1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ساخت دکمه فنری در SWiSHmax

شروع موضوع توسط minaaa ‏7/1/11 در انجمن Swish Max

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ساخت دکمه فنری در SWiSHmax [/FONT]
    [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
    [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
    [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ساخت دکمه فنری در SWiSHmax [/FONT]​
    [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در بعضی فلش ها یک دکمه ( آرم ) داخل یک فریم قرار دارد که با رفتن ماوس روی آن بصورت ارتجاعی ، فنری یا همان Elastic منقبض شده و با Roll over شدن ماوس دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد . در ادامه این قسمت به آموزش این نوع دکمه خواهیم پرداخت .مراحل زیر را به دقت دنبال کنید :[/FONT]

    [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]1- با استفاده از ابزار[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] Ellipse یک دایره رسم کنید و رنگی را برای انتخاب کنید و نام آن را roller وارد کنید . البته این نکته را عرض کنم که شما می توانید از هر شکل یا عکسی استفاده کنید . خوب در ادامه روی roller راست کنید و Convert to Sprite را از Convert کلیک کنید تا شکل به یک Sprite تبدیل شود[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] . [/FONT][/FONT]


    [/FONT][​IMG]
    [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]2-[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] در این مرحله برای roller shape باید اسکریپت بنویسیم . پس شکل زیر مانند آموزشهای قبلی برای شما گویا و قابل فهم خواهد بود .
    اگر آموزشهای قبلی را دنبال کرده باشید با قسمت بالا مشکلی ندارید ولی خوب یک توضیح کوتاه درباره اسکریپهای بالا خواهم داد : (قبول بفرمائید که توضیح اسکریپت نویسی بسیار مشکل است ، فکر می کنم با یک عکس بهتر از 10 خط توضیح و تفسیر می توان مطلب را فهماند .)
    [/FONT]
    [​IMG]
    [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اول از آدرس (Add Script | Events | Button | on(rollOver)) یک تابع ایجاد کنید بعد با استفاده از آدرس زیر (Add Script | Statement | name = expr;) یک متغیر را مقدار دهی خواهیم کرد برای مثال در مورد خط اول متغیر jump را در name و مقدار false را در قسمت oprator وارد می کنیم . البته برای متغیر _parent.roller ، متغیر _parent را در Torget و roller را در name وارد می کنیم . اسکریپتهای rollOut هم مثل rollOver دنبال کنید . (خیلی وارد جزئیات شدیم !)
    3- حالا نوبت اسکریپت نویسی برای اسپریت roller می باشد . که این بار هم به یک شکل اکتفا می کنم
    [/FONT]
    [​IMG][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]4-[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] حالا می توانید نتیجه را مشاهده کنید .
    نکته 1 : اگر کمی به اسکریپت ها توجه کنید می بینید که از مقادیر و فاکتورهایی استفاده شده است که با توجه به جایی که از این دکمه استفاده می شود ، می توان آنها را تغییر داد . برای مثال در اسکریپت shape ( همان دایره ای که در ابتدا رسم کردیم ) مختصات دایره در 1.5 ضرب شده است که باعث می شود موقع RollOver شدن دکمه بزرگ شود ، خوب برای کوچک شدن کافیست آن را بر 1.5 تقسیم کنید . همین .
    نکته 2 : توجه داشته باشید که اگر بعد کشیدن شکل و اسکریپت نویسی مکان آن را تغییر دهید امکان دارد جهت حرکت دکمه هنگام ارتجاع تغییر کند که چندان جالب نیست .
    نکته 3 : اگر آدرسهای ذکر شده در مطلب فوق و یا نوشتهای قبلی گاهی پس و پیش یا جابجا نوشته شده اند به گیرنده های خود دست نزنید مشکل از چپ چین یا راست چین نوشتن حروف انگلیسی است .
    [/FONT]
    [/FONT]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.