1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش SwiSHmax

شروع موضوع توسط minaaa ‏30/12/10 در انجمن Swish Max

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    Swish يك نرم افزار ساده براي درست كردن فايل هاي فلش است كه با استفاده از افكتهاي آماده اي كه در اختيار شما قرار مي دهد ، بدون نياز به نوشتن اسكريپ مي توانيد با آن فلشهاي زيبايي رو درست كنيد و با كمي ابتكار مي توان نتايجي كه با نرم افزار Macromedia Flash MX بدست مي آيد را به آساني و سريعتر در Swish توليد كنيد . البته با يك نگاه به افكتهاي اين نرم افزار به نظر مي رسد كه اين نرم افزار فقط روي متن و حركت آنها تمركز كرده و به صورت محدود فقط روي عكس ها و آبجكت هايي كه مي توان از قسمت Tools ساخت ، عمل مي كند . اما نسخه هاي جديد Swish به غير از كامل و متنوع كردن اين افكتها نگاهي هم به اسكريپ نويسي داشته كه به نوعي انعطاف پذيري نرم افزار را ارتقا داده و به نوعي قلمرو و حوزه امكاناتش را به نرم افزار MX شركت ماكرومديا نزديك تر كرده است .
    اغلب كساني كه نمي خواهند به صورت حرفه اي فلش كار كنند و وقت اضافي براي ياد گيري اين نرم افزار جالب اما پيچيده و اسكريپ محور ندارند ,SWiSHmax مي تواند چاره ساز باشد به طوريكه خيلي از كارها و امكاناتش با استفاده از افكتها و تغيير بعضي از پارامترهايش قابل انجام است و فقط در بعضي از موارد نياز به نوشتن اسكريپ هست كه خود SWiSHmax هم در اين قسمت شما را تنها نمي گذارد به طوريكه اگر به نوعي با يك زبان برنامه نويسي مثل C آشنايي داشته باشيد مي توانيد از پس همين كدهاي ريز هم بر بياييد . البته Help خود نرم افزار آموزش كاملي از دستورات ، اسكريپ ها و افكتها را در اختيار شما قرار مي دهد ودر قالب home page اين سايت از چهار فلش استفاده شده است كه همه آنها با استفاده از SWiSHmax ساخته شده اند . تنها با استفاده از افكتهاي ساده و كمي اسكريپ نويسي و ابتكار به اين ترتيب كنار هم قرار گرفتند و به سايت نماي حرفه اي تري داده اند . در اين كتگوري از سايت بدون توجه به آموزش هايي كه در ديگر سايتها درباره ساخت فلش با استفاده از وجود دارد ، به آموزش بعضي از امكانات اين نرم افزار از قبيل ساخت menu ، ساخت فرم مثل ساخت فرم لاگين ، ساخت Button و اسكريپ هاي مورد نياز آنها خواهم پرداخت كه اغلب بسياري از طراحان سايت با آن درگير هستند . اميدوارم كه مفيد واقع شود .
     
  2. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    نرم افزار SWiSHMax 2.0
    نرم افزار Swish Max تولید شده به جایگاه امروزی این نرم افزار بیشتر پی می بریم در حالی که این یکی از ده ها امکان موجود در این نرم افزار قدرتمند می باشد. نرم افزار سوییش مکس، نرم افزاری است که بیشتر به خاطر افکت های بسیار زیاد آن محبوبیت روز افزونی پیدا کرده و این افکت ها به راحتی بر روی کلیه تصاویر و متون اعمال می شود و از آن در ساخت انیمیشن ها و بنر های تبلیغاتی استفاده می کنند و از دیگر ویژگی های آن ساخت انیمیشن ها و قابلیت کد نویسی در این نرم افزار در جهت ساخت وب سایت هایی پویا بویسله این نرم افزار می باشد از دیگر موارد کاربرد می توان به تولید برنامه های مالتی مدیا اشاره نمود.

    قابلیت های کلیدی نرم افزار SWiSHMax 2.0 2007.11.02:
    - بیش از هزاران افکت مختلف و زیبا جهت متون و تصاویر
    - محیط کاربری بسیار ساده و آسان
    - محیط برنامه نویسی حرفه ای و قابل پشتیبانی و قابل ویرایش
    - ابزار طراحی shape های آماده ای نظیر Stars, Arrows, Polygons, Cubes, Buttons و ...
    - قابلیت بارگذاری تصاویر و متون پویا از طرف سرور
    - امکان ارسال اطلاعات ورودی از طریق Text input به سرور های تحت وب
    - ابزار Guide و Alignment جهت چیدمان عناصر در محیط طراحی
    - الگوریتم جدید فشرده سازی جهت کاهش حجم فایل های swf خروجی
    - و ...






