1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بررسی ارورهای پکیج ایران رادیاتور

شروع موضوع توسط amir14364 ‏27/10/21 در انجمن سایر رشته ها

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/10/21
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    ارور e51 پکیج ایران رادیاتور
    مطمئنا شما هم بدنبال جواب این سوال امده اید که چرا ارور e51 پکیج ایران رادیاتور اتفاق می افتد ؟؟

    اگر شما به دفترچه راهنمای پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff یا k24ff مراجعه کنید در توضیحات این ارور متن زیر را خواهید دید :

    فن پکیج کار می کند اما پرشر سوییچ هوا در وضعیت قطع می باشد

    در این پست تلاش می کنیم به بررسی دقیق ارور e51 پکیج ایران رادیاتور بپردازیم و تا حد امکان راههای برطرف شدن این مشکل را بیان نماییم .

    ارور e51 پکیج ایران رادیاتور به طور کلی مربوط به قسمت فن پکیج میشود که ما درمتن زیر به موارد این خطا اشاره کرده ایم :

    بروز خطای e51 پکیج ایران رادیاتور در اثر معیوب بودن یا نیم سوز بودن برد
    زمانی که بردی در فرمان دادن به فن پکیج ناتوان میشود یا به عبارتی دیگر برق به فن پکیج نمیرسد خطای e51 بروز میکند که باید برد را تعمیر یا تعویض کرد . در این موارد شما وقتی پکیج را روشن میکند صدای فن پکیج را نمی شنوید و بعد از مدتی شاید حدود 15 ثانیه این ارور را در پکیج ایران رادیاتور می بینید .
    البته بعضی مواقع برد پکیج ایران رادیاتور نیمسوز می شود و هر چند وقت یکبار خطای e51 اتفاق می افتد. به تجربه میشود گفت حدودا 70 درصد احتمال این ارور مربوط به برد می باشد و بقیه 30 درصد خطا مربوط به مواردی است که در زیر به ان اشاره میکنیم .
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏27/10/21
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/10/21
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    دمای ابگرم مصرفی و رادیاتورها رو تا ماکزیمم maximum ( خدمات پکیج گلدیران ) بالا نبرید :

    درطی سالها تعمیرات پکیج چیزی که متوجه شدم اینکه بعضی از هم وطنان عزیز ما دمای اب و رادیاتور را بدون هیچ دلیلی تا اخر زیاد میکنند. قبول کنید اگر اب پکیج دیواری شما طوری باشد که با باز کردن شیر اب بخار بلند شود کسی به شما جایزه نخواهد داد. و همینطور زیاد گرم بودن خونه توی زمستون از جهات مختلفی اشتباه هست چه از لحاظ مصرف گاز و چه از لحاظ سلامتی و..

    [​IMG]

    خدمات پکیج گلدیران

    پس سعی کنید درجه پکیج رو طوری تنظیم کنید که ابگرم مصرفی دمای مطلوب را داشته باشد و زیادی داغ نباشه و گرم رو به ولرم باشد و دمای رادیاتورها را هم طوری تنظیم کنید که هوای خونه دمای مطلوب را داشته باشند .چیزی در حد ۲۵درجه سانتیگراد

    چون با تنظیم دمای اب مصرفی و شوفاژ روی ماکسیمم به پکیج فشار زیادی وارد میشود و عمر قطعات پکیج و بخصوص پمپ و مبدل به شدت کم خواهد شد .

    خدمات پکیج گلدیران

    ولوم تنظیمات پکیج گلدیران
    تنظیمات دمای رادیاتورها در پکیج دیواری گلدیران و تفاوت ان با شوفاژخانه:

    افرادی که از شوفاژخانه استفاده میکردند عادت دارند تا تنظیم دمای خانه را با شیر رادیاتور ها انجام دهند اما باید توجه داشت که در پکیج این کار اشتباه است.

