1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

برای خرید موبایل به این 5 مورد توجه کنید

شروع موضوع توسط Kiana ‏2/1/11 در انجمن مقالات آموزشی

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏1/12/10
    ارسال ها:
    4,514
    تشکر شده:
    1,319
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    سرکار گذاشتن مردم
    پردازشگر دو هسته‌ای، نمایشگر سه‌بعدی، ارتباطات راه نزدیک یا NFC، قابلیت استفاده از 2 سیم‌کارت و قابلیت‌های ویدیویی، تاثیر چشمگیری بر افزایش فروش تلفن‌های هوشمند در سال 2011 خواهند داشت.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل‌از PCworld، انتظار می‌رود روند فروش تلفن‌های هوشمند در سال جدید میلادی به رشد خود ادامه دهد. اما عوامل تاثیرگذار بر دوام پرفروش بودن این نسل از تلفن‌های همراه چیست؟

    پردازشگر دو هسته‌ای
    در پی معرفی تلفن‌های هوشمند مجهز به پردازشگرهای یک گیگاهرتزی در سال 2010، تمرکز بر روی پیشرفت پردازشگرها تا سال آینده با معرفی پردازشگرهای دو هسته‌ای ادامه خواهند داشت. در ماه جاری شرکت LG تلفن همراه Optimus 2X را که از سیستم‌عامل اندروید و پردازشگر دو هسته‌ای Tegra 2 شرکت Nvidia بهره می‌برد، معرفی کرد. گرایش به سوی پردازشگرهای دو هسته‌ای، قابلیت‌های ویدیویی تلفن‌های هوشمند را افزایش داده و جستجو در اینترنت و انجام بازی‌های ویدیویی را سریع‌تر و آسان‌تر خواهد کرد.

    نمایشگر سه‌بعدی
    موفقیت در نمایش فیلم‌های سه‌بعدی بر روی پرده‌های سینما تاثیر شگرفی بر روی صنعت ابزارهای الکترونیکی مصرفی داشته است. تلویزیون‌ها، کنترل‌های بازی، رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند، همگی از قابلیت سه‌بعدی شدن برخوردارند. شرکت شارپ در دسته اولین شرکت‌هایی است که دو تلفن هوشمند تحت اندروید مجهز به نمایشگرهای سه‌بعدی را که برای استفاده از آنها به عینک‌های ویژه نیاز نیست، معرفی کرده است. با این حال باید در انتظار نشست و دید که آیا این بخش از صنعت تلفن همراه در سال آینده با استقبال کاربران مواجه خواهد شد یا نه.

    ارتباط از نزدیک، NFC
    فناوری‌های بی‌سیم کوتاه‌برد تاکنون به‌شکل گسترده استفاده نشده بود. یکی از مهم‌ترین دلایل فراگیر نبودن این فناوری نبودن تلفن‌هایی با قابلیت‌های سازگار با این فناوری است که به نظر می‌آید در سال 2011 این شرایط تغییر خواهد کرد. اندروید 2.3 که به «نان‌زنجبیلی» نیز شهرت دارد، به این فناوری مجهز است و تلفن هوشمند نکسوس S که شرکت سامسونگ آن را عرضه می‌کند، اولین تلفن هوشمند اندروید است که از این فناوری بهره خواهد برد.

    یک تلفن با دو سیم کارت
    شرکت Broadcom در ماه دسامبر/آذر، تراشه جدیدی را برای تلفن‌های هوشمند تحت اندروید تولید کرد که با استفاده از آن می‌توان در تلفن‌های هوشمند از دو سیم‌کارت استفاده کرد. این فناوری در کنار کاهش دادن هزینه‌ها، امکان استفاده از دو سیم کارت را در آن واحد فراهم خواهد آورد که چنین قابلیتی به ویژه در کشورهای در حال توسعه می‌تواند کاربران بسیاری را به سوی خود جذب کند. با این همه محبوبیت استفاده از دو سیم کارت در کشورهای اروپایی نیز رو به افزایش گذاشته است.

    قابلیت‌های ویدیویی
    از دیگر تمرکزهای صنعت تولید تلفن‌های هوشمند در سال 2010، بخش قابلیت‌های ویدیویی است که با عرضه تلفن‌های آی‌فون4 و سامسونگ گالکسیS، این قابلیت‌ها به ناگهان جهش قابل توجهی پیدا کرد و انتظار می‌رود این تکامل در سال آینده نیز به همین شکل ادامه پیدا کرده و وضوح تصویری ویدیویی گوشی‌های هوشمند را از 720 پیکسل به 1080 پیکسل برساند. گوشی Optimus 2X شرکت LG از جمله محصولاتی است که از وضوح 1080 پیکسلی، بازپخش HD، و اتصال به خروجی HDMI برخوردار است، ویژگی‌هایی که در سال آینده در میان تلفن‌های هوشمند بیشتری رواج خواهند داشت.