1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چگونه در فتوشاپ یک ساعت مچی طراحی کنیم

شروع موضوع توسط minaaa ‏8/2/12 در انجمن مقالات آموزشی

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : چگونه در فتوشاپ یک ساعت مچی طراحی کنیم

    قدم ۳۶

    به سراغ ابزار تایپ رفته با رنگ سفید اعداد را اضافه کنید. بر روی لایه ی اعدا د راست کلیک کنید و آنها را تغییر ابعاد دهید . سپس در هنگامی که لایه انتخاب شده است شفافیت را قفل کنید ( در بالاترین قسمت پنجره ی لایه) و سپس با ابزار گرادیان کمی بر روی اعداد گرادیان ایجاد کنید تا واقعی تر به نظر برسد. در حالی که آنها انتخاب شده اند به Layer > Layer Style > Drop Shadow رفته و کمی سایه به کار اضافه کنید .
    [​IMG]
    قدم ۳۷
    فرایند ساختن عقربه برای ساعت شمار دقیقه شمار و ثانیه شمار مشابه فرایند یکدیگر است. . بنابراین آن را با ابزار پن بکشید، با کمک ابزار مستقیم A راست کلیک بر روی خط ، انتخاب کنید ، با ابزار قلمو آن را رنگ کنید ، به کمک ابزار Rectangle Marquee نیمی از عقربه را از حالت انتخاب بیرون آورید ، به کمک ابزار گرادیان با رنگ خاکستری تیره تا شفاف سایه هایی اضافه کنید. کنترل+D را بزنید تا همه چیز از حالت انتخاب خارج شود . به Layer > Layer Style رفته تا سایه ی کار را درست کنید و سپس به Layer > Layer Style > Inner Glow بروید . این فرایندی است که باید انجام دهید. به کمک ابزار اکلیپس دایره های کوچک سفیدی درست کنید و مقداری گرادیان خاکستری در بالای آن ایجاد کنید. به این ترتیب عقربه شما آماده است .
    [​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  2. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : چگونه در فتوشاپ یک ساعت مچی طراحی کنیم

    [h=2][/h]
    [​IMG] قدم ۳۸
    لایه ی عقربه را تکرار و کپی کنید . F7 را بزنید تا پنجره ی لایه ها بیاید . راست کلیک کنید و معقربه را تکرار کنید. استایل کپی لایه را انتخاب کنید سپس همین کار را تکرار کنید ولی استایل لایه را حذف کنید. ابزار Rectangle Marquee را با فشردن دکمه ی M انتخاب کنید و دو سوم بالایی عقربه را انتخاب کنید. کنترل+X را برای برش فشار دهید و سپس کنترل +V را فشار داده تا آن قسمت که بریده شده در مکان مورد نظر شما چسبیده شود. آن را کمی پایین بکشید تاعقربه ما کمی کوتاهتر جلوه کند. آن دو قسمت را انتخاب کنید و با فشردن دکمه ی F7 به پنجره ی لایه ها بروید راست کلیک کنید و آن را به شئی هوشمند تبدیل کنید. دوباره راست کلیک کنید و تغییراتی مانند تصویر به آن بدهید. به Edit > Transform > Flip Horizontaly بروید تا آن را بچرخانید. دوباره به Edit > Transform > Rotate رفته Alt را نگه دارید و به مرکز چرخش بکشید و عقربه را چند درجه ای بچرخانید. پنجره ی لایه ها را با فشردن دکمه ی باز کنید لایه عقربه را انتخاب کنید بر روی آن راست کلیک کنید و Layer Style را آنجا بچسبانید.
    [​IMG]
    قدم ۳۹
    به کمک ابزار پن و اکلیپس عقربه دومی را هم با رنگ قرمز بکشید. پنجره ی لایه ها را باز کنید بر روی لایه ی عقربه راست کلیک کنید و Paste Layer Style را انتخاب کنید به Layer>Layer Style> Inner Glow رفته و آن را خاموش کنید. شما برای عقربه دومی به آن نیاز ندارید چون آن بسیار باریک است.
    [​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  3. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : چگونه در فتوشاپ یک ساعت مچی طراحی کنیم