    [​IMG]

    در هنگام استفاده از پکیج دمای محیط را از روی ولوم های پکیج تنظیم کنید و نه با شیر رادیاتورها به عبارت دیگر زمانی که خانه شما زیادی گرم می شود به هیچ وجه نباید شیر رادیاتور را ببندید و حتی سعی کتید نصفه هم تنظیم نکنید بلکه شیرها همیشه کاملا باز باشد . و اگر نیاز به خاموش کردن پکیج دارید حتما از روی پکیج خاموش کنید. البته زیاد هم مته ب خشخاش نزنم و نزنید. نمایندگی پکیج گلدیران اگر نیاز شد ب هر دلیلی یکی دو تا از رادیاتورها رو ببندید یا نصفه کنید اشکالی نداره

    در پکیج گلدیران . در سری انالوگ سه ولوم داریم » ولوم وسطی که برای تغییر فصل هست. ولوم سمت راستی برای تنظیم دمای ابگرم و ولوم سمت چپی برای تنظیم دمای اب رادیاتورها هست

    زمانی که ولوم وسطی روی عکس خورشید تنظیم باشد. حالت تابستانه هست

    و اب گرمی به طرف رادیاتورها نخواهد رفت

    [​IMG]

    شیر پرکن پکیج شما همه مشکلات را حل نمیکند :
    عکس شیرپرکن را در تصویر زیر میبینید

    [​IMG]



    برخی از مشتریان عزیز عادت کردند در صورت خرابی پکیج دیواری گلدیران و یا هر مشکلی فورا شیر پرکن را باز کنند و انتظار دارند پکیج درست شود .

    عده ای هم فکر میکنند هرچقدر عقربه مانومتر بالاتر برود نتیجتا دمای اب یا دمای شوفاژ بالاتر میرود در صورتی که هیچ ارتباطی خاصی بین بالا رفتن عقربه و دمای رادیاتورها و اب مصرفی وجود ندارد . همانطور که اگه ماشین شما بنزین بیشتری داشته باشه سریعتر نمیره یا قدرتش بیشتر نمیشه



    شیر پرکن پکیج را بعد از باز کردن و تنظیم مانومتر حتما ببندید :[​IMG]
    وقتی با شیر پرکن فشار بار مانومتر پکیج را تنظیم کردید بعد از این کار حتما شیر پرکن پکیج را ببندید. باز گذاشتن شیر پرکن یه خورده خطرناکه. حواستونو خاهشا جمع کنید

    خطر اینکار اینه که ممکنه در زمانی که شما خانه تشریف ندارید فشار بار داخل دستگاه زیادی بره بالا و از زیر پکیج اب وارد خانه شما بشه

    از جهتی دیگه باز بودن شیر پرکن باعث میشه اب مدار رادیاتور ها وارد اب مصرفی شما بشه که اصلا بهداشتی نیست.



    پایین.اوردن فشار پکیج [​IMG]
    ممکن است به هر دلیلی فشار بار مانومتر پکیج دیواری گلدیران بالا رود که شما نیاز دارید فشار بار پکیج را پایین بیاورید و همچنین

    اگر پکیج دیواری شما در بالکن نصب هست حتما باید در هنگام مسافرت زمستانه اگر سرما شدید در حد یخبندان است اب پکیج دیواری را تخلیه کنید. و بعد به مسافرت بروید .
    روش تخلیه فشار پکیج رو به طور خلاصه اینجوریه

    ۱. شیر ورودی اب سرد به پکیج رو میبندیم. اگر نمیدونید کدوم شیر ورودی ابسرد هست میتونید بجاش فلکه واحدتون رو ببندید(اگر ابگرم شیر اشپزخونه و... کامل قطع شد نشونه این هست که شما این مرحله رو درست انجام دادید

    با نگاه کردن به تصویر زیر هم میتونید بفهمید شیر وردی پکیج کدوم میشه

    [​IMG]

    ۲. یکی از شیر های ابگرم رو باز میکنیم که همونطور که در مرحله یک گفتم قاعدتا اب قطعه.



    شیر پرکن زیر پکیج رو باز کنید.













