1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بهترین مبلمان برای فضای اداری شرکت شما کدام است؟

شروع موضوع توسط * B@H@REH T@K * ‏16/6/15 در انجمن مهندسی معماری

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏26/12/10
    ارسال ها:
    2,475
    تشکر شده:
    10,553
    امتیاز دستاورد:
    213
    فضاهای اداری : فضاهای اداری که طراحی دکوراسیون داخلی آن بسیار حائز اهمیت است. این فضاها به این دلیل بسیار مهم است که بسیاری از ما زمان زیادی از روزمان را در این فضا سپری می کنیم و بسیار مهم است که در فضای کاری خود احساس راحتی و آرامش داشته باشیم. این احساس راحتی و آرامش به وسیله مبلمان و دکوراسیون داخلی فضای اداری منتقل می شود.
    [​IMG]

    عکس بالا طراحی داخلی دفتر کاری در خیابان ولنجک است. گروه طراحی داخلی و هوشمند سازی کارا که طراح این پروژه بودند می گویند که کارفرما تاکید بر فضایی لوکس و کلاسیک با استفاده از چوب و همین طور استفاده از تکنوژی های جدید و هوشمندسازی دفتر کارش داشته است. استفاده از مبلمان باعث می شود که افراد احساس راحتی در فضا داشته باشند و در مراجعه کننده حس اعتماد و اطمینان ایجاد می کند. باید به این نکته توجه کرد که در انتخاب مبلمان اداری باید به راحتی و ویژگی های ارگونومی، پاگیر نبودن، قابلیت تمیز شدن آسان و همچنین تناسب با کاراکتر و نوع شرکت توجه کرد.


    [​IMG]

    در عکس بالا استودیو ۴*۱۲، طراحی آتلیه معماری در فضایی کوچک که توسط استودیو معماری فضا، رویداد، شهر انجام شده را در کنار مقیاس انسانی می بینید. یکی از نکات مهم در انتخاب مبلمان فضای اداری توجه به مقیاس انسانی است. این که مبلمان ها به نحوی انتخاب بشوند که افراد برای مدت طولانی در آن راحت باشند تا راندمان کاری فرد نیز بالاتر برود.
    مبلمان مناسب حتی می تواند به صرفه جویی در زمان هم کمک کند!

    [​IMG]

    در اتاق کنفرانس میز و صندلی ها باید به گونه ای انتخاب شوند که با سبک دکوراسیون داخلی فضا هماهنگ باشند. صندلی اتاق جلسات باید سبک، کم جا و به راحتی قابل جابه جایی باشد. مانند اتاق جلسات شرکت بایر که در عکس بالا می بینید رنگ هایی مانند نارنجی که خلاقیت و تمرکز ایجاد می کند برای اتاق جلسات مناسب است و نورپردازی نیز باید میز جلسه را به طور کامل روشن کند. استفاده از تکنولوژی های جدید مثل کیبورد های توکار، مانیتور های لمسی کوچک یا استند تبلت برای هر فرد در میز اتاق جلسات بسیار کابردی است. برای هوشمند سازی فضای شرکت و دفتر کارتان می تواند ازشرکت های حرفه ای هوشمندسازی در اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.
    چیدمان و فضای اطراف میز جلسات نیز باید به گونه ای باشد که حرکت افراد و پذیرایی به راحتی صورت گیرد.


    [​IMG]

    نکته مهم دیگری که باید در انتخاب مبلمان فضاهای اداری در نظر گرفته شود طراحی آن ها متناسب با ارگونومی بدن هست. وقتی شما روی صندلی می نشینید باید نشیمن صندلی و ارتفاع آن از سطح زمین به گونه ای باشد که پاهی شما را اذیت و خسته نکند. این مساله در جلسه های طولانی مدت نمود بیشتری پیدا می کند.


    [​IMG]

    بهترین کار این است که از مبلمان های مدرن که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند در فضاهای اداری استفاده شود. همچنین باید به جنس متریال انتخابی برای روکش صندلی ها و میز ها نیز توجه کرد. جنس پارچه های مورد مصرف در این مبلمان ها باید از نوعی انتخاب شوند که در اثر نشستن طولانی مدت زود باعث عرق کردن نشود و ایجاد حساسیت نکند.


    [​IMG]

    در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری یکی از راه های افزایش تمرکز کارکنان و استفاده بهینه از فضای دفتر کار چیدمان میز و صندلی ها رو به دیوار است.

    [​IMG]

    برای تاکید بر اهمیت یک فضا یا جدا کردن فضاهای داخلی می توانید طراحی سقف و نورپردازی مناسب و کافی بسیار موثر است.


    [​IMG]

    گرچه برای تفکیک فضایی می توان از مبلمان ها و پارتیشن ها استفاده کرد. اما با استفاده از کفپوش هایی با رنگ های مختلف هم می توان این کار را به روشی متفاوت انجام داد. طراحی داخلی فضای اداری عکس بالا که توسط دفتر معماری حبیبه مجد آبادی، معمار زن برجسته ایرانی طراحی شده است از کف پوش های که شما را به فضاهای مختلف هدایت می کند و همچنین باعث تزریق انرژیی نیز می شوند و فضا را از یکنواختی خارج می کنند.


    [​IMG]

    پارتیشن ها نیز به نوعی جزو مبلمان فضاهای اداری محسوب می شوند. بهتر است این پارتیشن ها مانند عکس بالا کهطراحی دفتر کار رنجبر توسط هومن بالازاده است از نوع نیمه شفاف یا کوتاه باشند تا افراد در حین کار کردن با هم تعامل بیشتری داشته باشند.
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/2/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    به عنوان تولیدکننده مبلمان اداری در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که قبل از اقدام برای خرید و انتخاب مبلمان اداری، معیارها و نیازهای موجود در دفتر کار و فضای اداری خود را به درستی شناسایی کرده و سپس با شناختی کامل از محصولات و مبلمان مورد نیاز خود اقدام به انتخاب و خرید مبلمان اداری متناسب با آن نمایید.
    برای طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری و انتخاب مبلمان مناسب، در نظر گرفتن مساحت فضا، سبک طراحی داخلی، توجه به ارگونومی و نحوه دسترسی‌ها، بودجه، سلیقه و فاکتورهای جانبی دیگری دخیل هستند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏1/2/22
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/5/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    طراحی دکوراسیون اداری خوب و متناسب با ارگونومی سازمان بسیار مهم و حائز اهمیت است، از این جهت که برای بهبود روند کار کارمندان و حصول نتایج بهتر و مطلوب فضایی استاندارد و مناسب با فعالیت افراد لازم است. پس باید به گروهی متخصص و خبره در این زمینه اعتماد کرد.