1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ویژگی‌های پکیج ایده آل و مناسب

شروع موضوع توسط goodarzi71 ‏8/12/20 در انجمن مهندسی مکانیک

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    35
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    یکی از محبوب ترین سیستم‌های گرمایشی که در اکثر ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد وجایگاه خوبی بین کاربران دارد پکیج گرمایشی است. پکیج های گرمایشی به جهت سطح ایمنی بسیار بالا و بازدهی مطلوب جایگزین سیستم‌های گرمایشی مشابه شده ‌است.
    بسیاری از کاربران قبل از خرید پکیج میخواهند بدانند پکیج مناسب و ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟
    در این ادامه به ویژگی های یک پکیج متناسب و ایده آل اشاره خواهیم کرد.
    با توجه به نیاز بازار شرکت‌های داخلی و خارجی سالانه میلیون‌ها دستگاه پکیج گرمایشی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.


    اهمیت نوع برند سازنده پکیج

    برندهای مطرح دارای نمایندگی‌های فعال هستند به همین جهت دسترسی به آنها و خرید از این شرکت ها آسان است، همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش، موجود بودن قطعات مصرفی، قیمت واقعی و مقرون‌به‌صرفه و اطمینان از اصل بودن کالا از ویژگی‌های یک پکیج مناسب با برندی معروف است.



    اهمیت ظرفیت گرمایشی در انتخاب پکیج مناسب

    هنگام انتخاب ظرفیت گرمایشی پکیج برخی نکات از جمله تعداد طبقات، اقلیم جغرافیایی و متراژ بنا بسیار حائز اهمیت است. پکیج های گرمایشی با موقعیت های نصب‌ متفاوتی از جمله پکیج دیواری و پکیج زمینی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. پکیج دیواری در ظرفیت‌های کمتر و در ساختمان‌هایی با متراژ پایین‌تر بیشترین کارایی را دارد. پکیج دیواری همان‌طور که از نامش پیداست روی دیوار نصب می گردد.

    پکیج زمینی دارای ظرفیت حرارتی بیشتری نسبت به پکیج دیواری می باشد. بنابراین در سازه‌هایی با متراژ بالاتر از ۳۰۰ متر کارایی مطلوبی داشته و در کوتاه‌ترین زمان آبگرم مورد نیاز ساختمان را تأمین می‌کنند.



    تعیین ظرفیت حرارتی پکیج متناسب با متراژ فضا

    پکیج های گرمایشی با توان حرارتی متفاوتی تولید می‌شوند. برای تعیین ظرفیت متناسب یکی از فاکتورهای اساسی متراژ فضای موردنظر می‌باشد. به‌طور تقریبی برای فضایی کمتر از ۱۲۰ مترمربع پکیج با توان گرمایشی ۲۴ کیلووات از نوع دیواری می‌باشد. هر چقدر فضا بزرگ‌تر شود به‌ توان گرمایشی بالاتری نیاز خواهیم داشت. همچنین ارتفاع ساختمان و محل قرارگیری فضای موردنظر در ساختمان در تعیین ظرفیت و توان گرمایشی پکیج تأثیر بسزایی دارد.

    جهت گرم کردن آب ورودی به پکیج، قطعه‌ای تحت عنوان مبدل حرارتی درون پکیج تعبیه‌شده است ، با باز شدن شیر آب ، سنسور ورود آب را تشخیص داده و سبب روشن شدن شعله می‌شود. مبدل‌ بالای شعله قرار دارد و آب سرد با عبور از مبدل گرمای لازم را به دست آورده و به مسیر خروجی هدایت می‌شود.

    پکیج‌ها در دو نوع تک مبدله و دومبدله تولید می شوند. پکیج‌های تک مبدل آبگرم بهداشتی و آبگرم مورد نیاز مدار را به‌طور هم‌زمان به‌وسیله‌ی یک مبدل تأمین می‌کنند. عبور و جریان آب به‌طور مستقیم از این قطعه سبب می شود پکیج تک مبدل گرمایشی میزان رسوب پذیری بسیار بالاتری نسبت به نوع دو مبدله‌ی آن دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود در شهرها و مناطقی که املاح آب شهری بالاست از پکیج دومبدله به دلیل رسوب پذیری کمتر استفاده نمایید. همچنین پکیج دیواری در دو نوع فن دار و بدون فن تولید می‌شود.

