1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بررسی تخصصی HTC

شروع موضوع توسط Am!R~Mr ‏5/1/12 در انجمن بررسی گوشی

  1. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    یکی از گزینه های جالب "یار بین المللی" میباشد، یک ویژگی کارآمد برای زمانی که قصد برقراری ارتباط با فردی در خارج از کشور را دارید. عدم وجود قابلیت انتخاب زنگ دلخواه ممکن است برای بعضی ها خوشایند نباشد ولی میتوانید زنگ های جدید را از فروشگاه WP تهیه کنید (که ممکن است با هزینه ای همراه باشد).
    [​IMG] [​IMG]
    هنگامی که تلفنتان زنگ میخورد، تصویر تمام صفحه ای از مخاطب مورد نظر نمایش داده شده که با بالا دادن تصویر دو گزینه ی "پاسخ" و "رد تماس" ظاهر میشوند. این ویژگی از پاسخ دادن یا رد کردن اتفاقی یک تماس تا حدود زیادی جلوگیری میکند. نکته : شاخص های وضعیت به جز ساعت بصورت پیش فرض مخفی هستند، اما شما میتوانید آنها را با لمس کردن قسمت بالایی صفحه نمایش مشاهد کنید. ما آزمون قدیمی خودمان را بر روی بلندگوهای HTC Radar انجام دادیم و نتیجه خوب بود. شما میتوانید اطلاعات بیشتر را درمورد این آزمون مشاهد کنید :
    [​IMG]
    پیام های همه جانبه بخش پیام نگاری در WP 7.5 از نو تجهیز شده. رشته های گفتگو از پایه و اساس، پیام های غیر ایمیلی را تشکیل میدهند به همراه نوعی نمای گفتگو که پیامک ها، پیام های فیسبوک و پیام های Windows Live را درکنار هم میچیند.نکته ای که درمورد پیام نگاری Windows Phone وجود دارد از بین رفتن تمایز بین پیامک ها ،IMها و پیام های شبکه های اجتماعی است. بخش های دیگر همین کار را درمورد ویژگی های دیگر این سیستم عامل انجام میدهند که باعث شده همه چیز ساده و در عین حال قدرتمند به نظر برسد. بخش پیام نگاری از دو برگه ی "گفتگو" و "آنلاین" تشکیل شده. برگه ی آنلاین نشان دهنده ی افراد آنلاین بوده و افرادی که با آنها ارتباط بیشتری دارید را در بالای لیست قرار میدهد. این باعث میشود فردی را که برای صحبت کردن نیاز دارید به راحتی پیدا کنید.
    [​IMG] [​IMG]


