1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش له شدن توپ یا بادکنک یا چیزای پلاستیکی در مايا

شروع موضوع توسط minaaa ‏2/11/11 در انجمن Maya

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    [h=2][/h]

    [​IMG]





    مقدمه
    امروز میخوام جلوه له شدن توپ یا بادکنک با یه چیزایی شبیه پلاستیک را یادتون بدم. خوب هرچی گفتیم بسه بریم سر اصل مطلب.
    تو این عکس منوهایی رو که باشون سر و کار داریم با رنگ قرمز مشخص کردم.

    [​IMG]



    1-خوب اول مثل شکل یه کره و مکعب Plan انتخاب میکنیم . (کره از جنس Surfaces باشه ) .

    2-چون میخوایم Plan رو به عنوان زمین در نظر بگیریم اون رو انتخاب میکنیم ، از نوار وضعیت داینامیک
    را انتخاب کرده و بعد از منوی Soft/Rigid Bodis گزینه Creat Passive rigid body را انتخاب میکنیم.



    3- حالا مکعب رو انتخاب و چون میخوایم فعال باشه بعد از منوی Soft/Rigid Bodis گزینه Creat active rigid body را انتخاب میکنیم.

    مکعب رو انتخاب و بعد از منوی Fields گزینه ی Gravity رو انتخاب میکنیم تا نیروی جاذبه به اون اعمال بشه.



    4-حالا کره را انتخاب و از منوی Soft/Rigid Bodis مربع جلوی Create Soft Body رو میزنیم و مطابق شکل زیر تنظیم میکنیم. و بعد روی دکمه Create کلیک میکنیم.


    [​IMG]







    5- حالا اول کره و بعد مکعب رو انتخاب میکنیم و از منوی particles گزینه Make Collide رو انتخاب میکنیم. حالا انیمیشن رو اجرا کنید ( می بینید که با افتادن مکعب روی کره کره له میشه).غیر طبیعی شد . نگران نباشید طبیعیش می کنیم.




    6 –یکی از اون ذره هایی رو که دور و ور کره است رو انتخاب کنید و تنظیمات را مطابق شکل درست کنید.

    7.مکعب رو انتخاب و بعد تنظیمات رو درست کنید . ( مثل شکل )



    [​IMG]


    [​IMG]



    مکعب رو انتخاب و مطابق شکل تنظیمات رو انجام بدین.


    [​IMG]
     
    2 نفر از این پست تشکر کرده اند.