    قدم ۴۰

    کنترل+شیفت+N را فشار دهید تا یک لایه ی جدید درست شود نام آن را شیشه بگذارید یک دایره ی سفید با ابزار اکلیپس بکشید و با ابزار گرادیان یک شعاع خاکستری به عنوان سایه در مرکز ایجاد کنید.
    [​IMG]
    قدم ۴۱
    در پنجره ی لایه جای خالی لایه را با ۰% پر کنید و سپس به Layer > Layer Style > Inner Glow رفته و سپس در حالی که شما در همان پنجره هستید ، Satin را هم تیک بزنید و تنظیماتی مانند تصاویر انجام دهید.
    [​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  4. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : چگونه در فتوشاپ یک ساعت مچی طراحی کنیم

    [h=2][/h]
    [​IMG][​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  5. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : چگونه در فتوشاپ یک ساعت مچی طراحی کنیم

    قدم ۴۲

    یک لایه جدید بسازید و کمی بازتابش در آن ایجاد کنید تا شبیه شیشه شود . یک لایه ی جدید در پشت ساعت ایجاد کنید ، به کمک ابزار پن یک خط در اطرافا ساعت بکشید و ناحیه ی خالی انتخابی را با رنگ سیاه پر کنید. کنترل+D را فشار دهید تا همه چیز انتخاب شود. به Effects > Blur > Motion Blur بروید و پارامتر تاری را به ۲۰ برسانید. کلید ۵ را بر روی کیبورد فشار دهید تا شفافیت را به میزان ۵۰% برسانید.
    [​IMG] [​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  6. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : چگونه در فتوشاپ یک ساعت مچی طراحی کنیم

    قدم ۴۳

    کنترل+شیفت+N را فشار دهید تا یک لایه ی جدید درست شود نام آن را تاریکی بگذارید . سپس با کمک ابزار گرادیات با رنگ سیاه تا شفاف یک گرادیان در پایین کار و یکی در بالا ایجاد کنید. با این کارشما انتهای بند ساعت را پنهان کرده اید. به لایه ی پشت زمینه بروید و به Image > Adjustments > Brightness/Contrast بروید و لایه ی پشت زمینه را تیره تر کنید. بدین صورت طراحی ساعت در حال شکل گیری است. در پنجره ی لایه ها لایه ی راهنما را به جایی در بالای پشت زمینه بکشید و سپس به Edit > Transform > Scale رفته و اندازه ی آن را کمی بزرگ کنید. کلید ۳ را بر روی کیبورد فشار دهید تا شفافیت را به میزان ۳۰% برسانید. با این کار چهره ای تکنیکی به آن داده ایم.
    [​IMG]

    نتیجه گیری :
    و این آموزش طراحی یک ساعت مچی بود. امیدوارم در این آموزش نکات جالب و بدردبخوری را یاد گرفته باشید. از این تکنیک می توانید برای کارهای دیگر خود نیز استفاده کنید. از همه ی شما ممنونم که وقت خود را صرف مطالعه ی این آموزش کردید . با تشکر .
    منبع :
    psd.tutsplus.com
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  7. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏18/7/20
    ارسال ها:
    25
    تشکر شده:
    12
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    نکات مهم خرید ساعت مچی زنانه
    مدل ساعت مچی زنانه از مدل ساعت مردانه بیشتر است، چرا که بسیاری از برندها علاوه بر تولید ساعت مچی با ظاهری ساده، ساعت‌های نگینی یا رنگی مورد علاقه خانم‌ها نیز تولید می‌کنند. از این جهت خرید ساعت زنانه کمی دشوارتر از خرید ساعت مچی مردانه به نظر می‌رسد. در صورتی که می‌خواهید یک خرید مطمئن و پرسود را تجربه کنید، باید با نکات مهمی آشنا شوید.

    ۱٫ ساعت مچی زنانه را بشناسید
    [​IMG]

    اگر می‌خواهید تجربه خرید ساعت مچی زنانه خوب و به یادماندنی داشته باشید، توصیه می‌کنیم ساختار و مدل‌های آن را بشناسید. شناخت ساعت مچی دشوار نیست، چرا که این اکسسوری در گروه کالای لوکس و گران قیمت قرار دارد و برای تشخیص یک ساعت خوب، منابع بسیاری همچون وب‌سایت‌های معتبر و جامع در اختیارتان قرار دارد.