    در واحدها و ساختمان‌هایی که طول لوله‌ی دودکش ساختمان دارای ارتفاعی کمتر از یک متر باشد، استفاده از پکیح بدون فن بلامانع است، اما در صورتی‌ که طول لوله‌ی دودکش ساختمان کمتر از ۳ متر باشد لازم است از پکیج‌های فن دار جهت تأمین آبگرم مورد نیاز بهره‌مند شد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و زندگی کردن در دنیای مدرن، خرید و انتخاب تجهیزات و وسایل پیشرفته به یکی از اولویت‌های تمامی افراد تبدیل‌شده، سازنده‌های پکیج گرمایشی نیز از قافله عقب نمانده و با بکارگیری جدیدترین ایده‌ها و فناوری روز دنیا سیستم‌هایی هوشمند و دیجیتال طراحی و تولید می‌کنند. بهره‌مندی از سیستم عیب‌یاب هوشمند یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک پکیج مناسب است که به کاربر این امکان را می‌دهد که در صورت خرابی و اخلال در عملکرد دستگاه در کوتاه‌ترین زمان ایراد و خطای به وجود آمده را شناسایی و به کاربر اطلاع دهد. همین امر سبب شده که استهلاک پکیج‌ها به کمترین میزان برسد. با در نظر گرفتن و ملاحظه‌ی نکات ذکرشده در خصوص انتخاب پکیج از فروشگاه و نمایندگی‌های معتبر می‌توانید با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه خریدی مطمئن داشته باشید.

    منبع : بامین تهویه
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏14/7/22
  2. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    35
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    پکیج در واقع مجموعه ای از دیگ و منبع انبساط و پمپ سیرکولاسیون می باشد که بصورت جمع و جور درآمده و معمولا در داخل فضایی که قرار است گرم شود نصب می شود و در دو نوع دیواری و زمینی و ظرفیت های 24000 تا 1260000 کیلوکالری بر ساعت عرضه می شوند و ظرفیت انواع گازسوز آنها از 2.4m3 ∕ h تا 15m3 ∕ h می باشد.


    کاربری پکیج

    وظیفه آن تامین گرمایش و نیز آبگرم مصرفی ساختمان است. پکیج ها در دو نوع تک مبدله و دو مبدله ساخته می شوند، دو مبدله ها دارای دو عدد مبدل هستند که یکی برای تامین آب گرم سیرکولاسیون و دیگری برای تامین آب گرم مصرفی می باشد . برای انتخاب پکبج باید بارهای گرمایی ساختمان و بار ناشی از آب گرم مصرفی را محاسبه کرد، هنگام انتخاب پکیج معمولی ، حتما باید نسبت به تامین دودکش حداقل با قطر 15 سانتی متر که بصورت مناسبی تا بالای بام امتداد یافته باشد اقدام گردد مقدار تقریبی مصرف گاز پکیج های معمولی 2.5 تا 3.5 متر مکعب بر ساعت می باشد.


    گاز مصرفی مورد نیاز پکیج

    برای تعیین مقدار گاز مورد نیاز (فضای موردنظر و متعاقبا انتخاب ظرفیت حرارتی پکیج) در مناطق معتدل، بطور متوسط بر اساس هر 100 مترمربع زیر بنای مفید حرارتی 1.5 مترمکعب در ساعت گاز در نظر می گیرند.


    نصب پکیج

    نصب پکیج در واحد های مسکونی یا غیر مسکونی که مساحت آنها کمتر از 60 مترمربع می باشد ممنوع است مگر آنکه هوای مورد نیاز جهت احتراق گاز مصرفی آنها از طریق دریچه دائمی که مستقیما به هوای آزاد راه داشته باشد تامین گردد. مساحت این دریچه باید به ترتیب 150، 210 و 250 سانتی متر مربع برای ظرفیت های 30،50 و 70 هزار کیلوکالری در ساعت ظرفیت حرارتی دستگاه باشد.

