1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی

شروع موضوع توسط NILAY ‏28/8/22 در انجمن لپ تاپ ها

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن

    انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ های دانشجویی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت لپ تاپ و درنتیجه عملکرد شما داشته باشد. پیش از انتخاب لازم است با انواع لپ تاپ های دانشجویی آشنا شوید.

    در روزگار امروزی که دنیای تکنولوژی و عصر دیجیتال می‌باشد، نیاز به لپ تاپ برای تمامی افراد اهل علم مانند اساتید و دانشجویان، مدرسان و محصلان، محققان و پژوهشگران کاملا ضروری می‌باشد.

    در این مقاله، قصد معرفی انواع لپ تاپ‌های مناسب برای دانشجویان و مهندسان رو داریم که بتوانند با توجه به نیازشان، بهترین محصول را انتخاب کنند و با انتخابی آگاهانه از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.


    لپ تاپ‌های مالتی مدیا
    این لپ تاپ‌ها برای کاربری عمومی یعنی استفاده روزمره، وب گردی، تماشای فیلم و کار با مجموعه آفیس مناسب هستند، این دسته از لپ تاپ‌ها جز ارزان‌ترین لپ تاپ‌ها می‌باشد و برای عموم محصلان مناسب می‌باشد و مدل‌های ۲۰۱۵ در بازه قیمتی زیر ده میلیون قرار دارند مانند hp ۷۴۵ g۳ که با ورزن کم و قدرت مناسب کاملا مناسب می‌باشد.

    [​IMG]

    و مدل‌های جدید و به‌روز در بازه قیمتی ده تا بیست میلیون می‌باشند، مانند hp pavilion ۲۰۲۰ با پردازنده پر قدرت نسل دهمی.

    [​IMG]

    لپ تاپ‌های دانشجویی
    لپ تاپ‌های دانشجویی را می‌توان از همان دسته لپ تاپ‌های مالتی مدیا دانست با در نظر گرفتن تعدادی قابلیت بیشتر مانند:

    ۱. وزن سبک برای سهولت در حمل روزانه
    ۲. باتری مناسب با شارژدهی بالا برای عدم نیاز به استفاده از شارژر
    ۳. تبدیل شونده یا تبلت شو
    ۴. ساپورت قلم برای سهولت در نوت برداری

    این لپ تاپ‌ها از بازه قیمتی ۱۰ میلیون تومان برای مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان برای مدل‌های به روز هستند. مانند اکثر محصولات مایکروسافت خصوصا خانواده سرفیس پرو و سرفیس بوک محصولات مایکروسافت دارای صفحه نمایش عالی و طراحی زیبا می‌باشند.

    اگر به طراحی و صفحه نمایش عالی اهمیت می‌دهید و با قیمت بالای محصولات مایکروسافت مشکلی ندارید، بی شک بهترین انتخاب خرید یک سرفیس می‌باشد.

    البته هنوز در بازار استوک سرفیس ارزان قیمت یافت می‌شود مانند سرفیس پرو ۳ و سرفیس پرو ۴ و سرفیس پرو ۵ با پردازنده‌های سری core m که حدود ده تا دوازده میلیون قیمت دارند و همچنین پایین‌ترین کانفیگ سرفیس بوک ۱ با پردازنده i۵ با قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان.

    [​IMG]

    سری الیت بوک‌های ۳۶۰ درجه اچ پی مانند hp elitebook ۱۰۲۰ & ۱۰۳۰ & ۱۰۴۰ نیز از دیگر گزینه‌های ایده ال می‌باشد.
    سری الیت بوک اچ پی جز با کیفیت‌ترین دستگا‌های اچ پی می‌باشد و از لحاظ قیمت جهانی هم رده دستگا‌های مایکروسافت می‌باشد.

    [​IMG]

    در بازار استوک، الیت بوک‌ها در محدوده قیمتی ۱۴ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان بسته به سال تولید و کانفیگ دستگاه قیمت گذاری می‌شوند
     
  2. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    همچنین سری اسپکتر اچ پی که جز لوکس‌ترین و زیباترین و گران قیمت‌ترین لپ تاپ‌های اچ پی به شمار می‌آید و با طراحی فوق العاده خاص و زیبا نظر همگان رو به سمت خود منعطف میدارد، انتخابی لوکس می‌باشد.

    [​IMG]

    در بازار استوک، اسپکتر‌ها در محدوده قیمتی ۱۸ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان بسته به سال تولید و کانفیگ دستگاه قیمت گذاری می‌شوند.

    و سری اینوی x۳۶۰ اچ پی که مانند اسپکتر طراحی ظریف و زیبا دارد و با قیمتی کمتر از اسپکتر عرضه می‌شود لذا می‌توان مدل envy را مدل اقتصادی specter دانست و در بازار استوک در محدوده قیمتی بین ۱۴ تا ۳۰ میلیون قرار می‌گیرد.