    [​IMG]

     
  3. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    (بخش دوم)[FONT=Times New Roman (Arabic)]آموزش ساخت فرم در[/FONT] SWiSHmax
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]چون خودم از[/FONT] MT [FONT=Times New Roman (Arabic)]استفاده کردم برای مثال فرم لاگین به این سیستم را توضیح می دهم . اما برای درست کردن فرمهای دیگر مثل تماس با ما ، جستجو ، عضو گیری و ... روش کار به همین صورت است ، فقط متغیر ها ، پارامتر ها و اکشن فرمها فرق می کند که خودتان با توجه به نیازهایتان می توانید از این فرم لاگین الگو بگیرید . من در اینجا به حداقل کار اشاره می کنم و زیبایی های کار به سلیقه و حوصله خودتان بر می گردد . اگر مشکلی بود می توانید بپرسید[/FONT] .
    1-
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]اول یک فایل جدید درست کنید بعد با استفاده از ابزار[/FONT] Text [FONT=Times New Roman (Arabic)]کلمه[/FONT] ID [FONT=Times New Roman (Arabic)]رو بنویسید . و زیر آن هم کلمه[/FONT] Pass [FONT=Times New Roman (Arabic)]را قرار بدید . (در پنل[/FONT] Object – [FONT=Times New Roman (Arabic)]پنل سمت راست – می توانید مقدار و ویژگیهای نوشته را تغییر دهید[/FONT] .)
    2-
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]دوباره با استفاده از ابزار[/FONT] Text [FONT=Times New Roman (Arabic)]یک[/FONT] Textbox [FONT=Times New Roman (Arabic)]دیگر درست کنید و از پنل آبجکت نام آن را[/FONT] Username [FONT=Times New Roman (Arabic)]بگذارید . و در پایین بعد از کلیک رو[/FONT] Static Text [FONT=Times New Roman (Arabic)]، نوع[/FONT] Input Text [FONT=Times New Roman (Arabic)]را انتخاب کنید . بهتر از چیزی در آن تایپ نکنید[/FONT] .
    3-
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]برای فیلد پسورد هم به همان طریق مرحله دوم عمل کنید با این تفاوت که نام آن را[/FONT] Password [FONT=Times New Roman (Arabic)]بگذارید . بعد روی[/FONT] Hide Option [FONT=Times New Roman (Arabic)]کلیک کنید و[/FONT] Advanced [FONT=Times New Roman (Arabic)]را انتخاب کنید از گزینه های ظاهر شده *** را برای پنهان ماندن پسورد انتخاب کنید . در قسمت[/FONT] Maximum Characters Alowed [FONT=Times New Roman (Arabic)]تعداد کارکتر مورد نیاز را می توانید تعیین کنید[/FONT] . ( Textbox [FONT=Times New Roman (Arabic)]های درست شده را جلوی[/FONT] ID [FONT=Times New Roman (Arabic)]و[/FONT] Pass [FONT=Times New Roman (Arabic)]قرار دهید[/FONT] .)
    4-
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]در این مرحله دکمه[/FONT] Login [FONT=Times New Roman (Arabic)]را درست می کنیم . به این ترتیب که از پنل[/FONT] Tools [FONT=Times New Roman (Arabic)]یک مستطیل رسم کنید و بعد از راست کلیک روی آن از قسمت[/FONT] Convert [FONT=Times New Roman (Arabic)]، [/FONT]Convert to Button [FONT=Times New Roman (Arabic)]را انتخاب کنید . ( البته شما می توانید هر شکل یا عکسی را از این طریق برای[/FONT] Button [FONT=Times New Roman (Arabic)]استفاده کنید[/FONT] . )
    5-
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]در این مرحله باید اکشن فرم و ارسال متغیر ها به فرم را از طریق چند خط اسکریپ انجام دهیم . به این صورت که روی تب[/FONT] Script [FONT=Times New Roman (Arabic)]کلیک کنید . سپس از قسمت[/FONT] Add script [FONT=Times New Roman (Arabic)]از مسیر[/FONT] Events [FONT=Times New Roman (Arabic)]بعد[/FONT] Button [FONT=Times New Roman (Arabic)]تابع[/FONT] On (press) [FONT=Times New Roman (Arabic)]را انتخاب کنید[/FONT] .
    6-
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]از مسیر[/FONT] Evaluate; [FONT=Times New Roman (Arabic)]،[/FONT]Statments [FONT=Times New Roman (Arabic)]، [/FONT]Add script [FONT=Times New Roman (Arabic)]را انتخاب کنید . سپس در پنل پایین عبارت[/FONT] username = username.text [FONT=Times New Roman (Arabic)]زیر را وارد کنید[/FONT].
    7-
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]مشابه مرحله 6 این بار عبارت[/FONT] password = password.text [FONT=Times New Roman (Arabic)]را وارد کنید[/FONT] .
    8-
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]برای فرستادن فیلد ها به فرم باید از مسیر[/FONT] ;(…) Add Script[FONT=Times New Roman (Arabic)]،[/FONT]Browser/Network[FONT=Times New Roman (Arabic)]،[/FONT]Get url[FONT=Times New Roman (Arabic)]را انتخاب کنید و در پنل پایین در قسمت[/FONT] Url [FONT=Times New Roman (Arabic)]باید مسیر فایل اکشن فرم را قرار دهیم که برای لاگین امتی من آدرس[/FONT] Http://www.’sitename’.com/cgi-bin/mt/mt.cgi [FONT=Times New Roman (Arabic)]را قرار می دهم . و در قسمت[/FONT] Windows [FONT=Times New Roman (Arabic)]هم برای اینکه یک پنجره جدید باز شود ، مقدار[/FONT] blank_ [FONT=Times New Roman (Arabic)]را قرار دهید . و[/FONT] Send using Get [FONT=Times New Roman (Arabic)]را از قسمت[/FONT] Variables [FONT=Times New Roman (Arabic)]انتخاب کنید[/FONT] .
    9-
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]در انتها فایل را[/FONT] Save [FONT=Times New Roman (Arabic)]کنید . برای تولید فایل[/FONT] HTML [FONT=Times New Roman (Arabic)]از منوی[/FONT] File [FONT=Times New Roman (Arabic)]بعد[/FONT] Export [FONT=Times New Roman (Arabic)]گزینه[/FONT] HTML + SWF [FONT=Times New Roman (Arabic)]را کلیک کنید[/FONT] .
     