    پایان
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏22/4/22
    erteash از این پست تشکر کرده است.
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/10/21
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    مدت زمان تخمینی مطالعه: 10 دقیقه

    علت سرد و گرم شدن اب پکیج
    در این مقاله به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم که چرا اب پکیج سرد و گرم می شود ؟ و به این سوالات پاسخ میدهیم


    علت کم و زیاد شدن دمای اب پکیج ؟

    علت سرد و گرم شدن اب دوش حمام چیست ؟



    [​IMG]

    علت سرد و گرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور با پکیج های دیگر همانند بوتان یا گلدیران و یا ایساتیس فرق چندانی ندارد و شاید فقط در ریزه کارایی ها و قلقها فرق داشته باشند .
    متن زیر تمامی علل شایع این ایراد در پکیج را بازگو میکند :

    برای تعمیرات پکیج ایران رادیاتور با شماره


    09191212489 [sce emoji="call"/]

    تماس بگیرید.

    رسوب گرفتن مبدل ثانویه و سرد و گرم شدن اب پکیج
    شایعترین علت سرد و گرم شدن اب پکیج : در پکیجهای دو مبدله معمولا بعد از گذشت دو سال از شروع کار پکیج , مبدل صفحه ای ( مبدل ثانویه Plate Heat Exchanger ) جرم می گیرد و باید با اسید شستشو داده شود. البته زمان دو سال تقریبی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. و این زمان از هفت ماه تا پنج سال متغیر است . شاید 80 یا 90 درصد علت سرد و گرم شدن اب در پکیج های دو مبدله این مورد باشد. (که در پکیج ایران رادیاتور معمولا با بروز ارور 70 به صورت لحظه ای همراه است ) .
    در زیر تصویری از مبدل ثانویه میبینید .

    [caption id="" align="alignnone" width="230"][​IMG] Plate Heat Exchanger[/caption]

    نوسان در فشار اب پکیج ورودی واحد ساختمان و در نتیجه سرد و گرم شدن اب پکیج

    12 علت سرد و گرم شدن آب پکیج + راه حل رفع این مسئله


    فشار ابی که وارد واحد مسکونی می شود را چک کنید تا نوسان نداشته باشد ( البته منظورم از چک کردن همان مشاهده با چشم است ) در بعضی مواقع بدلیل تنظیم نبودن پمپ اب ساختمان اب نوسان زیادی دارد و مرتبا فشار اب کم و زیاد می شود و علت سرد و گرم شدن اب پکیج هم همین موضوع است . پس اول باید پمپ ساختمان را تنظیم کنید و اگر باز هم مشکل سرد و گرم شدن اب پکیج برطرف نشد به سرویسکار پکیج زنگ بزنید .

    [​IMG]


    خرابی ntc ابگرم مصرفی

    سنسور ntc یا همان ترمیستور ابگرم مصرفی معیوب است کار ترمیستور اعلام دمای اب به برد هست و اگر این مقدار اشتباه به برد اعلام شود نتیجتا اب پکیج سرد و گرم می شود . که البته احتمال این مورد کم است .

    [caption id="attachment_1545" align="alignnone" width="225"][​IMG] انتیسی پکیج ntc[/caption]



    چهارمین دلیل سرد و گرم شدن اب پکیج دیواری :
    خرابی فلوسوئیچ

    بعضی مواقع زمانی که شیر اب گرم را باز می کنیم اب به خوبی گرم می شود اما زمانی که اب را با سرد مخلوط می کنیم اب به جای ولرم شدن کاملا سرد می شود و این روند مدام تکرار میشود و همین علت سرد و گرم شدن اب پکیج میشود . در این موارد احتمالا می شود گفت اشکال از فلوسوئیچ ( فلومتر یا فلورگلاتور) است. در زیر تصویر یک نوع از فلوسوئیچ پرکاربرد را می بینید .( البته در این موارد که به جای ولرم شدن ناگهان سرد میشود علت ان از رسوب مبدل ثانویه و عدم تنظیم شعله نیز میتواند باشد که تشخیص ان نیاز به تجربه یک سرویسکار دارد .)