     
  2. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    برگه ی گفتگو جاییست که شگفت انگیزترین و موثرترین قابلیت های قسمت پیام نگاری نشان داده میشوند. برای هر فردی که با آن گفتگو داشته اید یک بخش مجزا وجود دارد. پیام ها به صورت ابری به همراه برچسبی مبنی بر نوع آن پیام میباشن، مانند پیامک، پیام فیسبوک یا پیام Live Messenger . برچسب ها فقط زمانی نمایش داده میشوند که پیام ها به محلی دیگر انتقال پیدا کنند بدین صورت پیام ها به هم ریخته نمیشوند.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    اینکه از کدام ورودی پاسخ یک پیام را بدهید به انتخاب خودتان برمیگردد و جعبه ی پیام این موضوع را به شما یادآوری میکند بعنوان مثال میتوانید از طریق "گفتگوی فیسبوک" پاسخ پیامی را بدهید. پیام های دلخواهتان را میتوانید کپی کنید ( هر دو ویژگی کپی کردن "تمام متن" و "یا قسمتی از آن" در دسترس هستند )، قابلیت حذف کردن پیام/گفتگو و یا ارسال آن برای دیگران نیز وجود دارد. برای اضافه کردن تصویر یا فیلم به پیام فیسبوک تان باید از سرویس MMS استفاده کنید. ویژگی بصری نامه های صوتی قسمت جدیدی از سیستم عامل است ( کارایی آن به حرفه و برنامه ی شما بستگی دارد )، همانطور که انتظارش را خواهید داشت به شما این اجازه داده میشود که به جای خواندن نامه های صوتی خود، به آنها گوش دهید. به سراغ بخش ایمیل میرویم، جایی که Mango در آن نیز نقش دارد. یکی از امکانات مورد درخواست که WP7.5 به آن پاسخ داده، وجود صندوق پیام مجزا برای بخش ایمیل است. حالا شما میتوانید صندوق پیام های زیادی را به هم مرتبط کنید ( در صورت تمایل میتوانید بعدا آنها را مجزا کنید )، در این صورت برای مشاهده پیام های جدیدتان کافیست فقط به یک صندوق پیام بروید. مرتبط کردن چندین صندوق پیام با یکدیگر بصورت خودکار کاشی های زنده ی (live tiles) آنها را با هم یکی میکند. شما میتوانید پوشه های مختلف مربوط به هر حساب کاربری را بصورت مجزا جستجو کنید، حتی اگر حساب کاربری مورد نظر با دیگر حساب ها مرتبط شده باشد. نمای گفتگو دقیقا همان چیزی است که انتظارش را داشتیم، پیام های مابین شما و مخاطبتان را به ترتیب تاریخ و عنوانشان لیست میکند. چنین نمایی را Gmail برای اولین بار به محبوبیت رساند و صد البته بهترین روش برای دنبال کردن مکالمه های ایمیلی است. هر مکالمه ی ایمیلی توسط عنوان و تعداد پیام ها به همراه تعداد پیام های جدید لیست میشود. لمس کردن هر گفتگو سبب باز شدن آن و نمایش پیام های زیر مجموعه ـش میشود. میتوانید پیام مورد نظرتان را لمس کرده و آن را بخوانید، با جلو و عقب کردن پیام ها میتوانید در گفتگو گردش کنید. البته ما انتظار داشتیم بتوانیم بین پیام ها نیز چرخش داشته باشیم اما چنین امکانی در نظر گرفته نشده است.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  3. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    بقیه امکانات به خودی گویا هستند و نیازی به توضیح ندارند. «زنگ» از آهنگ گوشی شما استفاده میکند تا وقتی که گوشیتان را در اطراف خانه گم کرده اید به شما علامت بدهد. «قفل» گوشی را با استفاده از یک پین کد 4 رقمی قفل میکند. و «پاک کردن» تمام اطلاعات شخصی و حساس شما را در صورت نیاز پاک میکند تا نگران افتادن گوشی به دست افراد نامناسب نباشید. تنها ایرادی که به ابر windowsphone.com وارد است این است که این سایت امکان هماهنگ کردن بیسیم اطلاعات را، آن طور که در مواردی مثل iCloud فراهم است، برای شما فراهم نمیکند. به نظر ما هر سرویس ابر-محوری باید چنین قابلتی را داشته باشد. علاوه بر این، تعداد کشورهایی که در آنها میتوانید گوشی خود را ردیابی کنید محدود است و تعداد زیادی از کشورهایی کهWindows Phone در آنها موجود است به این امکان بسیار ضروری دسترسی ندارند. بقیه ی بخش های وب سایت راهنماهایی در مورد تک تک امکانات گوشی شما دارد و بر اساس این که کجا زندگی میکنید یک فهرست دقیق از فروشندگان و اپراتورهای عرضه کننده ی گوشی های WP در اختیار شما قرار میگیرد. کلام آخر کاربران HTC 7 Trophy میتوانند با بی اعتقادی تمام به Radarنگاه کنند، درست است، این دقیقا همان گوشی است که آنها به مدت یک سال در اختیار داشتند. البته Radar نیز آنها را هدف قرار نمیدهد. گر چه این گوشی چیزهایی هم برای نشان دادن دارد. بدنه ی یک تکه، قابلیت های بهبود یافته ی بیسیم (وایرلس) در Mango، صفحه نمایش و دوربین بهتر(البته نه خیلی زیاد).
    [​IMG] [​IMG]
    به هر حال Radar برای آن دسته از افرادی نیست که به دنبال یک گوشی برای ارتقا از Trophy و Mozart هستند. این گوشی برای کاربران تازه وارد WP طراحی شده که Mango آنها را متقاعد کرده اما هنوز آنقدر مطمئن نیستند که با یک شیرجه به سمت HTC Titan بروند. و قبل از اینکه این گوشی را چیزی در حد گوشی های سال 2010 خطاب کنید این را در نظر بگیرید که سال پیش، اولین نسل از ویندوز فون ها شانه به شانه مانند کشتی در کنار هم در حال حرکت بودند. از سخت افزار مخصوصی بهره میبردند اما نسل اول نرم افزارها آنها را تا لبه ی پرتگاه و از دست دادن مشتری ها پیش میبرد. اما چنین نگرانی در مورد HTC Radar وجود ندارد. و البته منظور ما بروزرسانی Mango نیست. مطمئنا، Mango کمبودهای زیادی را در مورد این پلتفرم برطرف کرد. مهمترین نکته ی موجود این است که Radar تلفنی نیست که آن را بسیار عالی و همه چیز تمام (high-end) صدا کنیم. Radar جایگاه ــش در میانه های بازار است و جایش همان جا امن خواهد بود. حالا نوبت به مفهوم بودجه ی خرید میرسد. یک سال پیش، تهیه ی گوشی های مبتنی بر ویندوز فون کار دشواری بود. ضعیفترین های WP هنوز هم امروز جایگاه خاص خود را دارند اما همان سخت افزار دیگر با قیمت های بالا عرضه نمیشود. در آخر Radar سازشی مابین قیمت و امکانات است. و گوشی است که برای اینکار ساخته شده، بخصوص با ظهور نوکیا بعنوان یک سازنده ی Windows Phone 7. این کمی بی سابقه است که یک اسمارت فون ازHTC قیمتش را با یک اسمارت فون از نوکیا سازگار کند، یکی دیگر ازنکاتی که HTC باید مواظبش باشد. (رقابت با نوکیا) Nokia Lumia 710 یکی از بزرگترین رقیبان Radar محسوب میشود. برتری های این گوشی شامل صفحه نمایش ClearBlack (گرچه از نوعLCD میباشد نه AMOLED)، پردازنده ی سریعتر 1.4GHz و مسیریاب صوتی رایگان Nokia Drive است. و البته قیمت Lumia وRadarبسیار به هم نزدیک میباشد.
    [​IMG]
    Omnia W نسل دوم ویندوز فون های سامسونگ در میانه ی بازار جای دارد. صفحه نمایش AMOLED و پردازنده ی 1.4GHz از برتری های اصلی آن نسبت به Radar محسوب میشوند. همچنین ما بسیار قابلیت دقیق و ظریف Focus Flash را در آخرین بررسی خود دوست داشتیم. این گوشی همچنین ازمقداری فلز در اسکلت خود استفاده کرده است، گرچه بدنه ی کاملا یک دستی همچون Radar ندارد.
    [​IMG] [​IMG]
    HTC Radar یک کار ترکیبی است، همان راهی را پیش گرفته که Desire در دنیای آندروید دنبال میکرد، و دارای مشخصات نسل قبل اسمارت فون های مایکروسافت که توسط HTC ساخته شده بودند میباشد. خط ها کشیده شده اند. حالا نوبت HTC است که فاصله ی بین کشتی ها و بسته های ساده را پر کند، در حالی که باید یک چشمش به رقابت نیز باشد. درست است، HTC Radar یک بسته ی ساده است. اما نه اونقدر بد برای افرادی که میخواهند Windows Phone Mango را برای اولین بار امتحان کنند.
    منبع: جی اس ام
     