  4. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    SWISHmax(بخش سوم)آموزش ساخت ساعت در SWiSHmax
    در بعضی از سایت ها که از فلش در هدر سایت استفاده می کنند ، معمولآ در گوشه ای از آن یک ساعت دیجیتال یا تاریخ به چشم می خورد که شاید ساخت اون در نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسد اما در SWiSHmax می توان بسادگی با چند خط اسکریپ آن را ایجاد کرد ، سپس شما آن را در هر فلشی می توانید استفاده کنید و فقط کافیست رنگ و افکتهای مورد نظرتان را در آن اعمال کنید . (سطح آموزش متوسط)
    پس بی مقدمه شروع می کنیم :
    1-
    ابتدا یک Text به نام myClock ایجاد کنید سپس نوع آن را به Dynamic تغییر دهید و مقدار 12:59:59 PM را در آن وارد کنید . فراموش نکنید که تیک Target در جلوی نام Text را بزنید . سپس با توجه به شکل تنظیمات زیر را اعمال کنید .
    [​IMG]
    2- در قسمت Outline ، myClock رو اتخاب کنید و آن را به یک گروه Sprit تبدیل کنید . (Modify Menu | Grouping | Group as Sprite) سپس نام اسپریت را clock وارد کنید .
    3- از این مرحله به بعد کار اسکریپ نویسی را آغاز می کنیم . شاید از این به بعد کار کمی پیچیده و ملال آور باشد اما اگر بدرستی مراحل را دنبال کنید نتیجه کار زیباست . پس اسپریت clock را در Outline انتخاب کنید و وارد پانل script شوید .
    4- ()OnenterFrame را انتخاب کنید (Add Script | Events | Frame | onEnterFrame) .
    - ;name=expr را انتخاب کنید (Add Script | Statements | Name=Expr). سپس با توجه به شکل تغییرات زیر را اعمال کنید .

    FPRIVATE[​IMG]
    - ما باید چند متغیر دیگر هم برای ساعت ، دقیقه ثانیه و AM/Pm ایجاد کنیم . پس برای سادگی کار روی خط
    ;()now = new Date کلیک کنید و از ان یک کپی بگیرید (Ctrl+C) .و در آن قسمت 4 بار دیگر آن را Past کنید . و باتوجه به شکل تغییرات را در آن ایجاد کنید .

