1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تورم و التهاب لثه بعد از کاشت ایمپلنت

شروع موضوع توسط نیاز غنی ‏4/9/22 در انجمن دندان پزشکی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/22
    ارسال ها:
    45
    تشکر شده:
    14
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    بعد از کاشت ایمپلنت رویدادهایی برای شما اتفاق می‌افتد که باید با آن ها آشنا باشید تا نگرانی رخ ندهد. این که با تکنیک کاشت ایمپلنت آشنایی کافی داشته باشید، باعث می‌شود بی‌دلیل نگران نشوید و اضطراب نگیرید.

    لازمه‌ی بدون تنش گذراندن هر فرایندی در دندان‌پزشکی، داشتن اطلاعات کافی راجع به آن و آموزش دیدن درباره‌ی آن است. در این مقاله می‌خواهیم به درد، تورم و التهاب لثه بعد از کاشت ایمپلنت بپردازیم.
    تورم و التهاب لثه بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت
    کاشت ایمپلنت توسط یک فرایند جراحی انجام می‌شود. از همین رو بیماران بعد از انجام جراحی یک سری عوارض را تجربه می‌کنند که یکی از آن ها تورم لثه است.

    تورم لثه بعد از جراحی کاشت ایمپلنت با چه شدتی بروز می‌کند؟
    این مسئله که بیماران را برای میزان ورمی که تجربه خواهند کرد، آماده کنیم، کاری سخت و دشوار است. زیرا فرایند ریکاوری و بهبود یافتن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. برخی بیماران ممکن است میزان اندکی از تورم را تجربه کنند و این ورم شامل برجستگی در ناحیه‌ی جراحی به مقدار کم باشد.

    برخی دیگر از مراجعه کنندگان ممکن است به ورم های بسیار بزرگ که یک طرف صورت را درگیر می‌کنند دچار شوند. اما بیشتر بیماران تورمی بین این دو گروه را تجربه می‌کنند که شامل ورم در ناحیه‌ی جراحی و لثه‌های اطراف است که چند روز بعد از جراحی ادامه دارد و کم کم کاهش می‌یابد.

    تورم لثه بعد از جراحی ایمپلنت تا چند روز طول می‌کشد؟
    همان طور که گفته شد، ریکاور شدن بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت برای هر بیمار با بیمار دیگر تفاوت می کند و ممکن است برخی مدت طولانی‌تری تورم لثه را تجربه کنند و در برخی دیگر به سرعت برطرف شود.

    اما معمولا و به طور متوسط، تورم لثه برای بیماران به مدت یک هفته ادامه پیدا می‌کند. التهاب لثه معمولا در ۴۸ ساعت بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت به حداکثر مقدار خود می‌رسد و سپس کاهش می‌یابد. معمولا ۵ تا ۷ روز بعد به کلی از بین می‌رود.
    چه مدت درد کشیدن بعد از ایمپلنت می‌تواند طبیعی قلمداد شود؟
    درد بعد از کاشت ایمپلنت می‌تواند یک هفته یا اندکی بیشتر طول بکشد. درد شدیدی که بعد از جراحی احساس می‌کنید معمولاً یک تا دو روز بعد از جراحی برطرف می‌شود و می‌توانید این دو روز را دارو مصرف کنید.

    ۵ تا ۷ روز بعد از انجام جراحی درد با شدت کمتری بروز می‌کند و شدت آن بستگی به فعالیتی که می‌کنید، دارد. اگر این درد ادامه پیدا کرد برای بررسی‌های بیشتر باید به دندان پزشک مراجعه کنید.



     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏4/9/22