  4. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    HTC از زمان عرضه ی Aria فقط یک آندروید کوچک اندام برای ارائه داشته و در حال حاضر آخرین آن HTC Explorer است. اسمارت فونی مقرون به صرفه برای افرادی که به دنبال گزینه ای جمع و جور بوده یا قصد ورود به دنیای اسمارت فون ها را دارند.[​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    پوسته ی خارجی Explorer از پلاستیک طرح دار به همراه روکش فلزی در قسمت پشتی آن ساخته شده که به آن تجربه ای لاستیکی میدهد. ابعاد جمع وجور یک امتیاز مثبت برای HTC Explorer محسوب میشود. بدنه ی کوچک و گوشه های گرد این گوشی، آن را همچون یک سنگ ریزه در دستان شما جای خواهد داد. حتی در این اندازه ، Explorer همانند بزرگان، از سیستم عامل آندروید نان زنجبیلی و رابط کاربری Sense 3.5 بهره میبرد. حال نگاهی به بقیه ی مشخصات این گوشی می اندازیم: ویژگی های اصلی
    • سبک و جمع و جور
    • پشتیبانی از باند چهار گانه GSM و باند دوگانه 3G
    • پشتیبانی از HSDPA و HSUPA به ترتیب با سرعت های 14.4 Mbps و 5.76 Mbps
    • صفحه نمایش 3.2 اینچی خازنی از نوع TFT با 256 هزار رنگ و رزولیشن HVGA (320x480)
    • پردازنده ی Cortex A5 همراه با تراشه ی Snapdragon S1 MSM7227A با سرعت 600MHz، 512MB رم و در نهایت پردازشگر گرافیکی Adreno 200
    • آندروید 2.3.5 (نان زنجبیلی) به همراه رابط کاربری Sense 3.5
    • Wi-Fi 802.11 b/g/n با قابلیت hotspot
    • GPS با اتصال A-GPS و قطب نمای دیجیتال
    • دوربین 3 مگاپیکسلی همراه با فوکوس خودکار، موقعیت یاب جغرافیایی و تشخیص دهنده ی صورت
    • ضبط ویدئو با کیفیت VGA (24 فریم در ثانیه)
    • درگاه microUSB با قابلیت شارژ شدن و بلوتوث استریو نسخه ی 3.0
    • جایگاه کارت حافظه از نوع microSD با قابلیت افزایش تا 32GB
    • جک صوتی 3.5 میلی متری استاندارد
    • شتاب سنج و سنسور مجاورت
    • رادیو FM همراه با RDS
    • قابلیت های چرخش به سکوت، کاهش صدا هنگام برداشتن گوشی،حالت جیبی و تلنگر برای بلدنگو
    • شماره گیری هوشمند
    • پشتیبانی از فرمت های DivX/XviD
    • یک پارچگی با HTCSense.com
    • پشتیبانی از Adobe Flash
    • راه اندازی بسیار سریع گوشی (در صورتی که باطری را از جای خود خارج نکنید)
     