    [​IMG]
    - خوب حالا آخرین خط (... extension ) را انتخاب کنید و از آن یک کپی بگیرید سپس شرط IF را (Add Script | Conditional | IF) انتخاب کنید . و در پایین مقدار شرط را hour >= 12 وارد کنید . در اینجا باید آن مقدار را Past کنید . حال مقدار AM را به PM تغییر دهید .حالا به روش بالا باید چیزی شبیه به کد زیر ایجاد کنید .
    - [​IMG]
    - با توجه به شکل بالا روی آکولاد مربوطه کلیک کنید . سپس شرط IF را (Add Script | Conditional | IF) انتخاب کنید . و در پایین مقدار شرط را minutes<10 وارد کنید . حالا ;name=expr را از آدرس زیر اضافه کنید .
    (Add Script | Statements | Name=Expr) و بعد مقدار "0" add minutes را وارد کنید .

    - تا اینجا مرحله به مرحله برای آموزش بیشتر جزئیات را همراه با شکل توضیح دادم ادامه کار را می توانید با کمی دقت از روی شکل زیر دنبال کنید . فقط باید دقت کنید که کد ها را درست وارد کنید .
    [​IMG]
     
  5. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    SWISHmax(بخش چهارم)
    ساخت فرم تماس با ما در SWiSHmax
    گویا سری آموزش SWiSHmax طرفدار زیاد پیدا کرده و بیشتر بازدیدها از سایتم به نتایج جستجوی همین آموزشها در جستجوگرها بوده است ، لذا بر آن شدم همچنان ادامه بدم . البته اگر آموزش های قبلی رو مطالعه کرده باشید متوجه شده اید که به موارد سلیقه ای و پیش پا افتاده اشاره نشده و مهارت مخاطب در حد متوسط فرض شده است .
    و اما فرم تماس با ما :
    یکی از مزایای یک سایت خوب پل ارتباطی بین مخاطب و نویسنده است که برای تبادل سوالات ، پیشنهادات و انتقادات ، فرم تماس با ما ، بهترین راه محسوب می شود . ما در این آموزش یک فرم با سویش می سازیم که شامل سه فیلد نام ، آدرس پستی ، متن پیام و دو دکمه Submit و Reset ( برای ارسال و انصراف ) می باشد . با فشرده شدن دکمه ارسال متغیر های نام ، آدرس پستی و متن پیام به فایل Contact.php ارسال می شود که موتور فرم محسوب می شود . در این فایل تابع ایمیلی هست که اطلاعات فرم را به پست الکترونیکی شما ارسال می کند . در این فایل در خط &$sendTo = "YourAddressEmail"; ، شما باید آدرس پست الکترونیک خود را داخل کوتیش وارد کنید . البته خط بعد موضوع نامه است که آن را می توانید به دلخواه خود تغییر دهید . خوب کافیست ، قصد آموزش PHP را نداریم . برویم سر اصل مطلب :
    1-
    با استفاده از ابزار Text یک فیلد بسازید و با توجه به شکل پارامترهایش را تنظیم کنید . از این تکست کپی بگیرد و دو بار برای ساختن فیلدهای ایمیل و پیام Past کنید [​IMG]
    نام فیلد ایمیل را userEmail و نام فیلد پیام را userMessage وارد کنید . بعد برای فیلد پیام وارد قسمت Dimensions شوید و مقدار Width را 250 و مقدار lines را 6 وارد کنید . به شکل زیر توجه کنید .
    [​IMG]
    البته برای کاملتر شدن و اختصاصی تر شدن می توانید تعداد کراکتر ها و دیگر خصوصیات آن را با توجه به شکل زیر تغییر دهید که زیاد ضروری نیست .
    [​IMG]
    2- [FONT=Times New Roman (Arabic)]حالا باید برای هر فیلد یک text [FONT=Times New Roman (Arabic)]با خاصیت
    Static [FONT=Times New Roman (Arabic)]در کنار هر فیلد ایجاد کنیم . که فکر می کنم با توجه به شکل نیاز به توضیح بیشتر نباشد
    .
    [​IMG]
    4- [FONT=Times New Roman (Arabic)]از این به بعد[/FONT] Script [FONT=Times New Roman (Arabic)]نویسی آغاز می شود ، اگر چند آموزش قبلی را مطالعه کرده باشید شکل زیر کاملآ برای شما گویا و قابل فهم خواهد بود . البته یک توضیح مختصر در مورد این چند خط خواهم داد[/FONT]
