1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مرورگر مایکروسافت اج

شروع موضوع توسط NILAY ‏31/8/22 در انجمن سیستم عامل

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    مرورگر مایکروسافت اج فراتر از تصورات شما

    مایکروسافت با مرورگر اینترنت اکسپلورر در میان کاربران وب خوش‌نام نبود،‌ به ویژه زمانی که گوگل کروم و فایرفاکس با کارایی عالی گوی سبقت را از انحصار مایکروسافت دزدیدند. در این شرایط مایکروسافت با تشکیل گروه برنامه‌نویسی ویژه‌ای همزمان با معرفی Windows 10 در سال 2015 اولین نسخه‌ی مرورگر جدید خود Microsoft Edge را معرفی کرد. اما این مرورگر در بازار رقابتی،‌ محبوبیتی کسب نکرد. حالا مایکروسافت ادعا می‌کند، کارکرد مرورگر اج فراتر از چیزی‌ست که کاربران تصور می‌کنند. لینک های دانلود مرورگر اج برای گوشی های شیائومی، سامسونگ و اپل در ادامه این مقاله قرار داده شده است.

    مایکروسافت اج چیست؟
    مرورگر Microsoft Edge جزء برنامه‌های پیش‌فرضِ ویندوز 10 می‌باشد. جدیدترین نسخه‌ی این برنامه با نماد موج «Wave» مشخص می‌شود. این نسخه جایگزین کامل نسخه‌ی قدیمی‌ای‌ست که با آرم آبی رنگ e نشان داده می‌شد.

    اج نیز مانند گوگل کروم (Google Chrome)، اپرا (Opera) و بریو (Brave) بر روی کرومیوم Chromium ساخته شده. کرومیوم پروژه‌ی منبع‌باز برای ساخت مرورگر می‌باشد، البته ساخت اج بر روی این پلتفورم به معنای بارگیری با افزونه‌های گوگل نیست.

    شرکت‌های مختلفی نظیر گوگل و مایکروسافت در ساخت مرورگر منبع‌باز کرومیوم با هم مشارکت دارند. به همین دلیل شباهت‌هایی میان گوگل کروم و مایکروسافت اج دیده می‌شود. این شباهت‌ها هم در زیر ساخت‌ها و هم در کاربردها مشهود است، با این حال نمی‌توان ادعا کرد اج نسخه‌ای دیگر از کروم است.

    زمانی که از مرورگر اج استفاده می‌کنید،‌ به جای همگام‌سازی با حساب‌های کاربری گوگل، account sync با مایکروسافت صورت می‌پذیرد. همچنین به جای جستجو در گوگل به صورت پیش‌فرض وارد موتور جستجوگر Bing خواهید شد. با وجود محبوبیت کم اج، تجربه‌ی استفاده از این دو مرورگر مشابه هم است.


    کرومیوم؛ زمینه‌ی مشترک طراحی گوگل‌کروم و مایکروسافت اج

     
  2. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    افزونه‌های گوگل برای مایکروسافت اج
    مایکروسافت مجموعه‌ی برنامه‌های افزودنی خاص خود را برای مرورگر مایکروسافت اج معرفی کرده است. اما از آنجایی که این مرورگر بر روی کرومیوم ساخته شده، افزونه‌های گوگل کروم نیز در آن کار می‌کنند. این به معنای دسترسی شما به منبع بزرگی از افزونه‌های کاربردی در مرورگرتان است.

    بسیاری از افزونه‌های موجود در فروشگاه کروم در کاتالوگ برنامه‌های افزودنی مایکروسافت اج نیز یافت می‌شوند. انعطاف‌پذیری کرومیوم باعث شده، چنانچه افزونه‌ی مورد نظر شما در اج وجود نداشت، بتوانید به گوگل مراجعه کنید

    افزونه‌های گوگل در وب‌استور همان‌گونه که در کروم قابلیت نصب دارند،‌ در مایکروسافت اج نیز عمل می‌کنند. اولین باری که برای استفاده از افزونه‌های گوگل در مایکروسافت اج اقدام می‌کنید، باید یک مرحله‌ی اضافی را پشت سر بگذارید. زمانی که به فروشگاهِ وبِ کروم وارد می‌شوید، پیغامی بالای مرورگر اج ظاهر می‌شود، که به شما می‌گوید، می‌توانید افزونه‌‌ی جدیدی از فروشگاه‌های دیگر اضافه کنید. با کلیک بر روی گزینه‌ی «اجازه‌ برای افزودن برنامه از فروشگاه دیگر» (Allow extensions from other stores)، همه چیز برای استفاده‌ی کاربر مهیا می‌شود.

    همچنین باید به این نکته توجه کنید که زمان نصب افزونه‌ها از وب‌استور کروم، گزینه‌ای نمایش داده می‌شود با عنوان «اضافه کردن به کروم» (Add to Chrome). با کلیک روی این گزینه برنامه‌ی افزودنی به مایکروسافت اج اضافه خواهد شد.