  5. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    معایب اصلی
    • پردازنده ی ضعیف
    • محتویات جعبه بسیار ساده هستند
    • قابلیت fixed-focus در دوربین
    • نبود قابلیت مشاهده ی اسناد
    • نبود دوربین دوم برای تماس های ویدئویی
    Explorer این بار با پشت سر گذاشتن پردازنده ی قدیمی ARMv6 به پلتفرم Snapdragon S1 نقل مکان کرده و از پردازنده ی ARMv7 بهره میبرد. سوالی که برای شما پیش خواهد آمد این است که تفاوت v6 و v7 درچیست ؟ برخی از نرم افزارها فقط قابل اجرا برروی v7 میباشند، بطور مثال نرم افزار Flash Player. پردازنده برروی سرعت بسیار پایینی تنظیم شده، اما با بهبود بخشیدن به عملکرد آن امکان مقایسه ــش با پردازنده های HTC Aria و یا حتی Wildfire S هنوز ممکن است. دوربین 3 مگاپیکسلی خیلی جذاب به نظر نمیرسد، اما باید این را در نظر بگیرید که HTC Explorer در سطح پایینی قرار دارد و برای امکانات بهتر باید هزینه ی بیشتری هم صرف کنید. [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    در ادامه نگاهی به محتویات جعبه و همینطور سخت افزار این گوشی خواهیم داشت.
    محتویات جعبه ی HTC Explorer بسیار مختصر و ساده میباشد، فقط یک شارژر کوچک و کابل microUSB که به آن متصل میشود. ما به این موضوع واقف هستیم که این گوشی یک مدل سطح پایین میباشد ولی ما انتظار یک هدست را در جعبه داشتیم، شما میتوانید از هدست های دیگر برای اتصال به این گوشی استفاده کنید.
    [​IMG]
     
