1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی پرچمداران سال 2022 سامسونگ: Galaxy S22+ 5G ،Galaxy S22 5G و Galaxy S22 Ultra 5G

شروع موضوع توسط Navid_r ‏10/2/22 در انجمن اخبار موبایل

  1. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/22
    ارسال ها:
    282
    تشکر شده:
    2,876
    امتیاز دستاورد:
    95
    جنسیت:
    مرد
    شرکت سامسونگ در روز چهارشنبه 9 فوریه 2022 (20 بهمن 1400) در رویداد Galaxy Unpacked از سه پرچمدار جدید سال 2022 با نام‌های Galaxy S22+ ،Galaxy S22 و Galaxy S22 Ultra رونمایی کرد. این سه مدل که جزییات کاملی از آن‌ها در طی مجموعه بی‌پایانی از خبرها در طی هفته‌های پیش منتشر شده بود در بسیاری از موارد رویه خانواده Galaxy S21 سال گذشته را ادامه داده و به‌خصوص در S22 و S22 Plus تغییرات کم‌تری را تجربه کرده‌اند. S22 Ultra البته تجربه متفاوتی را به نمایش می‌گذارد و به‌جز تغییر طراحی لنزهای دوربین، حالا با نزدیک شدن به ظاهر گلکسی نوت‌های پیشین سامسونگ، قلم S Pen را نیز برای اولین بار در یک گوشی Galaxy S، درون خود جای داده است.

    [​IMG]


    پیش از معرفی جداگانه این سه مدل بهتر است در ابتدا به سراغ برخی نکات مشترک آن‌ها رفته و با آن‌ها آشنا شویم؛ هر سه مدل معرفی شده در این نوبت در بسته‌بندی‌های کوچکی ارائه می‌شوند که حتی در مقایسه با همتایان سال پیش خود نیز کوچک‌تر بوده و در حالی‌که در جعبه سری S21‌ خبری از شارژ نبود طبیعتا در این‌جا نیز نمی‌توان انتظاری جز این داشت. کوچک‌سازی جعبه این سه مدل نسبت به همتایان سری S21 آن‌ها تا 19 درصد اعلام شده و مقایسه آن‌ها با سری S20 دو سال پیش نیز کاهش ابعاد چشمگیر 56 درصدی را نشان می‌دهد. کل جعبه گوشی به‌گفته سامسونگ 100 درصد قابل بازیافت بوده و از لفاف پلاستیکی نیز در آن‌ها صرفنظر شده است (اگر این جمله آخر آشنا به‌نظر می‌رسد اشتباه نمی‌کنید و اپل نیز در معرفی سری آیفون 13 همین رویه را اتخاذ کرده بود.)

    [​IMG]

    از جعبه که بگذریم هر سه مدل در زمینه نوع و کیفیت ساخت نیز به هم شباهت داشته و همگی از شاسی آلومینیومی متسحکمی موسوم به Armor Aluminun بهره می‌برند و پشت و روی آن‌ها نیز برای اولین بار در این صنعت با شیشه مقاوم +Gorilla Glass Victus پوشیده است. این خبر به‌خصوص برای عضو کوچک‌تر این خانواده یعنی Galaxy S22 که سال پیش با کاور پلاستیکی در بخش پشتی ارائه شده بود خبر فوق‌العاده‌ای به‌حساب می‌آید.