    [caption id="" align="alignnone" width="158"][​IMG] فلوسوئیچ ابگرم مصرفی[/caption]

    پنجمین علت سرد و گرم شدن اب پکیج دیواری ایران رادیاتور :
    کم بودن بیش از حد فشار اب

    فشار ابی که وارد پکیج دیواری می شود بیش از حد کم است. در نتیجه حرارت اب بلافاصله بالا می رود و سنسور ntc یا همان ترمیستور اب گرم مصرفی فرمان قطع شعله را می دهد. و این روند مدام تکرار میشود و در نتیجه این دلیل سرد و گرم شدن اب پکیج می شود



    [caption id="attachment_3045" align="alignnone" width="275"][​IMG] علت-سرد-گرم-شدن-اب-پکیج[/caption]

    ششمین دلیل سرد و گرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور :
    خرابی ntc شوفاژ
    سنسور ntc یا ترمیستور شوفاژ مشکل دارد . هرچند که این اتفاق به ندرت اتفاق می فتد اما ترمیستور شوفاژ ( این به تجربه برام ثابت شده است ) می تواند باعث ایرادهای عجیب و غریب در پکیج دیواری شود از جمله سرد و گرم شدن اب پکیج .

    [caption id="attachment_1545" align="alignnone" width="130"][​IMG] ترمیستور پکیج ایران رادیاتور ntc[/caption]

    شعله بلند دستگاه تنظیم نیست و زیاد است
    در بعضی موارد تنظیمات شعله پکیج به هم می خورد ( معمولا توسط افراد ناشی ) . نشانه به هم خوردن تنظیم شعله این هست که اب به اندازه کافی گرم می شود دما به سرعت به بالای 60 می رسد و دستگاه برای چند لحظه خاموش می شود و این روند مدام تکرار می شود و همین دلیلی می شود برای سرد و گرم شدن اب پکیج راه حل ان این هست که شعله توسط یک سرویسکار تنظیم شود .

    [​IMG]

    خرابی پرشر فن وسرد و گرم شدن اب پکیج
    پرشر فن خراب است و قطع و وصل میکند یعنی پرشر فن گاهی در ابتدای فرمان درست عمل میکند اما با روشن شدن شعله و افزایش حجم شعله سنسور فن فرمان قطع میدهد و این امر مرتبا تکرار میشود .به همین علت اب پکیج سرد و گرم می شود. این مورد نیز به ندرت اتفاق می افتد ولی محتمل است و به تجربه دیدم این مورد را .

    [caption id="attachment_3048" align="alignnone" width="250"][​IMG] Cooling and heating of package water[/caption]



    رسوب گرفتن مبدل اصلی پکیج
    مبدل اصلی یا مبدل اولیه جرم گرفته است .البته این مورد فقط در دستگاهای دو مبدل اتفاق می افتد ( یا بهتر بگویم فقط در دستگاههای دو مبدله است که جرم گرفتن مبدل اولیه باعث سرد و گرم شدن اب میشود وگرنه در دستگاه تک مبدل رسوب گرفتن علایم دیگری دارد ). زمانی که مبدل اولیه جرم می گیرید به تبع ان گردش سریع اب و تبادل حرارتی مختل می شود و سنسور ntc شعله را قطع می کند در نتیجه همین علت سرد و گرم شدن اب پکیج می شود .
    در زیر تصویر مبدل اصلی پکیج دو مبدل را می بینید

    [caption id="" align="alignnone" width="154"][​IMG] مبدل اصلی پکیج[/caption]

    خرابی پمپ ونوسان دما در اب پکیج دیواری
    پمپ ضعیف شده است . یا سرعت پمپ روی حالت کند تنظیم شده است . البته در عمل این مورد هم کمتر اتفاق می افتد تا باعث سرد و گرم شدن اب پکیج شود . این مورد فقط در پکیجهای دو مبدله اتفاق می افتد زیرا در پکیجهای تک مبدل پمپ درگیر نیست .