  6. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    ما تعدادی از فیلم های مربوط به بررسی محتویات جعبه ی این گوشی را در اینترنت مشاهده کردیم و نبود هدست فقط مربوط به بسته ی ما نمیشد. همچنین با دریافت نظرات تعدادی از خوانندگان، نبود هدست در جعبه ی Explorer کاملا برایمان تایید شد. با توجه به محدودیت محتویات جعبه، شما احتیاج به خرید یک کارت حافظه دارید. حتی یک کارت حافظه قدیمی با حجم 512MB، زیرا حافظه ی داخلی گوشی فقط اجازه ی انداختن چند عکس را به شما میدهد. پس اگر میخواهید تعدادی آهنگ داخل گوشی خود داشته باشید، ملزم به خرید یک کارت حافظه هستید. چرخش 360 درج HTC Explorer دارای ابعاد 101.3 x 59.4 x 12.4mm میباشد و کوچکتر از آن چیزی است که در تصاویر مشاهده میکنید. کاملا از پلاستیک ساخته شده و همین موضوع وزن 105 گرمی را برای این گوشی به همراه دارد. طراحی و کیفیت ساخت میخواهیم اشاره ای به پوشش ناهموار این گوشی داشته باشیم، بافت طرح دار و حالت لاستیکی، این گوشی را کمی خشن جلوه میدهد. روکش فلزی در قسمت پشتی نکته ی چشمگیری است که انتظارش را در این حیطه ی قیمتی ندارید. اگر با دقت به پلاستیک پوشش دهنده ی باطری نگاه کنید، شاهد مقداری درز در این قسمت خواهید بود که ممکن است تصور شما را تا حدودی خراب کند.[​IMG] [​IMG] به هر حال، طراحی کلی این گوشی شامل یک بدنه ی یک تکه است، همانند Sensation، صفحه نمایش و اجزای داخلی گوشی میتوانند از قالب پوشش باطری خارج شوند. Explorer بطور کلی سعی دارد تا نمایی همچون Sensation داشته باشد. این گوشی در رنگ های مختلفی عرضه میشود و این میتواند انتخابی برای جوانترها باشد. [​IMG] [​IMG] Explorer از صفحه نمایش 3.2 اینچی با روزلیشن HVGA بهره میبرد که مطمئنا بهترین صفحه نمایش موجود نیست اما دارای زوایای دید مناسبی در سطح خود میباشد که البته شاهد افت کنتراست در زوایای مختلف هستیم ولی آنقدرها هم بد به نظر نمیرسد.
     
  7. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    1. رنگ ها کمی مضحک به نظر میرسند، اما کنتراست حتی بعضی از آندوریدی های میانه ی بازار را پشت سر میگذارد و در نهایت صفحه نمایش کاملا درخشان به نظر میرسد. بطور کلی، شاهد صفحه نمایش بسیار خوبی در این حیطه ی قیمتی هستیم. همانطور که همیشه انتظار داریم، صفحه نمایش خازنی در پاسخگویی سرعت بسیار خوبی دارد.
    2. [​IMG]
    3. در قسمت بالایی صفحه نمایش خروجی صدای گوشی همراه با سنسورهای مجاورت و نور محیط قابل مشاهده هستند. در قسمت پایینی گوشی طبق معمول شاهد کلیدهای خازنی Home، Menu، Back و Search هستیم. کلیدها کوچک بوده اما در جای مناسبی قرار گرفته اند و همچنین وجود بازخورد لرزشی، استفاده از آنها را راحت تر میکند.
    4. [​IMG] [​IMG]
      در سمت چپ میتوانید درگاه microUSB را که برای شارژ کردن و رد و بدل داده ها استفاده میشود را پیدا کنید. نبود پوششی برای این قسمت تمام امیدهای مربوط به ضدآب بودن این گوشی را از بین میبرد. در سمت راست، تنظیم کننده ی بلندی صدا قرار گرفته که پلاستیکی و باریک میباشد و همین موضوع استفاده از آن را کمی مشکل میکند.
      [​IMG] [​IMG]
     
  8. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    در قسمت بالایی Explorer شاهد جک استاندارد 3.5 میلی متری هدفون و دکمه ی قفل/خاموش/روشن هستیم . پیدا کردن دکمه ی خاموش/روشن آنقدرها آسان نیست اما به اندازه ی کافی بلند است که بتوانید آنرا در گوشه ی سمت راست لمس کنید.
    [​IMG]
    میکروفن و روزنه ای برای انداختن دستبند، تنها چیزهایی هستند که در قسمت پایینی گوشی قابل مشاهده میباشند.
    [​IMG]
    قسمت پشتی گوشی بسیار جذاب میباشد، پلاستیک طرح دار به اندازه ی کافی زیباست اما روکش فلزی کلاس این قسمت را بسیار بالا میبرد. این قسمت فلزی مکانیست که علامت HTC و دروبین 3 مگاپیکسلی را در خود جای داده و کناره های آن پذیرای بلندگوها است.
    [​IMG]
    باز کردن قسمت پشتی، باطری 1230 MAh Li-Ion را در اختیارتان میگذارد که شامل 485/445 ساعت حالت آماده به کار به ترتیب در شبکه های 2G/3G و 7:40/7:30 ساعت زمان مکالمه مابین شبکه های 2G و 3G است. در قسمت زیرین باطری میتوانید سیم کارت خود را جای دهید و جایگاه کارت حافظ در کناره ی همین قسمت میباشد، که برای دسترسی به آن باید باطری را از جای خودش در بیاورید.
    [​IMG]
     