    [​IMG]

    در جمع اشتراکات این خانواده، نوبت به گزینه جالب‌توجه‌ای می‌رسد که سامسونگ در رویداد Unpacked امسال تأکید فراوانی بر آن داشته است؛ مطابق این خبر، شرکت سامسونگ با استفاده و بازیابی تورهای ماهیگیریِ بدون استفاده رها شده در دریاها و سواحل، سعی در برداشتن گام مثبتی در حفظ محیط زیست گرفته است. بازیابی این تورهای نایلونی به‌دلیل آسیب‌پذیری آن‌ها در معرض رطوبت البته آسان نبوده و سامسونگ برای تخقق اهداف خود در این زمینه در همکاری با شرکای مختلف ابتدا این تورها را به گلوله‌های رزین پلی‌آمیدی تبدل کرده و سپس آن‌ها را برای تأمین نیاز قطعات خود، بهینه‌سازی می‌کند.
    این تورهای پلاستیکی بدین‌ترتیب در برخی قطعات پلاستیکی ساخت سامسونگ، حضوری 20 درصدی را تجربه می‌کنند که از آن جمله می‌توان به براکت دکمه‌های تغییر صدا در سری S22 و کاور داخلی S Pen در S22 Ultra اشاره کرد. به‌گفته سامسونگ استفاده از این روش خود به‌تنهای بیش از 50 تن تور ماهیگیری رها شده در دریاها را به مواد قابل استفاده بدل می‌کند. سامسونگ به‌جز تورهای ماهیگیری از دیگر مواد بازیافتی موسوم به Post Consumer Material یا PCM نیز در ساخت قطعات داخلی دستگاه‌های خود استفاده می‌کند.

    [​IMG]

    پس از آشنایی با برخی نکات مشترک این خانواده نوبت به معرفی یک به یک مدل‌های سری S22 می‌رسد:

    Samsung Galaxy S22 Ultra

    طراحی بدنه و شکل ظاهری

    اولین نکته جدید در مورد S22 Ultra بی‌شک به شکل ظاهری و طراحی آن تعلق دارد که از فرم متمایز سال گذشته فاصله فراوانی پیدا کرده است؛ S22 Ultra از کاوری با لبه‌های خمیده در بخش پشتی استفاده می‌کند که لنزهای دوربین در آن به‌جای قرار گرفتن در محوطه بزرگ و نچندان زیبایی که بخش بزرگی از کناره سمت چپ بالا را اشغال کرده‌اند حالا به‌صورت مجزا از هم طراحی شده‌ و فرم مدرن‌تری را به‌نمایش گذاشته‌اند. این قسمت همانطور که اشاره شد با پوشش مقاومی از جنس +Gorilla Glass Victus در برابر صدمات و آسیب‌های فیزیکی محافظت می‌شود.

    [​IMG]

    دو قسمت کاملا تخت در بالا و پایین گوشی نیز به‌روشنی یادآور آخرین نسل خانواده گلکسی نوت یعنی Note20 Ultra بوده و در زمینه المان‌های جانبی نیز شباهت‌هایی به Note20 Ultra‌ دیده می‌شود.

    [​IMG]

    با این‌که S21 Ultra سال گذشته اولین گوشی سری گلکسی S با پشتیبانی از قلم S Pen بود، S22 Ultra‌ اولین اسمارت‌فونی از این خانواده است که قلم S Pen را درون خود گوشی جای‌گذاری کرده است.

    [​IMG]

    جایگاه این قلم نیز نسبت به نوت 20 تغییر نکرده و از نمای روبرو در کناره سمت چپ پایین گوشی قرار گرفته است. S22 Ultra همراه با قلم آن با استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم بوده و بدین‌ترتیب مشکلی برای آن‌ها در همگام قرارگیری 30 دقیقه‌ای در آب شفاف با عمق 1.5 متر ایجاد نمی‌شود.
    [​IMG]

    این گوشی در ابتدا با سه رنگ سبز، سفید و مشکی و یک رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز موسوم به Burgundy ارائه می‌شود. رنگ‌های دیگری از این گوشی از طریق سایت سامسونگ در دسترس خواهد بود.


