1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

درمان سرطان با استفاده از نقره

شروع موضوع توسط para3to ‏6/2/12 در انجمن بخش قرنطینه

  1. کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏17/5/11
    ارسال ها:
    39,254
    تشکر شده:
    47,237
    امتیاز دستاورد:
    170
    [h=1]درمان سرطان با استفاده از نقره [/h] ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۰

    [​IMG]

    فلز نقره می تواند برخی تومورهای سرطانی را بهتر از روش های شیمی درمانی و با عوارض جانبی بسیار کمتر از بین ببرد.

    به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نقره در حال حاضر کاربردهای فراوانی در حوزه پزشکی دارد و یک ضدعفونی کننده و آنتی بیوتیک رایج و تصفیه کننده آب در کشورهای جهان سوم محسوب می شود.

    محققان دانشگاه لیدز انگلیس در تحقیقات اخیر خود نشان دادند که ترکیبات نقره مانند داروهای شیمی درمانی برای از بین بردن سلولهای سرطانی موثر هستند.

    میزان عوارض درمان سرطان با نقره بسیار کمتر از داروهای شیمی درمانی مانند «سیس پلاتین» است که عوارض متعددی از جمله تهوع، استفراغ و در برخی موارد صدمات کلیوی در پی دارد.

    از نقره در بسیاری از محصولات (مانند دئودرانت ها) بدون داشتن عوارض جانبی استفاده می شود که می تواند جایگزین ارزانتری برای داروی سیس پلاتین مبتنی بر پلاتین باشد.

    محققان انگلیسی در طول یک دوره درمانی شش روزه، سلول های سرطانی بیماران مبتلا به سرطان پستان و روده بزرگ را در معرض مواد شیمیایی مبتنی بر نقره قرار دادند.

    نتیجه این تحقیق که در مجله Dalton Transactions به چاپ رسیده است، نشان می دهد ترکیبات نقره همانند سیس پلاتین در از بین بردن سلولهای سرطانی موثر هستند.

    محققان معتقدند اثربخشی نقره به دلیل ساختار اطراف اتم های نقره به وجود می آید. در اثر این پیوند (لیگاند) یون نقره درون سلول آزاد شده و سلولهای سرطانی از بین می روند. در تحقیقات صورت گرفته از انواع مختلف این پیوندها استفاده شده تا مشخص شود کدامیک از آنها در از بین بردن سلولهای سرطانی موثرتر هستند.

    این یافته می تواند گام مهمی برای یافتن روش های درمانی ارزانتر و با مصرف کمتر داروهای سمی فراهم کند.

    دکتر شارلوت ویلیامز، سرپرست تیم تحقیقاتی قصد دارد ظرف یک سال آینده تحقیقات جامعی در خصوص اثرات نقره بر روی سلولهای سرطانی و سالم انجام دهد و احتمال بی خطر بودن و ضد سرطان بودن این فلز را به اثبات برساند.
     
    elecomco و M!TRA از این پست تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/5/15
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    ممنون از سایت خوبتون
     
    elecomco و M!TRA از این پست تشکر کرده اند.