1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اخبار و معرفی تبلت ها -

شروع موضوع توسط Am!R~Mr ‏5/1/12 در انجمن تبلت ها

  1. تبلت pc



    [​IMG]

    Tablet PC یک کامپیوتر قابل حمل شبیه نوت بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود این امکان را می دهد که به
    جای موس و کیبورد با دستگاه توسط انگشت دست یا یک قلم مخصوص که Stylus نام دارد کار کند.
    Table PC ها توسط اتصالات بیسیم به شبکه و اینترنت متصل می شوند. شکل لوح مانند این کامپیوتر ها این امکان را می دهد تا آنها در مکان هایی که استفاده از لپ تاپ ها مشکل یا سنگین است قابل استفاده باشند. Tablet PC ها نقطه اوج پیشرفت تکنولوژی سخت افزارهای نوت بوک و راحتی امکان کار و ورود اطلاعات به دستگاه هستند.
    [​IMG]

    انواع Tablet PC

    Slate - لوح

    Slate یا لوحی نوعی از این خانواده که فاقد کیبورد هستند. هر چند که امکان اتصال جداگانه کیبورد USB یا بلوتوث به آنها وجود دارد. این نوع معمولا دارای نمایشگر از نوع LCD با سایز بین 8.4 تا 14.1 اینچ هستند و به عنوان کامپیوتر کار در شغل های ایستاده مانند پزشکی، آموزش و .. بسیار استفاده می شوند.
    Convertibles - قابل تبدیل

    این نوع از Tablet PC یک بدنه اصلی دارای کیبورد و یک نمایشگر دارند. این نوع شباهت زیادی به لپ تاپ های پیشرفته دارد و اغلب بزرگتر و سنگین تر از نوع Slate هستند. اغلب نمایشگر از طریق یک مفصل به بدنه متصل است. این مفصل به نمایشگر این امکان را میدهد که 180 درجه حول محور خود بچرخد و بتواند به صورت برعکس روی بدنه و کیبورد قرار بگیرد و یک صفحه تخت قابل نوشتن ایجاد می شود. این قابلیت یک نقطه ضعف هم برای این نوع کامپیوتر محسوب می شود. زیرا این انواع در محل مفصل خود ضعیف هستند و به راحتی آسیب می بینند. البته انواعی از مدل ها با استحکام بالاتر در دسترس است.
    این نوع از Tablet ها در حال حاضر مشهورترین نوع در میان دیگر انواع هستند به دلیل اینکه به افرادی که هنوز به استفاده از قلم یا دست برای کار با کامپیوتر عادت ندارند این امکان را می دهد تا بتوانند از کیبورد استفاده کنند.
    Hybrid - ترکیبی

    مدل های هیبرید یا دو رگه انواعی هستند که خصوصیات Slate ها و Convertible ها را با هم دارند. این انواع دارای یک کیبورد هستند که قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد. نوع دو رگه نباید با انواع Slate که دارای کیبورد قابل جدا شدن هستند اشتباه گرفته شود. کیبورد های قابل جدا شدن انواع Slate قابلیت چرخش و تبدیل به یک کامپیوتر شبیه Convertible ها را ندارند.
    استفاده از Tablet ها روز به روز در حال گسترش است. قیمت این نوع کامپیوتر نیز در حال کاهش است و میتوان با قیمتی کمی بیشتر از یک لپ تاپ، یک Tablet PC خریداری کرد.
     
  2. پاسخ : اخبار و معرفی تبلت ها -

    [h=2]تبلت ۷ اینچی شارپ با مودم وایمکس داخلی[/h][​IMG]شارپ، پیش از این دو تبلت در سایزهای ۵٫۵ و ۱۰٫۸ اینچ تولید کرده بود که هیچ کدام موفق نبودند اما این غول ژاپنی این بار با یک تبلت متفاوت ۷ اینچی سعی دارد مجددا وارد بازار تبلت ها شود.

    به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ZoomIT، تبلت جدید ۷ اینچی شارپ که از همان خانواده Galapagos می باشد یک تفاوت عمده با دو تبلت قبلی دارد و آن هم پشتیبانی از شبکه WiMax است.




