1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نصب Mac OSX بر روی کامپیوتر

شروع موضوع توسط minaaa ‏17/11/11 در انجمن مکینتاش

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    [h=1][/h]
    [​IMG]
    مواد لازم(!!) : CD های Mac OS X 10.0 , 10.2 , 10.3 (بستگی به خودتون داره که می خواهید کدوم رو نصب کنید) . یک عدد Hard Disk مجازی 3 گیگابایت برای نسخه های قبل از 10.3 و برای 10.3 ترجیحاً از از Hard Disk مجازی 6 گیگابایتی استفاده کنید . یک برنامه برای ساخت ISO از CD ها به عنوان مثال Blindwrite . وقت بسیار..!!


    ساخت ISO از CD ها در Blindwrite :

    1- CD اول را داخل CD/DVD Rom قرار دهید .
    2- برنامه ی Blindwrite را اجرا کرده و در منوی سمت چپ گزینه ی Read را انتخاب کنید .
    3- در قسمت Selection جلوی Source درایوی که CD در آن قرار دارد را انتخاب کنید .
    4- در قسمت Destination نام و محل فایل ISO را که می خواهید بسازید مشخص کنید . (پسوند iso. را هم خودتان بزنید)
    5- در قسمت Settings جلوی Profile گزینه ی ISO Image را انتخاب کنید .
    6- بر روی دکمه ی Read (در پایین) کلیک کنید و منتظر بمانید تا ساخت فایل ISO از CD به پایان برسد .
    7- اگر Mac OSX شما بیش از 1 CD دارد مانند 10,3 که 3 CD دارد مراحل بالا را برای CD های بعدی هم انجام دهید .

    دریافت هارد دیسک مجازی:


    نکته1: حجم فایل های فشرده 3 و 5 کیلوبایت هست اما بعد از Extract توسط برنامه ای مانند Win Rar که از BZip2 پشتیبانی می کند حجم آنها به ترتیب 3 و 6 گیگابایت خواهد شد ! پس قبل از فشرده سازی از داشتن این مقدار فضای خالی مطمئن شوید .
    نکته2: چون FAT32 برای هر فایل حجم حداکثر 4 گیگابایت را قبول می کند پس Hard Disk 6 گیکابایتی را باید در یک پارتیشن NTFS از حالت فشردگی خارج کنید .

    دریافت و تنظیم خود برنامه (Pear PC):

    اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید توصیه ی من دریافت نسخه ای است که JIT هم داشته باشد پس آن را از اینجا دریافت کنید .
    پس از Extract کردن ، وارد Folder برنامه شده و فایل ppccfg.example را با یک برنامه ی ویرایشگر مانند Notepad باز کنید . و اما تنظیماتی رو که تغییرشون مهمه رو می نویسم (اینجا هرچی رو گفتم انتخاب کنید به این معناست که عبارت قبلی که اونجا بوده رو پاک کرده و عبارت جدید را به جاش تایپ کنید) .

    تنظیم وضوع تصویر و عمق رنگ:
    برای اینکار در جلوی ppc_start_resolution عدد مورد نظر را وارد کنید (ترجیحاً برای حداکثر سازگاری همان 4 را انتخاب کنید) . بر اساس جدول زیر:

    0: (640x480x8 (indexed
    1: 640x480x15
    2: 640x480x32
    3: (800x600x8 (indexed
    4: 800x600x15
    5: 800x600x32
    6: (1024x768x8 (indexed
    7: 1024x768x15
    8: 1024x768x32

    تنظیم redraw_interval_msec:
    اگر این عدد 400 یا بالاتر باشد سرعت نصب سیستم عامل تا حد ناچیزی بالا می رود اما جلوه های تصویری و سرعت Cursor به طرز وحشتناکی کاهش پیدا می کنن و اگر اعصاب این کندی رو نداشتید اون رو 50 بگذارید .

    تنظیم prom_bootmethod:
    در این قسمت شما مشخص می کنید که آیا به صورت خودکار اولین پارتیشن Bootable رو Boot کنه یا بذاره خودتون انتخاب کنید و یا خودتون از قبل یک پارتیشن مشخص رو بهش بدید که هر دفعه با اون Boot بشه . برای Boot خودکار Auto رو انتخاب کنید و برای حالت انتخابی Select رو . برای حالت سوم هم Force رو بزنید که خود من نتونستم باهاش کار کنم شاید شما بتونید . توصیه ی من گزینه ی Select هست .