    منبع : بامین تهویه
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏9/12/20
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/5/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    ممنون معرفی مختصری که داشتین. برای نصب پکیج خیلی مهم هست فردی رو بیاریم که تجربه قبلی این کار رو داشته.
    گاهی بی دقت در اتصال لوله ها، منجر به نشت آب و... می شه که اصلا وضعیت مطلوبی نیست.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏3/7/21
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/1/22
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام ممنون از توضیحاتتون شما می تونین برای کسب اطلاعاتی در مورد خدمات و کدخطاهای پکیج دیواری و همچنین حالت تابستانه زمستانه به سایت رادیاتور پکیج مراجعه کنید با تشکر
     
  5. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/1/22
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    اگر به دنبال بهترین مارک پکیج خارجی و ایرانی هستید، با ما همراه شوید تا با بهترین برند از پکیج دیواری خارجی و بهترین برند پکیج ایرانی، آشنا شوید.
    برای آگاهی از این برندها بهترین برندهای پکیج دیواری ایرانی، ایران رادیاتور، بوتان و بهترین مارک پکیج دیواری خارجی دئوترم که دارای قطعات ایتالیایی می باشد
    ویژگی‌های هریک از مدل‌های بوتان را می‌توانید
    پکیج‌های ایران رادیاتور شامل پکیج های دیجیتال و آنالوگ هستند که مدل‌های L، M،ECO هستند که مدل L دیجیتال هستند و مدل M و اکو آنالوگ هستند که این پکیج ها دو مبدله هستند
    همچنین ویژگی‌های دیگری را نیز می‌توان از روی اسم پکیج متوجه شد اگر در اسم پکیج مد نظر شما حروف FF وجود داشت به معنی دوجداره بودن و فن دار بودن دودکش پکیج است و اگر CF در نام پکیج شما وجود داشت به معنی پکیج بدون فن است.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏14/7/22
  6. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/1/23
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    محصولات شرکت بوتان ، آلترناتیو مناسبی برای سایر سیستم های حرارتی مانند آبگرمکن ها و شوفاژخانه ها محسوب می شوند. برخورداری از حجم و ابعاد مناسب و بهینه، قابلیت نصب و پیاده سازی پکیج بوتان را در واحدهای مسکونی و ساختمانی کم مساحت و کوچک فراهم آورده است.
    نوع و مدل و ابعاد و اندازه، از دیگر موارد حائز اهمیت در تعیین قیمت دستگاه پکیج بوتان تلقی می گردد. همچنین، جریان برق مصرفی و نوع و جنس متریال در نظر گرفته شده، بر روی قیمت پکیج به صورت مستقیم تاثیر دارند. پکیج های گرمایشی بوتان در انواع فن دار و بدون فن و محفظه باز و بسته، در مدل های متنوع و مختلف در سطح بازار به خریداران ارائه می گردند. نوع مبدل حرارتی را نیز می توان از دیگر عامل های موثر و تاثیرگذار در این زمینه به حساب آورد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/1/23
  7. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/1/23
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    ظرفیت و نوع و مدل این دستگاه ها، از نکات حائز اهمیت در هنگام خرید پکیج ایران رادیاتور قلمداد می گردد، در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در انتخاب نوع آن، متراژ و مساحت فضای مورد استفاده، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

    بر این اساس، دستگاه هایی با ظرفیت 24000 برای فضاهای تا متراژ 120 مترمربع مناسب هستند، محصولاتی با ظرفیت 28000 برای سازه های تا متراژ 180 مترمربع و دستگاه های 36000، از بهترین گزینه ها برای متراژهای تا 250 مترمربع به شمار می روند.

    دماباما مرجع فروش انواع پکیج دیواری می باشد . جهت بررسی مدل های پکیج دیواری با بدهای متفاوت به سایت ما سر بزنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/1/23
  8. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,462
    تشکر شده:
    75,066
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    تاپیک های همنام ادغام شدند