    در غیر این صورت می‌توانید از یک کارشناس فروش ساعت کمک بگیرید یا کاتالوگ‌های موجود در خصوص انواع ساعت مچی را مطالعه کنید. هر چه اطلاعاتتان از مدل و ساختار ساعت زنانه بیشتر باشد، امکان خرید به‌صرفه و مطمئن بیشتری را تجربه خواهید کرد.

    ۲٫ خرید اینترنتی ساعت زنانه را تجربه کنید
    بسیاری تصور می‌کنند که خرید از فروشگاه‌ آنلاین دشوار است و ممکن است نسبت به پولی که برای خرید یک ساعت هزینه می‌کنند از نتیجه راضی نباشند. اما به دلیل وجود امکانات نرم‌افزاری سایت‌های خرید اینترنتی این مراکز فروش یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ساعت به شمار می‌آیند و شما می‌توانید با استفاده از نتظیمات این سایت‌ها ساعتی مقرون به صرفه و رضایت‌بخش که شایستۀ سلیقۀ شما است را پیدا کنید .


    اما اگر همچنان نگرانی‌هایی دارید، در این صورت توصیه می‌کنیم پیش از خرید هر نوع کالایی، میزان اعتبار فروشگاه اینترنتی را کاملا بررسی کنید. برای مثال از فروشگاه اینترنتی خرید کنید که فروش یک برند ساعت را به صورت مستقیم و بدون واسطه دارد یا نماینده یک برند ساعت خارجی یا ایرانی است. همچنین توصیه می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید از صفحات مجازی اینستاگرام خرید کنید، حتما درباره اعتبار آن بیشتر تحقیق کنید.

    با این حال خرید اینترنی ساعت زنانه بسیار ساده است. شما می‌توانید در میان برندهای مختلف، یک مدل ساعت زنانه مورد علاقه خود را انتخاب و آن را تهیه کنید. همچنین بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین این فرصت را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند که تمام جزئیات ساعت را بررسی کنند و از نظرات و تجربیات دیگر مشتریان و کاربران نیز بهره‌مند شوند.

    از این رو در صورتی که در خرید ساعت مچی زنانه تخصصی ندارید و نمی‌توانید ساعت اصل را از ساعت تقلبی تشخیص دهید، خرید آنلاین ساعت مچی زنانه، بهترین و ساده‌ترین روش خرید است. علاوه بر این شما می‌توانید در زمان و هزینه‌‌ی خود نیز صرفه‌جویی کنید.

    ۳٫ بر اساس نیازتان خرید کنید
    [​IMG]

    پیش از خرید ساعت زنانه حتما به نیاز و سبک زندگی‌تان توجه کنید. آیا یک ساعت مچی عقربه‌ای می‌خواهید که تنها زمان را نشان دهد؟ آیا به استایل کلاسیک علاقه دارید و ترجیح می‌دهید بند ساعت‌تان چرم باشد؟ آیا به ساعت با بند فلزی علاقه بیشتری دارید؟ آیا تنها به رنگ و مدل ساعت مچی توجه دارید؟

    آیا به زندگی مدرن علاقه دارید و می‌خواهید ساعت‌تان با تلفن همراه مرتبط باشد؟ آیا به ورزش علاقه دارید و می‌خواهید یک ساعت دیجیتال قابلیت شمارش قدم، ضربان قلب و میزان فعالیت داشته باشد؟ یا تنها به یک ساعت دیجیتال ساده علاقه دارید؟

    پاسخ به این سوالات کمک می‌کند تا خرید ساعت زنانه را‌حت‌تری را تجربه کنید و با توجه به نیاز و زندگی‌تان آن را تهیه کنید. در این صورت از خرید خود پشیمان نمی‌شوید و اکسسوری زنانه مناسبی تهیه خواهید کرد.

    ۴٫ قیمت ساعت مچی اهمیت دارد
    [​IMG]

    یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید، ما آنقدر پولدار نیستیم که کالای ارزان بخریم! منظور از این ضرب‌المثل آن است که اگر بخواهید چندین کالای تقلبی بخرید که عمر کوتاهی دارند و به سرعت خراب می‌شوند، باید پول زیادی را صرف این اجناس بی‌کیفیت کنید. اما اگر برای یک بار، یک جنس باکیفیت و ارزشمند بخرید، خیال‌تان از کیفیت آن راحت است و در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

    بالعکس، بسیاری از افراد بر این باورند که هر چه قیمت ساعت مچی بیشتر باشد، کیفیت آن بهتر است و ساعت تقلبی نیست. البته ناگفته نماند که برخی از ساعت‌های لوکس با توجه به ظاهر و ساختار و حتی کشور تولیدکننده، قیمت بالایی دارند. برای مثال ساعت رولکس اصل قیمت بالایی دارید و سازنده کیفیت آن را تضمین می‌کند.