    این تبلت مجهز به سیستم عامل اندورید و پردازنده دو هسته ای است. خواندن مقاله را ادامه دهید تا با مشخصات کامل این تبلت آشنا شوید.

    تبلت Sharp 7 Inch Galapagos مجهز به سیستم عامل اندروید ۳٫۰ یا Honeycomb، پردازنده Nvidia Tegra 2، حافظه RAM با ظرفیت ۱GB و حافظه ذخیره سازی با ظرفیت ۸GB است.

    نمایشگر ۷ اینچی TFT LCD این تبلت وضوح تصویر ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل دارد. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و دوربین ۲ مگاپیکسلی نیز در پشت تبلت قرار داده شده است.

    اما مهمترین قابلیت این تبلت امکان اتصال به شبکه WiMax است که امکان اتصال به اینترنت با سرعت ۴۰Mps را در ژاپن فراهم می کند. ممکن است اگر این تبلت وارد بازار کشور شود امکان اتصال به شبکه های بی سیم داخلی مانند شبکه وایمکس ایرانسل و یا مبین نت نیز میسر شود.

    کاربران این تبلت امکان دسترسی به فروشگاه Galapagos Store شارپ را خواهند داشت به این ترتیب دسترسی به ۴۰ هزار روزنامه، کتاب و نرم افزار میسر خواهد شد.

    تبلت ۷ اینچی Galapagos قرار است تا یک ماه دیگر وارد بازار ژاپن شود ولی هنوز قیمت و زمان عرضه آن به کشورهای دیگر مطرح نشده است.
     
  3. پاسخ : اخبار و معرفی تبلت ها -

    معرفی تبلت قدرتمند Lenovo با پردازنده Tegra 3

    شرکت Lenovo یک بار دیگر سعی دارد با محصول جدیدی شانسش را در بازار پر رونق انواع تبلت‌های چند رسانه‌ای امتحان کند.
    به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، ورود پردازنده Tegra 3 آنقدر وسوسه انگیز بوده است که این شرکت نتواند از کنار آن به سادگی بگذرد و به همین دلیل هم به فکر طراحی و تولید تبلتی مجهز به این پردازنده افتاده است.


    [​IMG]



    در همین راستا هم اخباری درباره عرضه تبلت جدید این شرکت با پردازنده Tegra 3 تا پایان سال ۲۰۱۱ شنیده می‌شود. به این ترتیب قرار است تا کمتر از یک ماه و نیم دیگر، تبلت جدید ۱۰/۱ اینچی این شرکت با سیستم عامل آندروید نسخه ۴/۰ وارد بازار بشود.

    بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار تبلت معتقدند که این تبلت قرار است به رقیبی جدی و قدرتمند برای تبلت Transformer Prime شرکت Asus تبدیل بشود.
    خبرهای منتشر شده درباره این تبلت جدید نشان می‌دهد که این محصول با پردازشگری با سرعت ۱۶۰۰ مگاهرتزی کار می‌کند و رم ۲گیگابایتی آن از نوع DDR3 است. با وجود اینکه خبری درباره دوربین‌های این تبلت منتشر نشده است، اما گویا این تبلت دارای یک سوکت USB Host بوده و از یک اسکنر اثر انگشت هم بهره می‌برد.
    با این همه اما از آنجایی که هنوز این تبلت به صورت رسمی معرفی نشده است، اطلاعات دیگری مانند وزن، ضخامت و قیمت آن هنوز اعلام نشده است. اما احتمالا تا چند هفته دیگر باید منتظر معرفی رسمی این تبلت جدید Lenovo باشیم.​
     
  4. پاسخ : اخبار و معرفی تبلت ها -

    [h=2]عرضه قریب الوقوع تبلتی با پردازنده چهار هسته ای[/h]
    با داغ شدن رقابت در میان شرکت های سازنده رایانه لوحی یا تبلت ، تلاش آنان برای ساخت محصولاتی با توانمندی های بیشتر نرم افزاری و سخت افزاری شدت گرفته است.
    به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، رییس شرکت سخت افزاری Nvidia از عرضه قریب الوقوع تبلتی خبر داده که مجهز به پردازنده چهار هسته ای خواهد بود و قیمت آن تنها ۲۹۹ دلار برآورد شده است.
    [​IMG]