    تنظیم نحوه ی عملیات Boot در سیستم عامل:
    در جلوی prom_env_machargs و داخل "" می توانید سه حالت را انتخاب کنید . اولی "" است که Default خود سیستم عامل هست و عملیات Boot به صورت گرافیکی انجام میشه . دومی "v-" هست که عملیات نصب رو به صورت متنی مرحله به مرحله نشون میده مانند لینوکس و ویژگیش اینه که اگر خطایی باعث عدم اجرای سیستم عامل شود میشه فهمید و درصورت امکان برطرفش کرد . گزینه ی بعدی "s-" هست Single User Mode هست و فقط یکبار لازم میشه که اونو به موقعش می گم .

    تنظیم Hard Disk مجازی:
    ابتدا برای فعال کردن pci_ide0_master_installed عدد رویروی آن را از 0 به 1 تغییر دهید . سپس در جلوی pci_ide0_master_image داخل "" محل و نام فایل (هارد دیسک مجازی) رو بنویسید . به عنوان مثال برای من به این شکل هست:

    pci_ide0_master_installed = 1
    "pci_ide0_master_image = "e:pearpc-6gib.img

    تنظیم CD Rom:
    ابتدا pci_ide0_slave_installed را اگر 1 نیست 1 کنید . سپس درجلوی pci_ide0_slave_image داخل "" محل و نام فایل (ISO (CD1 را بنویسید . به عنوان مثال:

    pci_ide0_slave_installed = 1
    "pci_ide0_slave_image = "g:panther.iso

    تنظیمات به پایان رسید !! حالا نوبت اجرای برنامه است . این را بدانید که این برنامه با Double Click هرگز باز نخواهد شد . بلکه شما باید در cmd وارد فولدری که فایل در آن قرار دارد شده و تایپ کنید: ppc ppccfg.example
    سپس برنامه اجرا شده (هر وقت خواستید از Mouse در برنامه استفاده کنید F12 را بزنید و دوباره اگر خواستید از Mouse در محیط ویندوز استفاده کنید همون F12 رو بزنید) و اگر Auto را انتخاب کرده باشید به صورت خودکار از CD راه اندازی میشه . اگر هم Select گذاشته باشد گزینه ی مربوط به CDRom را انتخاب کنید . باید چندین دقیقه صبر کنید و صبر کنید تا سرانجام وارد Setup گرافیکی شوید . در آن قسمت قبل از اینکه مراحل نصب را دنبال کنید منوی Installer در بالا را کلیک کرده و سپس Start Disk Setup Tool یا گزینه ی مشابه را انتخاب کنید .

    تذکر: گزینه ی Change Startup Disk برای انتخاب کردن اولین Drive برای Boot می باشد و اون رو اشتباهی انتخاب نکنید .

    وقتی وارد برنامه ی پارتیشن بندی شدید بر روی گزینه ی 3.0gb ein gebusch یا 6.0gb ein gebusch کلیک کنید . برنامه ی پارتیشن بندی آن اینقدر آسان است که نیازی به توضیح ندارد اما خوب برای احتیاط یک روش از روش های موجود رو توضیح میدم .
    روی Erase کلیک کنید و بعد ترجیحاً Macintosh Extended را انتخاب کنید . اگر Panther دارید (Macintosh extended (journaled رو توصیه می کنم . سپس نامی برای آن انتخاب کرده و Erase (اون بالایی رو نمیگما) رو بزنید تا عملیات انجام بشه . بعد از پایان پارتیشن بندی برنامه رو بندید و شما خود به خود به Setup باز می گردید . از اینجا به بعد اینقدر آسونه که نیاز به توضیح نداره . فقط چند تا نکته واسه سریعتر انجام شدن کار شما:
    در قسمت Installation Type بر روی Customize کلیک کنید و سپس هرچی Asian Languages Support و Additional Languages Support که زبانهای زیادی هم هستن رو تیکشونو بردارید . همچنین Printer Driver هارو . اینجوری عملیات نصب شما خیلی زودتر به پایان میرسه . همچنین مرحله ی چک کردن CD ها را هم می توانید Skip کنید . (اگر در هنگام چک کردن از شما CD2 را خواست با Change Cd که در برنامه ی شبیه ساز هست فایل Iso CD2 را انتخاب کنید و دوباره که 1رو خواست به همین ترتیب .
    پس از پایان مرحله ی اول نصب وقتی بر روی Restart کلیک کنید برنامه خارج میشه (و این عادیه) . بعد از اجرای دوباره ی برنامه احتمال 90 درصد پارتیشن شما Bootable نیست ! برای حل این مشکل فایل ppccfg.example رو باز کنید . برای prom_env_machargs اینبار "s-" رو انتخاب کنید . بعد از اینکه CD1 در این حالت Boot شد و شما امکان تایپ در محیط متنی رو پیدا کردید این کارها رو انجام بدید . تایپ کنید pdisk. سپس تایپ کنید e. بعد که نام Device رو پرسید تایپ کنید dev/disk0/
    سپس تایپ کنید p تا جدولی از پارتیشنها رو مشاهده کنید . به شماره ی پارتیشنی که type آن Apple_HFS است و سایز دارد دقت کنید . سپس تایپ کنید r و بعد شماره ی آن را وارد کرده و بعد برای شناره ی جدید 2 رو وارد کنید . سپس w را بزنید و با y تایید کنید . بعد دو بار تایپ کنید q. یعنی بعد از یکبار تایپ q از آن قسمت خارج می شوید اما برای خروج کامل از برنامه باید دوباره q رو تایپ کنید . یعنی یکبار جلوی Command و یکبار جلوی Top Level Command . سپس تایپ کنید reboot تا از برنامه خارج شوید . دوباره ppccfg.example را باز کنید و prom_env_machargs را به "" یا "v-" تغییر دهید . pci_ide0_slave_image را هم به CD دوم تغییر دهید . (البته اینکار اگر Mac OSX شما فقط یک CD دارد لازم نیست) prom_bootmethod را هم select کنید تا بتونید پارتیشنی که Mac OSX روش نصب شده رو انتخاب کنید . برنامه رو اجرا کرده و با اون پارتیشن نصب رو ادامه بدین .