    [​IMG]





    علت یازدهم سرد و گرم شدن اب پکیج دیواری :


    در دستگاهایی که با فلومتر کار میکنند خرابی فلومتر و اشتباه اعلام کردن دبی باعث میشود تا اب مصرفی سرد و گرم شود احتمال این مورد هم بسیار کم هست . ( به تجربه همچین چیزی را در پکیجهایی که کار میکنم ندیدم و تنها یک احتمال روی کاغذ است که میتواند از علتهای سرد و گرم شدن باشد )



    [​IMG]



    روشن و خاموش شدن مکرر شعله دستگاه
    به دلایل مختلف گاهی شعله دستگاه به طور ثابت روشن نیست و مرتبا ( مثلا هر دو ثانیه یکبار ) خاموش روشن میشود در نتیجه وقتی شعله ثابت نباشد اب سرد و گرم می شود . به عنوان مثال در پکیج ایران رادیاتور بودن فلنچ دود در بعضی مواقع باعث همین موضوع میشود که باید برداشته شود . البته ممکن است روشن خاموش شدن مکرر دلیل دیگری داشته باشد .

    [​IMG]



    علت سرد و گرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور

    سرد و گرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور
    سردوگرم شدن اب پکیج
    دلیل سرد و گرم شدن اب



    چرا اب پکیج سرد و گرم می شود .؟؟


    چرا اب پکیج سرد و گرم می شود .؟؟
    شایعترین علت سرد و گرم شدن اب پکیج : در پکیجهای دو مبدله معمولا بعد از گذشت دو سال از شروع کار پکیج , مبدل صفحه ای ( مبدل ثانویه Plate Heat Exchanger ) جرم می گیرد و باید با اسید شستشو داده شود[​IMG]

    ایا خودم میتونم این مشکل رو حل کنم ؟
    در موارد خیلی کمی اصلا علت بیرون از پکیج هست پس نیاز به تعمیر نیست . مقاله رو بخونید تا خودتون متوجه بشید :
    دلایل سرد وگرم شدن اب پکیج
    [​IMG]
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏2/5/22
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/10/21
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد

    [​IMG]


    ولی در صورت مشکل در قطعه ای از پکیج دیواری ایران رادیاتور

    این خطا توسط برد الکترونیک پکیج ایران رادیاتور شناسایی شده و در مورد هر خطا ، چراغ و یا چراغ های خاصی از پکیج ایران رادیاتور به صورت چشمک زن در می آیند و چراغ قرمز هم در بعضی از خطاها روشن می شود .

    اما در پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور مانند L24ff خطاهای پکیج ایران رادیاتور روی نمایشگر پکیج ایران رادیاتور ظاهر می شود با حرف e که از کلمه انگلیسی ERROR گرفته شده است مشخص می شود .


    مثال برای پکیج های دیجیتال : هنگامی که مشکلی در قسمت فن دستگاه بوجود می آید مانند خطا e51 ایران رادیاتور


    مثال برای پکیج های آنالوگ : هنگامی که مشکلی در قسمت فن پکیج بوجود می آید خطای 40 60 80 یا ارور 40 60 70 ایران رادیاتور در پکیج آنالوگ ظاهر می شود

    خدمات ایران رادیاتور منطقه 1 توسط با تجربه ترین و دقیق ترین سرویسکارها در سریع ترین زمان ممکن و به بهترین نحو انجام می شود
    محدوده فعالیت خدمات پکیج ایران رادیاتور
    منطقه 1 و تمامی مناطق اطراف آن آماده ایم تا تعمیرات پکیج ایران رادیاتور را با هزینه منصفانه انجام دهیم
    ساعات کاری تعمیرات
    ساعت 8 صبح تا ساعت 10 شب پاسخگوی تلفن هستیم می توانید تماس بگیرید







    [​IMG]
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏3/8/22