    جن سانگ هانگ می گوید چنین تبلتی از نظر قابلیت های سخت افزاری از بسیاری از رایانه های رومیزی سنتی قدرتمندتر خواهد بود و با این حساب پرداخت ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار برای خرید یک رایانه شخصی دیگر امری منطقی نخواهد بود و پیش بینی می شود افراد بیشتری به خرید رایانه های تبلت روی آورند و بازار رایانه های شخصی بیش از گذشته به حاشیه رانده شود.

    تبلت یاد شده همچنین مجهز به سیستم عامل Android Honeycomb خواهد بود و البته قرار است در نسخه های بعدی از نسخه به روز شده این سیستم عامل یعنی Ice Cream Sandwich استفاده شود.
    رییس Nvidia همچنین وعده داده احتمال دارد همین تراشه های چهار هسته ای بر روی تبلت های مجهز به ویندوز ۸ که قرار است در آینده عرضه شوند، نصب شود. مایکروسافت می گوید ویندوز ۸ را با مدل ۶۴ بیتی پردازنده های ARM که محبوبیت زیادی کسب کرده اند هم سازگار خواهد کرد.​
     
  5. پاسخ : اخبار و معرفی تبلت ها -

    تا چندی پیش فقط کیندل فایر دویست دلاری آمازون را به ویژه به خاطر قیمت مناسب آن جدی‌ترین رقیب آی‌پد که ‌پیشتاز بلامنازع بازار تبلت‌ها است، به حساب می‌آوردند.
    به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ماهنامه شبکه ، البته گزینه‌های دیگری با قیمت تقریبی سیصد دلار نیز وجود دارند ولی با خبری که جن‌-سونگ هوآنگ، مدیرعامل شرکت انویدیا اعلام کرده‌است وضعیت کنونی ابعاد تازه‌تری به خود خواهد گرفت.



    [​IMG]

    چون طبق گفته او به‌زودی چندین تبلت مبتنی بر تراشه‌های پیشرفته Tegra 3 با قیمتی در همین حدود سیصد دلار وارد بازار خواهند شد.

    این تبلت‌ها طی سه تا شش ماه بعد روانه بازار خواهند شد.
    Tegra نام خانواده‌ای از تراشه‌های انویدیا است که به‌اصطلاح System-On-a-Chip هستند و پردازنده گرافیکی خود شرکت به علاوه CPU مبتنی بر معماری ARM، و نیز پل‌های جنوبی و شمالی و کنترلر حافظه همگی روی یک تراشه پیاده‌سازی شده‌اند.
    به گفته او، بزرگ‌ترین چالشی که سازندگان تبلت‌های آندروئیدی در آمریکا با آن روبرو هستند، این است که برخلاف اپل، که کالاهای خود را مستقیماً در فروشگاه‌های اختصاصی‌اش عرضه می‌کند، آن‌ها محصولات‌شان را با میانجی‌گری خرده‌فروشان روانه بازار می‌کنند.
    این شرکت‌ها معمولاً کالاهای‌شان را از کانال‌های خرده‌فروشی‌هایی همچون Best buy به فروش می‌رسانند و به همین دلیل بهای کالا کمی افزایش می‌یابد چراکه باید درصدی نیز به خرده‌فروشی اختصاص پیدا کند.
     
  6. پاسخ : اخبار و معرفی تبلت ها -

    بنا بر گزارش‌ها احتمالا آی‌پد ۳ از آی‌پد قبلی ضخیم‌تر است اما از پوشش هوشمند اپل پشتیبانی می‌کند.
    به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، کاربران به کمک این پوشش هوشمند مغناطیسی قادر خواهند بود از صفحه نمایشگر دستگاه محافظت کنند. با باز کردن پوشش، آی‌پد به‌طور خودکار روشن می‌شود و با بستن آن نیز دستگاه به خواب می‌رود.