    خوب ! مبارک باشه .. شما Mac OSX دارید .

    تذکر: لینکهایی که دادم رو با Browser خود باز کنید و پس از انتخاب Mirror در صورت تمایل با Download Manager خود اونها رو دریافت کنید .
    تذکر: در فایل ppccfg.example برخی از عبارات اولشان # دارد که آنها معمولا برای راهنمایی شما هستند و تغییر دادن آنها تاثیری در برنامه نخواهد داشت پس اگر دو عبارت مشابه دیدید که یکی # دارد و دیگری ندارد اونی که # رو ویرایش کنید .
     
    4 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  2. کاربر مفید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    531
    تشکر شده:
    205
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : نصب Mac OSX بر روی کامپیوتر

    سلام با تشکر از ارسال شما
    قبل از هر چیز مطالبی که میزارید سعی کنید خودتون تجریبه تست داشته باشید یا از یک منبع موثق که صحت داشته باشه بگید
    این روش نصب مک بر روی کامبیوتر واقعا مشکل سازه.......
     
    5 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  3. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏1/12/10
    ارسال ها:
    4,897
    تشکر شده:
    1,871
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : نصب Mac OSX بر روی کامپیوتر

    علی جان امکان داره چه مشکلاتی پیش بیاد وقتی نصب کنیم روی کامپیوتر؟ چون میخواستم من نصب کنم!!:confused0075:
     
    4 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  4. کاربر مفید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    531
    تشکر شده:
    205
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : نصب Mac OSX بر روی کامپیوتر

    علی جان سلام خوبید ؟ من الان وقتشو ندارم چون دارم میرم بیرون. اگه اجازه بدید فردا اموزش کامل نصب مکینتاش ( هکینتاش ) روی pc رو میزارم چون مک روی pc نصب نمیشه مگه اینکه بصورت هک شده باشه که میشه هکینتاش که اونم راه های خودشو داره و من در خدمتم توی زمینه هکینتاش و مک :love0041:
     
    5 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  5. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏1/12/10
    ارسال ها:
    4,897
    تشکر شده:
    1,871
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : نصب Mac OSX بر روی کامپیوتر

    سلام.مرسی علی جان لطف کردی.
    باشه پس من فردا مزاحمت میشم عزیز.
    مرسی.:ghalb:
     
    4 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  6. پیشکسوت انجمن کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    11,746
    تشکر شده:
    3,538
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : نصب Mac OSX بر روی کامپیوتر

    علي جان ممنون از راهنمايي هاي به جاتون ايشالله كه دوستان استفاده ببرن
    و همچنين مينا جان
     
    5 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  7. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/9/11
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    11
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : نصب Mac OSX بر روی کامپیوتر

    چه راه حل پیچیده ای. شما کافیست فایل iAtkos L2 که آخرین نسخه سیستم عامل مک یعنی lion 10.7.2 رو داره دانلود کنید این برنامه رایگان هست و توی نت هست . فایل DMg رو با برنامه PowerISO یا MagicISo رایت کنید . سیستم رو با دیسک رایت شده بوت کرده و راه اندازی نمایید و به راحتی وارد مراحل نصب سیستم عامل روی یک PC با پردازنده Intel شوید .
     
    2 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  8. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/9/12
    ارسال ها:
    34
    تشکر شده:
    16
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : نصب Mac OSX بر روی کامپیوتر

    به نظر من یک pc یا لپتاپ اپل بگیرید بهتره تا اینکه سیستم عامل دستگاه تون رو عوض کنید . دردسر هایی داره!