    3- [FONT=Times New Roman (Arabic)]حالا باید دکمه ها رو اضافه کنیم دو دکمه با نام[/FONT] Submit [FONT=Times New Roman (Arabic)]و[/FONT] Reset . [FONT=Times New Roman (Arabic)]چند روش برای ساخت دکمه هست که ساده ترین آن به این صورت است[/FONT] :
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]با استفاده از ابزار[/FONT] Rectangle [FONT=Times New Roman (Arabic)]یک مستطیل با هر رنگی که دوست دارید ایجاد کنید و نامش را[/FONT] Submit [FONT=Times New Roman (Arabic)]قرار دهید . حالا روی مستطیل راست کلیک کنید و[/FONT] Convert to Button [FONT=Times New Roman (Arabic)]را از[/FONT] Convert [FONT=Times New Roman (Arabic)]انتخاب کنید . بعد یک تکست جدید و با مقدار[/FONT] Submit [FONT=Times New Roman (Arabic)]و آن روی مستطیل قرار دهید . همین . از روی آن کپی و[/FONT] Past [FONT=Times New Roman (Arabic)]کنید و مقدار دکمه دوم را هم[/FONT] Reset [FONT=Times New Roman (Arabic)]قرار دهید. حالا باید چیزی شبیه شکل زیر در آورده باشید[/FONT] .
    [​IMG]
    4- [FONT=Times New Roman (Arabic)]از این به بعد[/FONT] Script [FONT=Times New Roman (Arabic)]نویسی آغاز می شود ، اگر چند آموزش قبلی را مطالعه کرده باشید شکل زیر کاملآ برای شما گویا و قابل فهم خواهد بود . البته یک توضیح مختصر در مورد این چند خط خواهم داد[/FONT]
    [​IMG]
    دکمه Submit وظیفه ارسال فیلد ها فایل PHP را بر عهده دارد . پس من مقدار هر سه فیلد نام و ایمیل و متن را داخل متغیرهای Name ، Email ، Message قرار دادم و با یک تابع LoadVariables آن را به فایل Contact.PHP ارسال کردم .
    ( Add Script | Movie Control | load/Unload Sprite | LoadVariables(..) )
    5-
    و اما دکمه Reset که باید مقدار متغیر ها را خالی کند و فرم دوباره ریست شود . که اسکریپت های آن را با توجه به شکل بنویسید .
    [​IMG]
    6- [FONT=Times New Roman (Arabic)]خوب کار فایل فلش ما تمام است کافیست آن را به Export [FONT=Times New Roman (Arabic)]، [/FONT]SWF [FONT=Times New Roman (Arabic)]کنید . البته دقت کنید که این دو فایل باید در یک شاخه قرار بگیرند . البته متذکر می شوم که این آموزش به حداقل کار اشاره کرده است یعنی شما می توانید روی تک تک فیلدها و دکمه ها افکت بگذارید ، تا نتیجه کار زیبا به نظر آید[/FONT] .
    7- [FONT=Times New Roman (Arabic)]این هم کدهای[/FONT] php :
    <?php
    $name = $HTTP_POST_VARS['Name'];
    $email = $HTTP_POST_VARS['Email'];
    $message = $HTTP_POST_VARS['Message'];
    $message = stripslashes($message);
    $sendTo = "YourAddressEmail";
    $subject = ":: Message";
    $msg_body = "Name: $name ";
    $msg_body .= "E-Mail: $email ";
    $msg_body .= "Comments: $message ";
    $header_info = "From: ".$name." <".$email.">";
    mail($sendTo, $subject, $msg_body, $header_info);
    ?>
    [FONT=Times New Roman (Arabic)]کافیست به جای[/FONT] YourAddressEmail [FONT=Times New Roman (Arabic)]، آدرس ایمیل و[/FONT] :: Message [FONT=Times New Roman (Arabic)]، عنوان مورد نظر خود را وارد کنید . از این کدها کپی بگیرید سپس در یک فایل[/FONT] Notpad [FONT=Times New Roman (Arabic)]، [/FONT]Past [FONT=Times New Roman (Arabic)]کنید و فایل را با نام[/FONT] contact.php [FONT=Times New Roman (Arabic)]، [/FONT]Save as [FONT=Times New Roman (Arabic)]کنید . البته فراموش نشود که نوع فایل را باید[/FONT] All files [FONT=Times New Roman (Arabic)]انتخاب کنید[/FONT] .
    [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]