    صفحه‌نمایش

    صفحه‌نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X دستگاه، با وضوح +QHD، لبه‌های خمیده و نرخ رفرش 120 هرتزی کاملا مشابه مدل سال گذشته به‌نظر می‌رسد اما این ظاهر ماجراست و به‌جز اندازه و فناوری ساخت در بقیه موارد با تغییراتی روبرو می‌شویم. نخستین تغییر را باید در وضوح دستگاه جست‌وجو کرد که با وجود آن‌که همچنان +QHD نامیده می‌شود اما نسبت تصویر در آن تغییر کرده و به‌جای 20:9 سال گذشته که وضوح 1440×3200 پیکسل را در S21 Ultra به همراه داشت حالا 19.25:9 است که به رزولوشن 1440×3080 پیکسل منجر می‌شود. این پنل بدین‌ترتیب اندکی کوتاه‌قامت‌تر و در عوض عریض‌تر است که برای صفحه‌نمایشی مجهز به S Pen روی کاغذ تغییر مثبتی به‌حساب می‌آید

    [​IMG]

    دوربین سلفی

    در مرکز بالای صفحه‌نمایش حفره‌ای برای دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته شده که تفاوتی نسبت به قبل ندارد؛ دوربین سلفی گوشی یک نمونه 40 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار با f/2.2 و میدان دید 80 درجه‌ای‌ست که حداکثر با وضوح 4K با 60 فریم در ثانیه قادر به فیلم‌برداری بوده و تفاوتی نسبت به S21 Ultra در این زمینه ندارد.

    [​IMG]

    دوربین‌های اصلی

    S22 Ultra در زمینه دوربین‌های بخش پشتی نیز تغییر خاصی را تجربه نکرده و حذف محوطه پیرامونی و استفاده از لنزهای مجزای خارج شده از بدنه تنها تغییرات مهم این قسمت هستند. دوربین اصلی دستگاه یک نمونه 108 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ 1/1.33 اینچی‌ست که همچنان از ترکیب 9 پیکسل مجاور هم در سنسور و تشکیل یک پیکسل بزرگ 2.4 میکرونی در وضوح 12 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند در مقابل این سنسور لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار داشته و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel و لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) آن نیز تغییری نداشته‌اند.

    [​IMG]

    دوربین دوم دستگاه یک 10 مگاپیکسلی تله‌فتوی پریسکوپی‌ست که لنزی با گشودگی دیافراگم f/4.9 داشته و زوم اپتیکال 10 برابری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این دوربین به فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز بوده و از OIS نیز بهره می‌برد. دوربین تله‌فتوی دوم این گوشی نیز یک 10 مگاپیکسلی عادی با f/2.4 و میدان دیدی معادل 3 برابر زوم اپتیکال بوده که مثل دو دوربین دیگر مجهز به فوکوس خودکار و OIS‌ است. در نهایت به چهارمین و آخرین دوربین این قسمت یعنی یک 12 مگاپیکسلی اولتراواید با f/2.2 و میدان دید 120 درجه‌ای بر می‌‌خوریم. این دوربین نیز مثل تمامی دیگر دوربین‌های S22 Ultra به فوکوس خودکار مجهز بوده و می‌توان از آن برای گرفتن عکس‌های از فاصله بسیار نزدیک (ماکرو) سود جست. بدین‌ترتیب در بخش سخت‌افزاری این دوربین‌ها با تغییر خاصی نسبت به S21 Ultra بر نمی‌خوریم و شرایط به قرار سابق است.

    [​IMG]

    پردازنده و حافظه

    همانطور که به‌سادگی می‌توان حدس زد سامسونگ در این نوبت نیز بسته به منطقه جغرافیایی توزیع محصولات خود از دو پروسسور 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 یا Exynos 2200 بهره خواهد گرفت که اولی طبق معمول در برخی مناطق مثل آمریکا و چین و دومی در اغلب دیگر کشورها ارائه می‌شود. S22 Ultra با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 ارائه می‌شود و این در حالی‌ست که مدل سال گذشته 12 یا 16 گیگابایت رم را ارائه می‌کرد. پرچمدار جدید سامسونگ در زمینه حافظه داخلی، متنوع‌تر از سال قبل عمل کرده و در حالی‌که S21 Ultra‌ تنها دو گزینه 256 یا 512 گیگابایتی را در این قسمت ارائه می‌کرد، S22 Ultra با 128، 256، 512 و یا 1 ترابایت حافظه به بازار عرضه می‌شود که این آخری برای اولین بار در یک گوشی گلکسی رخ می‌دهد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که نسخه 128 گیگابایتی دستگاه تنها با حافظه رم 8 گیگابایتی عرضه می‌شود.