    [​IMG]

    ماکوتاکارا، یک وبلاگ فناوری ژاپنی، اعلام کرد که یک تولیدکننده آسیایی، قطعات نسل بعدی آی‌پد که صفحه نمایشی مشابه آی‌پد ۲ دارد، اما به دلیل نامعلومی ضخیم‌تر از آن خواهد بود را تولید می‌کند.
     
  7. پاسخ : اخبار و معرفی تبلت ها -

    تبلت NOVA آندروئیدی فقط 145 دلار


    تبلت Ainol Novo ۷ اینچی ، این امکان را به شما می دهد که با هزینه کمتر از ۱۴۵ دلار بتوانید تجربه و استفاده از یک گجت با سیسیتم عامل اندروئید ۳٫۲ هانی کامپ را داشته باشید .
    علاوه بر این شما تبلت ۷ اینچی با صفحه نمایش با کیفیت WVGA و رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ ، یک پردازنده تک هسته ای Ingenic JZ4770 Xburst 1 GHz ، ۵۱۲ مگابایت حافظه RAM ، ۸ گیگابایت حافظه داخلی ، دوربین ۲ مگاپیکسلی پشتی و دوربین جلو بری تماس تصویری VGA خواهید داشت .



    [​IMG]

    تبلت Ainol Novo ۷ اینچی ، باریک و به ضخامت ۱۲ میلیمتر و وزن ۳۷۰ گرم می باشد که به نظر میرسد تهدیدی جدی برای تبلت های پیشرفته و گرون قیمت اندروئیدی دیگر باشه .

    نت‌ویزارد مکانی است برای شما که علاقه‌مند به آخرین اخبار روز دنیا در حیطه تکنولوژی و IT هستید.
    نت‌ویزارد برای ارتقادانش فنی‌ و اطلاعات شما خلق شده تا بتواند سهمی در بالاتر بردن این دانش و اطلاع رسانی در بین مردم و خوانندگان محترم داشته باشد.
    برای اطلاع از آخرین خبرهای تبلت، موبایل و اخبار فناوری حتما به نت‌ویزارد سر بزنید.
     
  8. پاسخ : اخبار و معرفی تبلت ها -

    [h=2]Levitatr؛ صفحه کلید بلوتوثی برای تبلت[/h]
    Levitatr از جدید ترین مدل صفحه کلید خودش که بصورت Bluetooth می تواند به تبلت ها و گوشی های هوشمند متصل شود ، رونمایی کرد .
    این صفحه کلید بوسیله چراغ های پشت زمینه LED می تواند ، به کاربران اجازه دهد در تاریکی نیز از این صفحه کلید استفاده کنند.



    [​IMG]

    این تبلت قرار است با قیمت ۱۰۹ دلار عرضه شود .صفحه کلید Levitatr از باطری قابل شارژ Li-ion استفاده می کند که می تواند تا ۲۵ ساعت کار مداوم و ۱۵ روز بصورت آماده به کار با آن ، شارژ خود را نگه دارد .

    این صفحه کلید با قابلیت تنظیم زاویه قرار گیری بین ۲۰ تا ۳۰ درجه با تبلت ، راحتی مضاعفی را به ما هدیه بدهد .
    ابعاد این صفحه کلید ۱۱٫۱۶ x 5.16 x 0.38-inch و جنس آن آلومینیم میباشد . این صفحه کلید بوسیله پورت MicroUSB شارژ می شود .
    صفحه کلید قرار است با قیمت ۱۰۹ دلار از ژانویه ۲۰۱۲ در فروشگاه ها عرضه بشود و لی اگر عجله داشته باشید می توانید از هم اکنون اونو پیش خرید بکنید .
    نت‌ویزارد مکانی است برای شما که علاقه‌مند به آخرین اخبار روز دنیا در حیطه تکنولوژی و IT هستید.
    نت‌ویزارد برای ارتقادانش فنی‌ و اطلاعات شما خلق شده تا بتواند سهمی در بالاتر بردن این دانش و اطلاع رسانی در بین مردم و خوانندگان محترم داشته باشد.​
     
  9. پاسخ : اخبار و معرفی تبلت ها -

    [h=2]تبلت اچ پی اسلیت 500[/h]
    [​IMG]


