1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

زگیل مقعد چیست؟ بهترین راه درمان زگیل مقعدی

شروع موضوع توسط faezekaviani ‏30/4/22 در انجمن مقالات پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/12/20
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    زگیل مقعدی چیست؟
    زگیل مقعد نوعی زگیل است که درنواحی مقعدی و نشیمنگاهی فرد به وجود می آید . این زائده ها ناشی از ویروس اچ پی وی یا پامیلومای انسانی بوده و نیاز به درمان اساسی دارد. البته گاهی ممکن است این ویروس در بدن فرد بدون هیچگونه علائمی وجود داشته و فرد از آن خبر نداشته باشد و گاهی نیز، فرد پس از دریافت ویروس دچار بروز زگیل مقعد می شود.

    علت به وجود آمدن زگیل مقعد
    به طور کلی علت اصلی به وجود آمدن زگیل مقعد و انواع زگیل تناسلی، ویروس اچ پی وی HPV بوده که از طریق رابطه جنسی و تماس با پوست آلوده و به بدن فرد منتقل می شود. البته زائده های ناشی از این ویروس تنها در مقعد و ناحیه تناسلی بوده و در این ناحیه به چشم می خورد.
    همچنین این زگیل ها در نواحی جنسی مانند آلت تناسلی، واژن، مقعد و حتی دهان و گلو پدید آمده و فرد را دچار بروز علائم ناشی از خود می کند.
    علائم
    وجود ویروس اچ پی وی در بدن، وابسته به سیستم ایمنی افراد می تواند با علامت یا بدون علامت بوده و حتی تا ماه ها فرد از وجود آن بی اطلاع باشد. اما بروز زگیل مقعد در افراد معمولا بدون درد می باشد ولی زگیل مقعد دارای علائمی است که فرد متوجه بیماری می شود.
    برخی از این علائم عبارت اند از:
    درد ناحیه مقعد
    ایجاد تورم و برآمدگی
    تغییر رنگ پوست
    سوزش و خارش
    خونریزی
    احساس وجود شیء خارجی در ناحیه مقعد
    زائده های ریز و دانه یا خوشه ای و گل کلمی
    خروج ترشحات مخاطی
    چه افرادی در معرض زگیل مقعدی هستند؟
    اگر به طور کلی همه افراد جامعه، در هر سن و سالی خطر ابتلا به زگیل تناسلی را به همراه دارند. اما میزان این خطر در برخی افراد بیشتر بوده و میزان ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.
    برخی از افرادی که در معرض ابتلا به زگیل مقعدی هستند عبارت اند از :
    همه افرادی که رابطه جنسی دارند
    افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف
    افرادی که چندین شریک جنسی دارند
    افرادی که برقراری رابطه جنسی را از سنین پایین شروع کرده اند
    افرادی که رابطه جنسی محافظت نشده (بدون کاندوم) دارند
    افرادی که دچار سو استفاده جنسی یا تجاوز قرار گرفته شده اند
    افرادی که یکی از شریک های جنسی شان دچار این بیماری است
    آیا زگیل مقعد خطرناک است؟
    به طور کلی زگیل مقعدی و ناحیه تناسلی دارای دو تیپ کم خطر و پرخطر می باشد. برای مثال اگر خانمی هستید که دچار تیپ پر خطر این عارضه شده، باید بدانید زگیل مقعدی می تواند به واژن سرایت کرده و باعث تغییرات دهانه رحم شود.
    همین موضوع عوارضی چون سرطان دهانه رحم که بسیار خطرناک و کشنده است، و بارداری و زایمان را سخت کند.
    همچنین سرطان مقعد و منتشر شدن ویروس به رکتوم و راست روده نیز از دیگر عوارض این عارضه بوده که فرد بیمار را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏1/5/22
  2. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏22/2/21
    ارسال ها:
    213
    تشکر شده:
    20
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    روش های خانگی و سنتی درمان قطعی برای زگیل های مقعد نیستند اما اسیدهای طبیعی می توانند به حذف لایه های پوست آلوده کمک کنند. اگر در مراحل اولیه زگیل مقعدی هستید و یا زگیل هایی که در ناحیه مقعدتان ظاهر شده است خفیف می باشد می توانید روش های زیر را (درمان زگیل مقعدی با سیر، سرکه سیب و …) امتحان کنید.

