1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

فواید سیاه دانه

شروع موضوع توسط Am!R~Mr ‏16/4/12 در انجمن سایر رشته ها

  1. [​IMG]

    سیاه دانه از آن دست داروهای گیاهی پرفایده و پرخاصیت است كه نه تنها در سبد هر عطار بلكه در آشپزخانه هر خانم خانه‌داری به چشم می‌خورد. كافی است سراغ مادر خانواده یا مادربزرگ‌تان بروید تا از برخی از رایج‌ترین كاربردها و خواص درمانی سیاه‌دانه مطلع شوید. خواص مقوی و اهمیت این گیاه دارویی در درمان بیماری‌های سطحی دستگاه گوارش، كلیه‌ها و تاثیر درمانی آن در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن از جمله سرطان، موجب شد برای این شماره از مجله ایده‌ال به بررسی خواص درمانی این دانه‌های سیاه اما درمانگر در طب سنتی ایران بپردازیم.

    [HR][/HR]
    برای كاهش درد زایمان

    به اعتقاد بسیاری از درمانگران طب سنتی مصرف سیاه‌دانه در روزهای پایانی بارداری تاثیر زیادی در كاهش درد زنان باردار و افزایش میزان مقاومت بدن آن‌ها خواهد داشت. براساس دیدگاه این درمانگران مصرف تركیبی از دانه‌های سیاه‌دانه و عسل توسط مادران باردار می‌تواند علاوه بر كنترل فشار و درد ناشی از زایمان به افزایش توان و قوای جسمی این گروه نیز كمك كند. برای تهیه این تركیب كافی است 100 گرم عسل پاستوریزه و طبیعی را با 25 گرم از پودر سیاه دانه و مقدار اندكی روغن حیوانی تركیب كرده و آن را در ناحیه شكم و كمر به‌صورت موضعی مصرف كنید. پس از مالیدن این مرهم روی شكم آن را با كمك دستمال یا پوششی مناسب ببندید و اجازه بدهید گرم باقی بماند.

    [HR][/HR]
    با درد كليه خداحافظي كنيد

    یكی دیگر از خواص درمانی سیاه‌دانه كاهش دردهای ناشی از سنگ كلیه و بیماری‌های كلیوی است. درمانگران طب سنتی برای كاهش دردهای ناحیه كلیه به بیماران خود توصیه می‌كنند از روغن گیاهی سیاه‌دانه به‌صورت موضعی در محل درد استفاده كنند. به این ترتیب به بیمار توصیه می‌شود روزی 2 بار و هر بار 10 قطره از روغن سیاه‌دانه را برای ماساژ دادن ناحیه كلیه در بدن استفاده كند. این ماساژ پس از گذشت 10 روز تاثیری بسیار معجزه‌آسا در كاهش دردهای ناحیه كلیه خواهد داشت.

    [HR][/HR]
    روغن سیاه دانه و روماتیسم

    درمانگران طب سنتی ایران برای كاهش دردهای مفصلی رایج در فصل زمستان و همچنین برای تسكین دردهای بیماری‌هایی استخوانی- مفصلی از قبیل روماتیسم، آرتروز و آرتریت به بیماران خود توصیه می‌كنند از روغن گیاهی سیاه دانه استفاده كنند. این درمانگران ماساژ ناحیه درد را با كمك روغن سیاه دانه و گرم نگه داشتن آن با كمك باندهای كشی و پشمی را موثرترین راه برای كنترل دردهای ناشی از این بیماری‌ها می‌دانند. درمانگران توصیه می‌كنند پیش از استفاده از روغن سیاه‌دانه آن را برای مدت كوتاهی روی حرارت به درجه ولرم برسانید و سپس از آن برای ماساژ مفاصل و استخوان‌ها استفاده كنید.

    [HR][/HR]
    جوش‌درماني با روغن كنجد و سياه‌دانه

    برای درمان جوش‌های زیر پوستی نسخه‌ای كاربردی در طب سنتی ایران وجود دارد كه یك بار به امتحان كردن آن می‌ارزد. درمانگران طب سنتی برای درمان جوش‌های زیرپوستی به مراجعان خود توصیه می‌كنند 3 قاشق از سیاه دانه پودر شده را با یك تا 2 قاشق روغن كنجد تركیب كنند و این تركیب را برای 2 هفته روی پوست خود ماسك كنند. استفاده از این ماسك كمك می‌كند تا جوش‌های زیرپوستی به مرور از پوست خارج شده و پوست صورت بیمار پس از 2هفته به شفافیت و صافی برسد
     
  2. پاسخ : فواید سیاه دانه

    [h=2][​IMG][/h]
    [​IMG]

    مسكني براي دردهاي شكمي

    یكی دیگر از شایع‌ترین موارد درمانی سیاه‌دانه، تاثیر معجزه‌آسای آن بر درمان و تسكین نفخ شكم است. خاصیت ضد‌نفخی سیاه دانه به حدی زیاد است كه از زمان‌های بسیار دور از آن برای درمان این اختلال استفاده می‌كردند. در زمان‌های گذشته نیز درمانگران برای درمان بیمارانی كه به دلیل زیاده‌روی در مصرف غذا دچار درد شكم می‌شدند، مصرف سیاه دانه را تجویز می‌كردند. دانه های سیاه دانه به دلیل خواص ضد‌توموری و ضد‌باكتریایی كه دارند نه تنها در درمان نفخ شكم بلكه در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های سرطانی و مزمن نیز بسیار موثرند.

    [HR][/HR]
    كنترل عوارض شیمی درمانی با سیاه‌دانه

    دانه‌های سیاه‌دانه و روغن گرفته شده از آن به دلیل خواص درمانی ویژه‌ای كه دارد از جمله بهترین داروهای گیاهی و طبیعی برای بیمارانی محسوب می‌شود كه به دلیل شیمی درمانی یا مصرف داروهای شیمیایی دچار نارسایی و اختلال در عملكرد كلیه‌ها مي‌شوند. با مصرف روغن سیاه‌دانه می‌توان مانع از دفع پروتئین از ادرار شد و تا حد زیادی كراتین موجود در خون را كنترل و مهار كرد. از این رو افرادی كه در معرض شیمی درمانی قرار دارند، می‌توانند با مشاوره با درمانگر طب سنتی و مصرف سیاه دانه بخشی از عوارض جانبی شیمی‌درمانی را بر كلیه‌های‌شان كنترل كنند.
    اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها
     
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/10/22
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    100 درصد برای نتیجه گرفتن باید از روغن سیاه دانه اصل استفاده کنید.

    خواص روغن سیاه دانه
    • درمان گوش درد / وزوز گوش
    • بهبود روماتیسم مفصلی
    • درمان ناباروری در مردان
    • کاهش کلسترول خون و بیماری‌های ناشی از آن
    • تقویت عملکرد کبد و کلیه
    • کمک به درمان آسم
    • درمان سردرد های عصبی
    • درمان سنگ کلیه
    • درمان آلرژی
    • درمان زخم معده
    • درمان تهوع و نفخ معده
    • کنترل کننده درد زایمان
    • افزایش شیر مادر در دوران شیردهی
    • تنظیم دوره قائدگی در زنان
    سایت روغن مارکت مرهم روغن هایی که تولید میکنه همشون اصل هستن و بغیر از روغن سیاه دانه، روغن کنجد و نارگیل واین چیزا هم داره.