    به عنوان یک کاربر Tablet Pc از سال 2002 و با شروع از سیستم‌عامل Windows XP همواره از دیدن تبلت‌های با سیستم‌عامل ویندوز خوشحال می‌شدیم. البته این نوع تبلت‌ها مانند iPad یا Motorola Xoom و دیگر تبلت‌هایی که با سیستم‌عامل‌هایی چون iOS و Android کار می‌کنند دارای واسط کاربری تخصصی لمسی نیستند ولی از قابلیت‌های ویندوز با وجود اینکه واسط کاربری وابسطه به ماوس و صفحه کلید دارد نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. تبلت Hp Slate 500 مجهز به سیستم‌عامل Windows 7 Professional، نمایشگر 8.9 اینچی LED Backlit WSVGA با رزولوشن 768 × 1024 پیکسل، ورودی لمسی دوگانه‌ی Capacitive و Pen Digitizer, 802.11 b/g/n Wireless LAN, Bluetooth 3.0 + HS، پردازنده‌ی فوق‌العاده‌ی 1.86GHz Intel Atom، 64 گیگابایت حافظه‌ی SSD، شیار کارت حافظه‌ی SD و دو دوربین که یکی در قسمت پشت دستگاه با کیفیت 3 مگاپیکسل و دیگری که نقش وب‌کم را نیز دارد در قسمت جلویی قرار گرفته و کیفیت آن VGA است. در کل Hp Slate 500 را بیشتر می‌توان رقیب تبلتی چون Fujitsu Stylistic Q550 دانست که آن هم از ویندوز 7 بهره می‌برد. حتی با وجود پردازنده‌ی 1.86GHz و حافظه‌ی رم 2GB می‌توان گفت که این تبلت از بسیاری نت‌بوک‌ها نیز قدرتمندتر است. برای درک بهتر این دستگاه بهتر است خوانای ادامه‌ی نقد و بررسی باشید.
    مشخصات کلی :
    مشخصات کلی: - وزن 680 گرم

    پردازنده: Intel Atom™ Processor Z540 1.86GHz
    دیسک درایو: دیسک درایو حافظه ای SSD 64 GB
    صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی LED Capacitive - اندازه 8.9 اینچ
    امکانات: WiFi - بلوتوث - دوربین - وب کم - حسگر اثر انگشت - USB - HDMI
    سایر مشخصات: Microsoft Windows 7 Genuine Windows 7 Professional 32-bit - کارکرد باتری 5 ساعت ساعت​
     
  10. پاسخ : اخبار و معرفی تبلت ها -

    [h=2]تبلت Nexus تا ۶ ماه دیگر[/h]
    شرکت گوگل به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت آمادگی دارد تا ۶ ماه دیگر نخستین تبلت رسمی خود را روانه بازار کند.
    اریک اشمیت در یک مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره در این مورد گفت:”در شش ماه آینده ما قصد داریم به بازار تبلت‌ها با بالاترین قدرت و کیفیت وارد شویم” و این صحبت‌ها در حالی است که گوگل همچنان تاکید کرده قصد دارد با یک اهرم جدید فناوری صدا سودای مقابله با سیری اپل را در دستور کار دارد.



    [​IMG]



    نفر اول گوگل همچنین در مورد استیو جابز گفت:”استیو جابز میکل آنژ زمان ما بود و او متوجه یک پتانسیل انقلابی در دستگاه تبلت شد و برای همین شرکت اپل یک محصول شگفت انگیز تولید کرده است و البته ما از رقابت با آن ناامید نیستیم”.

    در حال حاضر گوگل یک شریک سخت افزاری مناسب با نام موتورولا دارد که به خوبی با تبلت زوم خود را اثبات کرده است و برای همین گوگل برای چرخه تولید این تبلت کار سختی پیش روی ندارد.
    به هر حال باید منتظر ۶ ماه آینده و عرضه تبلت نکسوس باشیم تا ببینیم که این تبلت توانایی رویارویی با iPad را دارد یا اینکه به سرنوشت سایر رقبای مرحوم این تبلت دچار خواهد شد.​