     
  3. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    کانال‌های مایکروسافت اج بتا، Dev و Canary
    برای امتحان هر یک از نسخه‌های جدید مایکروسافت اج تنها کافی‌ست به صفحه‌ی دانلود Microsoft Edge Insiders به آدرس www.microsoftedgeinsider.com/en-us/download مراجعه کنید.

    اگر دوست دارید زندگی با اج را تجربه کنید،‌ در صفحه‌ی فوق 3 کانال متفاوت اج شامل Beta ، Developer و Canary در دسترس است، که به کاربران اجازه می‌دهد نسخه‌های پیش‌نمایش مرورگر را آزمایش کنند. این کانال‌ها کاملا شبیه به کانال‌های گوگل کروم هستند،‌ البته این شباهت به دلیل زیرساخت یکسان‌شان در کرومیوم دور از ذهن نیست.

    مایکروسافت اج کانال‌های Beta ، Developer و Canary را در دسترس کاربران قرار می‌دهد، تا‌ بتوانند آن‌ها را آزمایش کنند. کانال بتا پایدارترین کانال می‌باشد که هر 6 هفته یک‌بار بروزرسانی می‌شود.

    کانال دولوپر (Dev) به صورت هفتگی به‌روزرسانی می‌شود و اولین مکان برای آزمایش کاربرد مایکروسافت اج است. این کانال پایدار نیست، ‌بنابراین ممکن است اشکالاتی بروز پیدا کند. با این حال امن‌ترین راه برای مشاهده‌ی برخی ویژگی‌های افزوده شده به اج می‌‌باشد.

    کانال (Canary) هر شب به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود. بسیار ناپایدار است و برای استفاده به عنوان مرورگر اصلا توصیه نمی‌شود. اما با توجه به ویژگی‌های کاربردی‌اش، امکان دسترسی به نسخه‌های جدید را فراهم می‌کند.

    مایکروسافت اج در مک، لینوکس و ویندوز ۷
    زمانی که مایکروسافت اج به برنامه‌ی کرومیوم روی آورد، از انحصار استفاده در ویندوز ۱۰ خلاص شد. اگر از کامپیوترهای مک و لینوکس استفاده می‌کنید، یا بر روی سیستم شما ویندوز ۷ نصب است، به راحتی می‌توانید با مایکروسافت اج کار کنید.

    توانایی کاربرد مایکروسافت اج در سیستم عامل‌های مختلف به معنای بهترین مرورگر بودن در تمامی آن‌ها نیست. همچنان اج بهترین عملکردش را در ویندوز ۱۰ نشان می‌دهد. البته قابلیت استفاده در سایر سیستم‌ها نشان از توسعه و پیشرفت این مرورگر دارد. به ویژه آن‌که کاربران ممکن است از دستگاه‌های مختلفی همزمان استفاده ‌کنند. چه بهتر که بتوانند مرورگر واحدی برای ورود به دنیای وب داشته باشند.

     
  4. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    مایکروسافت اج در IOS و اندروید
    خبر خوب برای کاربران مایکروسافت اج؛ استفاده از این مرورگر محدود به کامپیوتر و لپ‌تاپ نیست و اکنون می‌توانید در تلفن‌های همراه خود با مرورگر اج کار کنید.

    مایکروسافت اج اندروید قابل دانلود در فروشگاه گوگل پلی است. همینطور مایکروسافت اج آیفون در فروشگاه اپ استور اپل وجود دارد که می توانید به راحتی دانلود و نصب کنید. اما باید به این نکته توجه کنید نسخه‌ی تلفن همراه اج دقیقا همان نسخه‌ی دسکتاپ نیست. با این حال می‌توانید مرورگرهای خود در کامپیوتر و موبایل را با یک حساب مایکروسافت همگام‌سازی کنید. البته باید متذکر شویم که در نسخه‌ی تلفن‌همراه، افزونه‌های مایکروسافت اج در دسترس نیستند.

    سخن پایانی
    زمانی کاربران اینترنت از مایکروسافت اج اجتناب می‌کردند، اما با به‌روزرسانی‌های اخیر دیگر چنین نیست. عواملی مانند محیط کاربرپسند، ساخت در کرومیوم، نیاز به منابع کمتر و سرعت بیشتر در حال بازگرداندن محبوبیت از دست رفته‌ی مایکروسافت در زمینه‌ی مرورگرها است. اج در بسیاری از زمینه‌ها عملکرد بهتری نسبت به گوگل کروم دارد،‌ به ويژه مصرف دیتا، که استفاده از این مرورگر را برای کاربران بهینه کرده. به نظر می‌رسد ادعای مایکروسافت در زمینه‌ی فراتر از تصور بودن مایکروسافت اج کاملا درست است.

    اگر از مایکروسافت اج استفاده کردید،‌ تجربه‌ی خود از محیط این برنامه؛‌ چالش‌ها،‌ ایرادات و مزایای آن‌را اینجا به اشتراک بگذارید.

     
  5. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏18/10/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    یکی از مسخره ترین مرورگر های اج هست که واقعا کاربردی جز دانلود گوگل کروم ندارد.