    باتری و شارژر

    S22 Ultra مثل مدل سال قبل با یک باتری حجیم 5 هزار میلی آمپر ساعتی ارائه می‌شود و حداکثر توان شارژر مورد پشتیبانی آن نیز 45 وات است. این شارژر البته همانطور که به‌روشنی پیداست در جعبه دستگاه ارائه نشده و باید آن را همراه با کابل متناسب به‌صورت جداگانه تهیه کرد. S22 Ultra طبق معمول از شارژ بی‌سیم (حداکثر با توان 15 وات) و شارژ بی‌سیم معکوس (با توان 4.5 وات) پشتیبانی می‌کند.

    گزینه‌های ارتباطی

    S22 Ultra از اتصال 5G طبیعتا از LTE‌ پرسرعت نیز پشتیبانی کرده و وای‌فای 6E،‌ بلوتوث 5.2، اتصال NFC و مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی نیز در لیست گزینه‌های ارتباطی آن جای دارند.

    قیمت – زمان حضور در بازار
    [​IMG]

    گلکسی S22 Ultra با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری OneUI 4.1 از زمان رونمایی برای پیش‌سفارش در دسترس قرار گرفته و قیمت پایه آن همچون S21 Ultra سال گذشته 1,199 دلار در نظر گرفته شده است.

    Samsung Galaxy S22 و +Samsung Galaxy S22
    طراحی بدنه و شکل ظاهری

    گلکسی S22 و گلکسی +S22 برخلاف S22 Ultra در زمینه شکل ظاهری و طراحی نیز به همتایان سال گذشته خود شباهت داشته و جدا از شکل مشابه بخش رویی با صفحه‌نمایش تخت و بدون خمیدگی، در پشت دستگاه نیز ظاهر یکسانی داشته و همان قاب برجسته پیرامون دوربین‌های S21 و +S21 در این‌جا نیز تکرار شده است. این دو مدل نیز مثل مدل اولترا از استاندارد مقاومت IP68‌ برخوردارند که امکان غوطه‌وری آن‌ها در آب شفاف 1.5 متری برای 30 دقیقه را فراهم می‌کند.

    [​IMG]

    پشت و روی هر دو گوشی همانطور که اشاره شد مثل نسخه اولترا با لایه شیشه‌ای مقاوم +Gorilla Glass Victus پوشیده شده که تا به این لحظه در گوشی دیگر مشاهده نشده است. این دو مدل در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز و صورتی ارائه می‌شوند و مثل مدل اولترا در این‌جا نیز رنگ‌های دیگری از این گوشی‌ها از طریق سایت سامسونگ در دسترس خواهد بود.
    [​IMG]

    دوربین‌های اصلی و سلفی

    مجموعه دوربین‌های سه‌گانه پشت دستگاه و دوربین سلفی بالای صفحه‌نمایش در این دو گوشی یکسان بوده و ظاهرا به‌جز دوربین اصلی تفاوت دیگری با دوربین‌های سال گذشته ندارند. دوربین اصلی هر دو گوشی یک نمونه 50 مگاپیکسلی‌ (ظاهرا با سنسور 1/1.57 اینچی ISOCELL GN5) است که از فوکوس خودکار Dual Pixel و OIS بهره می‌برد و لنز f/1.8 مقابل آن میدان دید 85 درجه‌ای را به‌تصویر می‌کشد. دوربین دوم بخش پشتی 12 مگاپیکسلی اولتراواید با f/2.2 و میدان دید 120 درجه‌ای‌ست که ظاهرا امسال نیز بدون فوکوس خودکار طراحی شده و دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فتوی دستگاه نیز مجهز به فوکوس خودکار و OIS بوده و تصویری معادل 3 برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌کند. در نهایت باید از دوربین 10 مگاپیکسلی سلفی گوشی یاد کرده که به فوکوس خودکارمجهز بوده و از f/2.2 و میدان دید 80 درجه‌ای برخوردار است.
    [​IMG]

