1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش ساده و كاربردي برنامه ي قدرتمند فتوشاپ

شروع موضوع توسط minaaa ‏27/11/11 در انجمن مقالات آموزشی

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : آموزش ساده و كاربردي برنامه ي قدرتمند فتوشاپ

    [h=2][/h]
    تعيين ميزان كدر بودن سايه توسط اين گزينه صورت مي گيرد .
    Dangle : زاويه تابش نور در اين قسمت مشخص مي شود .
    Distance :فاصلة سايه تا جسم مورد نظر در اين قسمت تعيين مي شود .
    Spread :انتشار و وسعت سايه در اين قسمت مشخص مي شود .
    Size : اندازه سايه بوسيله اين گزينة تنظيم مي گردد.
    قسمت QUALITY :
    Contour : طرح يا محيط مرئي را مشخص مي كند .
    Noise : توسط اين قسمت مي توانيم پيكسلهاي مربوط به سايه را انتشار داد .
    چنانچه در اين كادر گزينةPreview فعال باشد . تمام تغييرات را به طور همزمان مشاهده مي كنيد .

    كارعملي : اعمال سايه به متن

    براي ايجاد سايه ، روي متن مراحل زير را انجام دهيد :
    1- يك سند جديد با پس زمينه سفيد باز كنيد .
    2- توسط ابزار تايپ متن مورد نظر را با فونت دلخواهتان تایپ كنيد .
    3- از منوي Layer قسمت Layer style عبارت shadow drop را انتخاب كنيد تا كادر مكالمه مربوط به آن باز شود . گزينة preview را علامت بزنيد . تا بتوانيد در حين كار تغييرات را مشاهده كنيد . نكتة مهم اين كار در اين است كه صفحة نمايش را طوري مرتب كنيد كه بتوانيد كادر مكالمه و متني را كه بر روي آن كار مي كنيد به طور همزمان مشاهده كنيد .
    4- براي حالت آميختگي يكي از حالتهاي normal ، multiply ، يا durken را انتخاب كنيد . در غير اين صورت با انتخاب گزينه هاي ديگر نمي توانيد سايه را مشاهده كنيد ، براي تغيير رنگ سايه بر روي نمونه رنگ در كنار منويmode كليك كنيد . اين كادر موجب باز شدن پنجره picker color مي شود .
    5- ميزان تيرگي [opacity] و زاويه [angel] سايه را با كليك و كشيدن لغزنده در در شكل ساعت وار تنظيم كنيد و يا عددي پنجره هاي مربوط وارد كنيد .
    6- فاصلة سايه [distance] را از كلمة يا شي ء تنظيم كنيد ، اندازه [size] را بر اساس مقدار سايه اي كه مي خواهيد مشاهده كنيد ، تنظيم كنيد . مقدار spread مشخص مي كند تا چه حد لبه هاي سايه مشخص باشند. بعد از انجام تنظيمات مورد نظر دكمة OK را كليك كنيد . البته هنوز هم مي توانيد آن را اصلاح كنيد . تا قبل از ادغام لايه ها يا رند كردن متن می توانيد هر تغييري را اعمال كنيد . ​
     
  2. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : آموزش ساده و كاربردي برنامه ي قدرتمند فتوشاپ

    [h=2][/h]
    ايجاد درخشندگي
    علاوه بر سايه [drop shadow] در اين منو ، جلوه هاي جالب ديگري نيز موجود مي باشند . حال به بررسی جلوه درخشندگي [glow] می پردازیم.
    همچنين مي توانيد اين درخشندگي را از داخل [inner glow] اعمال كنيد كه به نظر مي رسد ، حروف خودشان مي درخشند . اين جلوه براي تاكيد بر روي بخشي از متن يا جدا كردن آن از پس زمينه شلوغ مناسب است .
    جلوة [outer glow] بيشتر براي مشخص كردن چيزي در پس زمينه و در جاهايي كه استفاده از سايه مناسب نيست ، كاربرد دارد . ساير اشياء نيز مي توانند درخشندگي داشته باشند .

    جلوه هاي بيرون زدگي و برجسته سازي [bevel and emboss] :

    اين دو ابزار نيز در قسمت layer style قرار دارند و هر دوي آنها متن را برجسته مي كنند. جلوة bevel بر لبه هاي متن تاثير گذاشته و آنها را برجسته مي سازد . اما سطح حروف صاف هستند . در حالي كه جلوة emboss ظاهر حروف را گرد يا انحناء وار مي كند .
    مي توانيد با تغيير حالتهاي آميختگي [blending modes] ، درجه تيرگي [opacity] و رنگهاي روشن و سايه ها ، جلوة اين ابزار را تغيير دهيد . مطابق معمول ، بهترين راه فهيدن آنها ، تجربه كردن جلوه ها با تنظيمات متفاوت است . ​
     
  3. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : آموزش ساده و كاربردي برنامه ي قدرتمند فتوشاپ

    [h=2][/h]
    فرمان Import :

    فرمان import -file - import سبب مي شود فايل هايي را كه با قالب بندي هاي ديگر ذخيره شده اند را باز كنيد . ( به طور كلي براي وارد كردن و يا دريافت فايل از اين فرمان استفاده مي شود .) معمولا اين فايل ها با رابط twain ، مثل فايل ها و برنامه هاي اسكنر ، دخيره شده اند . همچنين فايل هايي را كه به طور مستقيم از طريق دوربين ديجيتال مرتبط به فتوشاپ وارد مي شوند را نيز شامل مي شود .

    وارد كردن فايل با استفاده از رابط (twain ):

    فرمانهاي twain acquire و twain select كه در منوي import file قرار دارند ، در واقع تصاوير را وارد نمي كنند . بلکه اين فرمانها نرم افزار مناسب اسكنر را باز مي كنند تا از درون برنامه فتوشاپ جهت ورود تصاوير اسكن شده از آن استفاده كنيد . فتوشاپ براي اسكن كردن ، استانداردهاي twain و twain 32 و twain – 32 را پشتيباني مي كند . (براي اطلاعات بيشتر به راهنماي اسكنري كه با آن كار مي كنيد مراجعه كنيد .)

    فرمان Export:

    براي ارسال فايلها با پسوند خاص از اين قسمت استفاده مي شود file Export ​