    [​IMG]

    بنابراین سری اینوی مناسب ان دسته افرادی می‌باشد که خواهان دستگاه ظریف و زیبا با قیمتی مناسب می‌باشند.
    اما ارزانترین سری x۳۶۰ اچ پی سری hp pavilion می‌باشد که با قیمتی بسیار مناسب و طراحی قابل قبول طرفداران زیادی را به سوی خود کشانده است.

    از دیگر دستگا‌های شرکت اچ پی که قابلیت تبدیل شدن به تبلت را دارند و رقیب جدی محصولات مایکروسافت سری سرفیس پرو می‌باشد، لپ تاپ‌های سری elite x۲، ۱۰۱۲&۱۰۱۳ می‌باشد. الیت ۱۰۱۲ g۱ را می‌توان اقتصادی‌ترین لپ تاپ تبلت شو دانست.

    [​IMG]

    قیمت بسیار مناسب این تبلت با حدود قیمت ده میلیون تومان و سخت افزار قابل قبول با پردازنده‌های سری core m اینتل که بدون فن و کاملا سایلنت بوده از ویژگی‌های این محصول می‌باشد.

    و الیت ۱۰۱۲ g۲ و ۱۰۱۳ g۳ که نسل‌های بعدی این سری می‌باشد، پیشرفت قابل توجهی در صفحه نمایش و طراحی داشته اند.

    [​IMG]

    الیت ۱۰۱۳ g۳ که رقیب سرسخت سرفیس پرو ۶ می‌باشد با صفحه نمایش فور کی عرضه شده است و در بازار استوک با قیمتی کمتر از تبلت‌های مایکروسافت بازار خوبی را برای خود اختصاص داده است.
     
  3. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/14
    ارسال ها:
    1,497
    تشکر شده:
    3,568
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    سری هم به کمپانی شرکت دل بزنیم
    از لپ تاپ‌های ۳۶۰ درجه اقتصادی کمپانی دل می‌توان به لپ تاپ‌های سری insprion اشاره کرد که با طراحی قابل قبول و قیمت مناسب انتخابی شایسته می‌باشد و در محدوده قیمتی ۱۲ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان می‌باشد.

    [​IMG]

    سری xps شرکت دل جز کالا‌های لوکس با قیمت بالای این کمپانی محسوب می‌شود و با طراحی زیبا و چشم نواز رقیب اصلی اچ پی اسپکتر محسوب می‌شود.

    [​IMG]

    قیمت جهانی سری xps dell نزدیک به specter hp می‌باشد، اما لپتاپ تبلت شو شرکت دل که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

    دل لتیتیود ۵۲۸۵ می‌باشد که جز لپ تاپ‌ها با کیفیت ساخت بالا و شارژدهی مناسب و محدوده قیمتی ۱۲ میلیون تومان تا ۱۶ میلیون تومان است.

    [​IMG]

    لپ تاپ‌های مهندسی
    لپ تاپ‌های مهندسی جز قوی‌ترین و گرانترین قیمت‌ترین لپ تاپ‌های دنیا می‌باشد که برای دانشجویان رشته‌های مهندسی پیشنهاد می‌شود.

    این لپ تاپ‌ها که به لپ تاپ‌های رندرینگ نیز شناخته می‌شود دارای قوترین پردازنده‌ها و گرافیک‌های زمان خود می‌باشند و بازه قیمتی آن‌ها در زمان عرضه بالای ۲۰۰۰ دلار می‌باشد، اما خوشبختانه در بازار استوک این لپ تاپ‌ها از قیمت ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا قیمت ۶۰ میلیون تومان ادامه پیدا میکند

    معروف‌ترین لپتاپ رندرینگ موجود در بازار سری zbook hp و Dell Precision‌ می‌باشد و غالب لپ تاپ‌های رندرینگ وزن زیادی دارند، ولی کمپانی‌های مطرح دنیا فکر اینجا را هم کرده اند و سری ظریف این لپ تاپ‌ها که قاعدتا قیمت بالاتری را دارند نیز تولید کرده اند

    مانند hp zbook studio

    [​IMG]

    لپ تاپ‌های گیمینگ
    این لپ تاپ‌ها به صورت تخصصی برای گیمینگ طراحی شده است، ولی برای کاربری رندرینگ و مهندسی هم استفاده میگردد و در بازه قیمتی بین ۲۰ میلیون تا ۶۰ میلیون قرار میگیرند.

    مانند hp pavilion gaming

    [​IMG]

    hp omen

    [​IMG]

    Acer predotre

    [​IMG]