    پردازنده و حافظه

    S22 و +S22 از نظر پردازش تفاوتی با مدل اولترا نداشته و در این‌جا نیز بسته به منطقه توزیع یکی از پروسسورهای 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 یا Exynos 2200 مورد استفاده قرار می‌گیرد. حافظه رم این دو گوشی به‌صورت ثابت 8 گیگابایت است و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی دارند که تفاوتی را نسبت به سال قبل نشان نمی‌دهد.

    باتری و شارژر

    یکی از قسمت‌های بحث‌برانگیز در مورد S22 و +S22 به ظرفیت باتری آن‌ها تعلق دارد که هر دو 300 میلی آمپر ساعت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و به‌ترتیب به 3,700 و 4,500 میلی آمپر ساعت تنزل پیدا کرده‌اند. بخشی از تأثیر منفی این کاهش ظرفیت باتری البته ممکن است با تکیه بر مواردی مثل کوچک‌تر شدن صفحه‌نمایش، کاهش حداقل نرخ رفرش از 48 به 10 هرتز و پروسسور کم‌مصرف 4 نانومتری جبران شود اما در مجموع کاهش دوام باتری در این دو گوشی نسبت به همتایان سال گذشته آن‌ها کاملا محتمل به‌نظر می‌رسد.

    سامسونگ در جعبه این دو گوشی نیز از شارژر استفاده نکرده و کاربران باید شارژرهای آن‌ها را به‌صورت جداگانه تهیه کنند. یک تفاوت مابین S22 و همتای پلاسی آن در حداکثر توان شارژر این دو گوشی نمایان می‌شود؛ جایی‌که S22 حداکثر از شارژر با توان 25 واتی پشتیبانی می‌کند اما در +S22 پلاس درست همانند مدل اولترا می‌توان یک شارژر سریع‌تر 45 واتی را تهیه کرد. شارژ بی‌سیم 15 واتی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس در این دو گوشی تغییری نسبت به قبل نداشته است.

    گزینه‌های ارتباطی

    S22 پلاس در بخش گزینه‌های ارتباطی و مشخصا در زمینه وای‌فای نیز از S22 عادی پیشی می‌گیرد جایی‌که در نسخه پلاس از وای‌فای پیشرفته‌تر 6E پشتیبانی می‌شود اما S22 تنها از وای‌فای 6 پشتیبانی می‌کند. NFC‌ و بلوتوث 5.2 در این دو گوشی حضور داشته و از این لحاظ تفاوتی با هم ندارند.

    قیمت – زمان حضور در بازار

    [​IMG]


    گلکسی S22 و S22 Plus با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری OneUI 4.1 از زمان رونمایی برای پیش‌سفارش در دسترس بوده و قیمت پایه آن‌ها درست همانند مدل‌های سال گذشته به‌ترتیب 799 و 999 دلار تعیین شده است.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏10/2/22
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/7/22
    ارسال ها:
    13
    تشکر شده:
    11
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    سری S سامسونگ واقعا فوق العادس، توی کسری از ثانیه برنامه ها اجرا میشن و تجربه فوق العاده ای به همراه داره. از طراحی userfriendly ایش که دیگ نگم. اما از نظر من حلالی بودن صفحش میتونه نقطه ضعفش باشه. اگر lcd ایش بشکنه دیگ تعمیرش فایده نداره و باید با گوشی خداحافظی کرد (تجربه شخصی من بودش).