(دریا) به رود نیل درسته و اشکالی نداره . ولی در یک تحقیق جامع انسان باید همه ی مسائل رو در نظر بگیره . چیزی که باعث میشه به این نتیجه برسیم که ممکنه حضرت موسی از رود نیل عبور نکرده باشه بلکه جایی که عبور کرده دریای سرخ بوده ، مسیریه که طی کرده . به نظر بيشتر مفسرين دريايي كه بنی اسرائيل ازش گذشتند و فرعون و سپاهيانش در اون غرق شدند ، دريای سرخ يا دريای "قلزم" بوده كه در منتهی اليه شمالی اون در خليج عقبه و سوئز به ترتيب از سمت شرق به غرب و شبه جزيره كوهستانی سينا رو در برداره.
    تورات هم تصريح داره كه اين دريا، دريای «سوف» بوده. سفرخروج و محل شكافتن آب ، «فم الحيروت» برابر بعل صفون بود كه در قاموس كتاب مقدس همان «قلزم» معين شده . در دعای "سمات" هم به دريای «سوف» اشاره كرده .
    بنی اسرائيل در مسيرشون به فلسطين از صحرای سينا گذشتن و فقط دريای سرخ بر سر راهشون بوده ، اما رود نيل ربطی به این مسیر نداشته و در مسيرشون نبوده چون در جهت غربشون بوده . درحالیکه اونها به سمت شرق حرکت کردن و سر راهشون مانعي جز تنگه سوئز در منتهی اليه دريای سرخ نداشتن.

    (1). روح البيان، ج3،‌ص289؛ دايره المعارف الاسلاميه، ج3، ص383.
    (2) . قاموس كتاب مقدس، ص496
    (3) . مفاتيح الجنان، دعاي سمات
    (4). شبهات و ردود، ص60


    البته حمید جان اعتراف میکنم که به خاطر ادله و مطالب بسیار زیادی که هم در تایید رود نیل هست و هم در تایید دریای سرخ ، من خودم هنوز به قطع و یقین نرسیدم . الآن هم در صدد اثبات این نیستم که فرعون حتما و قطعا در دریای سرخ غرق شده . فقط خواستم بگم باید اینور رو هم در نظر داشت و بدونیم که به همون اندازه که غرق شدن در رود نیل معروفه و دلیل براش دارن ، برای دریای سرخ هم همینطوره و نمیشه به این راحتی نظر داد .به همین خاطر هم هست که هنوز هیچ کس با قطع و یقین در مورد این مسئله نظر نداده .

    حالا که بحث به اینجا رسید بد نیست اینم اضافه کنم که اصلا بعضی مفسرین در مورد سالم موندن جسد فرعون نظر دیگه ای دارن . یعنی آیاتی که مبنی بر سالم موندن فرعون هست رو اینطور تفسیر کردن که منظور همان زمان بوده نه اینکه جسدش هزاران سال سالم بمونه . به عنوان مثال نظرت رو جلب میکنم به این دوتا حدیث :

    1. در روایتی از امام رضا(علیه السلام) نقل شده است : فرعون از سر تا پا لباسی آهنین پوشیده بود، اما هنگامی که غرق شد، پروردگار پیکر بی‌جان او را به ساحل انداخت تا برای آیندگان نشان و معجزه‌ای باشد و جسد پوشیده از آهن او را ببینند که چگونه از آب به ساحل افکنده شد، با آن‌ که به صورت معمول ، بدن پوشیده از آهن باید در اعماق آب فرو رفته و ناپدید شود.(1)
    2. در نقلی دیگر آمده است که برخی فرعون را خدا می‌دانستند و شاید بعد از غرق او نیز در مرگش تردید می‌کردند ! پروردگار برای برطرف شدن هرگونه شک و شبهه‌ای، پیکر بی‌جانش را در کنار ساحل قرار داد تا همگان به مرگ او یقین کنند(2) .
    جالب آن‌جا است که بر اساس نقل برخی مفسران، حتی بنی اسرائیل و یاران حضرت موسی(علیه السلام) که معجزۀ شکافته شدن دریا را نیز دیده بودند، مرگ فرعون را به سختی باور می‌کردند و با این اعجاز بعدی و دیدن جسد فرعون، تردیدشان برطرف شد.
    [3]

    (1). شیخ صدوق، علل الشرایع، ج 1، ص 59، انشارات داوری، قم، 1385ش.
    (2). جزائری، نعمت الله، النور المبین فی قصص الأنبیاء و المرسلین، ص 239، مکتبة آیت الله المرعشی النجفی، قم، 1404ق.
    (3). قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لأحکام القرآن، ج 8، ص 379، ناصر خسرو، تهران، 1364ش.



    البته منافاتی هم نداره . یعنی این جریان میتونه هم معجزه ای برای همون وقت بوده باشه و هم معجزه ای برای آیندگان که ما باشیم .(الله اعلم)



    سوء تفاهم پیش نیاد حمید جان . منظورم دوستان نبودن . منظورم خودم بودم . چون من تمام این مطالب رو به عنوان مویّد بر حقانیت قرآن و اسلام بیان کردم . خواستم بگم اگر هم حرفم در مورد این جریان درست نباشه ، بازم چیزی از حقانیت اسلام کم نشده . نه اینکه فکر کنی منظورم سوالات دوستان بوده .

    بازم ممنون از مطالبی که گذاشتی . انصافا لذت بردم .
     
    آخرین ویرایش: ‏29/7/15
    وضعیت سفید، 7080، نگار بانو و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.