  9. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    مهمترین ویژگی HTC Explorer ابعاد کوچکش میباشد که آن را همچون یک سنگ ریزه در دست جای میدهد و ما هیچ شکایتی در مورد کیفیت بدنه ی آن نداریم. این گوشی تا حدودی در مقابل ضربات مقاوم است، اما با توجه به نبود هیچگونه محافظ خاص، حتی یک شیشه ی مقاوم در برابر خط و خش، باید سعی کنید مواظبش باشید.
    [​IMG]
    وجود قاب هایی با رنگ های زیبا، یکی از نکات مثبت برای Explorer تلقی میشود. میتوانید در صورت خسته شدن از رنگ بدنه ی اصلی، آن را با یک قاب زیبا دیگر تعویض کنید.
    [​IMG]
    Explorer تا به الان روند خوبی را پشت سر گذاشته، حالا وقت آن رسیده تا ببینیم میتواند این بررسی را با یک نمره ی خوب به پایان برساند یا نه. ترکیبی خوب از Sense و نان زنجبیلی HTC Explorer همراه با آندورید نان زنجبیلی و رابط کاربری Sense 3.5 عرضه میشود. همانند HTC Rhyme، رابط کاربری Sense تغییراتی را برای استفاده ی بهینه به همراه داشته گرچه این تغییرات با نسخه ی Rhyme متفاوت هستند. مهمترین قسمت، هماهنگ شدن رابط کاربری با رزولیشن پایین Explorer میباشد. قفل صفحه ی HTC مطمئنا کاربردی ترین قفل صفحه ای است که تا به حال دیده ایم. بطور پیش فرض دارای چهار میانبر و یک حلقه در قسمت پایینی میباشد. میتوانید با کشیدن حلقه به میانه ی صفحه نمایش، قفل را باز کنید. یا میتوانید هرکدام از چهار میانبر نرم افزارها را به دورن حلقه برده، قفل باز شده و نرم افزار مورد نظر را اجرا کنید. همچنین میتوانید چهار میانبر را به هرکدام از نرم افزارهای مورد علاقه ی خود اختصاص دهید. هنگام شارژ شدن، نمایی گرافیکی از جریان شارژ شدن باطری به نمایش گذاشته میشود.
     
  10. پاسخ : بررسی تخصصی HTC

    [​IMG]
    HTC Explorer فقط با یک نمای از قبل نصب شده ی قفل صفحه عرضه میشود، شما نمیتوانید همانند برادران بزرگتر این گوشی از نماهای دیگر قفل صفحه بهره ببرید. متاسفانه، نمای جدیدی هم در بخش HTC Hub برای دانلود کردن وجود ندارد. گذشتن از قفل صفحه شما را به صفحه اصلی میرساند. نوار پیمایش قدیمی این بار جای خود را به یک خط مستقیم داده که دارای دو دکمه ی "کشوی نرم افزارها" و "شماره گیر" میباشد. همچنین این دکمه ها از ابعاد کوچکتری نسبت به آنچه در Rhyme دیده بودیم بهره میبرند (باتوجه به اندازه ی صفحه نمایش). طبق معمول صفحه اصلی به 7 پانل تقسیم شده و گشت و گذار بین آنها بصورت چرخشی انجام میشود. نبود قابلیت اضافه و حذف کردن پانل ها یکی دیگر از تفاوت های این گوشی با Ryhme است.
    [​IMG] [​IMG]
    نمای Leap یکی از ویژگی های تجاری رابط کاربری Sense است. برای نمایش این نما کافیست کلید Home را زمانی که در صفحه اصلی هستید لمس کنید تا شاهد نمایی بند انگشتی از 7 پانل صفحه اصلی در یک زمان باشید. با لمس کردن هریک از پانل ها و نگه داشتن انگشت بر روی آنها میتوانید موقعیتشان را با یکدیگر به سادگی تعویض کنید.
    [​IMG]
    HTC Sense با مضمون های اختصاصی HTC عرضه میشود، هفت صفحه اصلی که هرکدام شامل تنظیمات متفاوتی هستند. هر مضمون توانایی تغییر تصویر پس زمینه و چیدن ویجت ها را دارد و صد البته قادر به اختصاصی سازی آنها نیز خواهد بود. Explorerفقط با یک مضمون عرضه میشود، اما میتوانید مضمون های بیشتری را دانلود کرده یا حتی مضمون دلخواه خودتان را بسازید.
    [​IMG]