1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

فرآیند مدیریت عملکرد که هر نیروی انسانی باید بداند.

شروع موضوع توسط mrseyedi ‏18/5/22 در انجمن گرایش مدیریت

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏18/5/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    فرآیند مدیریت عملکرد که هر نیروی انسانی باید بداند.

    فرآیند مدیریت عملکرد واقعی بسیار مهم تر از بررسی عملکرد سالانه است. باید یک فرآیند مدیریت عملکرد مستمر با بررسی منظم بین مدیران و اعضای تیم آنها باشد که منجر به بازخورد و عملکرد بهتری می‌شود.

    فرآیند مدیریت عملکرد موثر نیاز به کار دارد، اما تعدادی ابزار برای کمک به مدیریت عملکرد خود در سطوح فردی، تیمی و سازمانی وجود دارد. فرآیند توسعه سازمان ارتباط مستقیم با فرآیند مدیریت عملکرد دارد.
    مدیریت عملکرد چیست؟
    فرآیند مدیریت عملکرد، فرآیند ایجاد یک فرهنگ کاری برانگیزاننده در یک سازمان است که در آن کارکنان و مدیران به طور مداوم خود را بررسی کرده و در جهت چند هدف مشترک سازمانی تلاش می‌کنند. اساساً شامل تعیین هدف، ردیابی اهداف، بررسی مداوم، بازخورد بلادرنگ، بازخورد 360 درجه، پاداش و شناسایی، یادگیری و توسعه و تجزیه و تحلیل استعدادها است.

    در سازمانی که سیستم مدیریت عملکرد ندارد چه اتفاقی می افتد؟ در ایجاد انگیزه در کارکنان خود شکست می‌خورد و آنها را بی جهت و رها می کند. یک سیستم به سازمان کمک می کند تا نیروی کار ماهر و کارآمد ایجاد کند که بهره وری کلی آن را افزایش می‌دهد.

    معیارهای مقایسه ابزارهای مدیریت عملکرد
    وقتی ابزارهای فرآیند مدیریت عملکرد را برای بررسی انتخاب می کنیم به دنبال چه چیزی هستیم؟ در ادامه تعدادی از معیارهای ارزیابی را بیان کردیم.

    ویژگی ها و عملکرد:

    • بررسی و بازخورد
    آیا الگوهای ارزیابی از پیش ساخته شده برای کمک به فرآیند بررسی وجود دارد؟ آیا بررسی عملکرد کارکنان انعطاف پذیر است؟ آیا راهی برای جلب توجه مثبت به فرآیند مدیریت عملکرد برتر وجود دارد؟

    • آموزش و آموزش الکترونیکی
    آیا نرم افزار ابزاری برای ایجاد و اجرای دوره های آموزشی/ آموزش الکترونیکی برای کارکنان دارد؟ آیا تولید محتوا آسان است؟ آیا دوره‌هایی با نرم افزار ارائه می شود؟

    • برنامه های بهبود
    آیا نرم افزار قابلیت طراحی و اجرای برنامه‌های عملکردی را دارد؟ آیا الگوهایی را ارائه می‌دهد که با آن می‌توان این کار را انجام داد؟

    • گزارش و تجزیه و تحلیل
    آیا ابزارهای گزارش دهی قوی، قابل تنظیم، انعطاف پذیر هستند؟ آیا می‌توان از آنها برای ارائه معیارهای عملکرد مرتبط به کارکنان استفاده کرد؟

    ادغام: آیا اتصال با ابزارهای دیگر آسان است؟ آیا ادغام از پیش ساخته شده است؟