    اما این روزها که تعداد ساعت‌های تقلبی یا به اصطلاح فیک در بازار کم نیست، ممکن است به اشتباه یک ساعت فیک با قیمت اصل تهیه کنید. از این رو ساعت‌تان نه تنها کیفیت پایین و عمر کوتاهی خواهد داشت، بلکه در صرف هزینه‌هایتان نیز با مشکل مواجه می‌شوید.

    از این رو هر ساعتی که قیمت بالایی دارد، نشانه کیفیت بالا و بهتر آن نیست و هر ساعتی که قیمت نسبتا پایینی دارد نیز باید از کیفیت آن مطمئن شوید. این روزها مدل ساعت زنانه روز به روز بیشتر می‌شود و ممکن است ساعت‌های تقلبی در میان ساعت های اصل به فروش برسند.

    در این صورت اگر می‌خواهید به سادگی ساعت اصل را از ساعت تقلبی تشخیص دهید، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و ساعت مورد علاقه خود را با اطمینان بیشتری تهیه کنید، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید.

    تشخیص ساعت اصل از تقلبی
    [​IMG]

    معمولا مدل اکسسوری زنانه از تنوع بسیاری برخوردار است. مدل ساعت مچی زنانه نیز تنوع بالایی دارد که هر سال برندهای بسیاری به تولید ساعت مچی زنانه در طرح و رنگ‌های متنوع تمرکز دارند. از این رو تعداد ساعت تقلبی که شباهتی بسیاری به ساعت اصل دارد یا ساعت بی‌کیفیت در بازار روز به روز بیشتر می‌شود که در بسیاری از موارد تشخیص ساعت تقلبی از اصل دشوار است.

    آمار و تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا ۳۰% از ساعت‌های موجود در بازار را ساعت‌های تقلبی تشکیل می‌دهند. از این جهت ممکن است تشخیص یک ساعت اصل از تقلبی کار دشواری باشد. در ادامه این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه ساعت اصل را از تقلبی تشخیص بدهیم تا با اطمینان بیشتری ساعت مچی زنانه مورد علاقه‌تان را تهیه نمایید.

    ۱٫ ضمانت‌نامه ساعت مچی
    اگر می‌خواهید یک ساعت زنانه اصل تهیه کنید که عمر بالایی داشته باشد، حتما به ضمانت‌نامه یا گارانتی آن توجه کنید. معمولا ساعت‌های برندهای معتبر، یک گارانتی بین‌المللی به همراه دارند که کیفیت و ساخت ساعت را تضمین می‌کند. بررسی ضمانت‌نامه ساعت ساده‌ترین روش خرید ساعت زنانه اصل است که معمولا ساعت‌های تقلبی فاقد گارانتی فروش یا شناسنامه هستند.

    در صورتی که ساعت‌تان فاقد شناسنامه است، می‌توانید از ساعت فروشی یک ضمانت‌نامه تعویض دریافت کنید. در این صورت اگر ساعت‌تان به هر دلیلی که معمولا در ضمانت‌نامه قید می‌شود، ضربه ببیند، عقربه‌ها از کار بیافتند یا ساعت از بندش جدا شود، می‌توانید ساعت را تعویض یا مرجوع کنید.

    ۲٫ شماره سریال ساعت مچی
    در صورتی که به اصل یا تقلبی بودن ساعت مچی‌تان شک دارید، به پشت ساعت توجه کنید. پشت بسیاری از ساعت‌های اصل یک کد رفرنس یا شماره سریال حک شده است. شما می‌توانید شماره سریال را در وب‌سایت مربوط به برند ساعت بررسی کنید. همچنین برخی از ساعت‌های مچی یک شناسنامه دارند که در آن شماره سریال پشت ساعت درج شده است.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏6/12/22