    بهتر است تحت نظر متخصص باشید و زودتر درمان اصولی و قطعی را انجام دهید. روش های خانگی معمولاً زمان بر و بدون نتیجه هستند.

    درمان زگیل مقعدی با سرکه سیب
    سرکه سیب یک ماده اسیدی است که از آب سیب تخمیر شده تهیه می شود. تصور می‌شود که مانند اسید سالیسیلیک، یک درمان رایج زگیل که پوست عفونی را از بین می‌برد و در نهایت زگیل را از بین می‌برد، عمل می‌کند.

    سرکه همچنین دارای خواص ضد میکروبی طبیعی است که ممکن است به مبارزه با HPV کمک کند، اما مطالعات بیشتری لازم است.

    برای امتحان، ۲ قسمت سرکه سیب و ۱ قسمت آب را با هم مخلوط کنید. یک تکه پنبه را با این مخلوط خیس کنید. آن را روی زگیل قرار دهید و آن را با باند بپوشانید. بگذارید سه تا چهار ساعت بماند.

    عکس زگیل مقعدی


    همیشه سرکه سیب را با آب رقیق کنید. اسیدیته ممکن است باعث تحریک و سوختگی شیمیایی شود. همچنین، آن را روی زخم های باز قرار ندهید.

    درمان زگیل مقعدی با سیر
    آلیسین، یکی از اجزای کلیدی سیر، دارای اثرات ضد میکروبی است و اغلب به دلیل خواص ضد ویروسی و تعدیل کننده سیستم ایمنی، یکی از روش های درمان خانگی زگیل مقعدی شناخته می شود.

    برای درمان زگیل مقعدی با سیر، ۱ حبه را له کرده و با آب مخلوط کنید. روی زگیل بمالید و با باند بپوشانید. هر روز به مدت سه تا چهار هفته تکرار کنید. همچنین می توانید آب سیر بمالید یا یک حبه را روی زگیل بمالید.

    پوست موز
    شواهد غیر علمی نشان می دهد که پوست موز ممکن است به خلاص شدن از شر زگیل کمک کند. با این حال، در واقع هیچ تحقیقی وجود ندارد که پوست موز را با درمان زگیل یا عفونت های پوستی ویروسی مرتبط کند، و همچنین شواهد علمی وجود ندارد که پوست موز با HPV مبارزه کند.

    اگر می خواهید آن را امتحان کنید، یک تکه پوست موز را ببرید و قبل از خواب روی زگیل بچسبانید، به طوری که قسمت داخلی پوست با پوست شما تماس داشته باشد.

    چه کسانی در معرض اند؟
    افرادی که فعالیت های زیر را انجام میدهند بیشتر در معرض اند:

    • رابطه ی جنسی نا امن( افراد در حین مقاربت از کاندوم استفاده کنند)
    • داشتن شرکای جنسی متعدد
    • مقاربت مقعدی
    • رابطه ی جنسی با فرد آلوده به ویروس
    • رابطه ی جنسی در سنین پایین
    • سیستم ایمنی ضعیف( سیستم ایمنی ضعیف به معنای این است که فرد زود به زود بیمار میشود)
    در هر صورت افرادی که تنها یک شریک جنسی دارند نیز امکان مبتلا شدن آنها وجود دارد و استفاده از روش های محافظتی، کاملا ایمن نیست.

    تشخیص زگیل مقعد
    پزشک متخصص زگیل تناسلی توسط معاینه زگیل مقعدی را تشخیص میدهد و برخی پزشکان در هنگام معاینه به زگیل ها اسید استیک (سرکه) اضافه میکنند و این کار کمک میکند که زگیل ها سفید شوند و بیشتر قابل مشاهده باشند.

    گاهی اوقات یک آنوسکوپ برای بررسی زگیل وارد مقعد میشود و شاید سایر نقاط لگن نیز معاینه شود. برای خانم ها از تست پاپ اسمیر استفاده میشود و برای درستی تست انجام شده از بیوپسی استفاده میشود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏19/4/23
  3. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,435
    تشکر شده:
    74,851
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    دو تاپیک همنام ادغام شدند
     
  4. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,707
    تشکر شده:
    27,329
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    واکسن HPV در برابر 9 نوع مختلف از این ویروس محافظت می کند و برای مردان و زنان 9 تا 45 ساله بدون توجه به سابقه جنسی مورد تایید FDA است. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا کاندیدای مناسبی برای دریافت این واکسن هستید یا خیر.