1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

علل جرقه زدن ماکروفر مایکروویو ال جی :

شروع موضوع توسط kamranmomeni1401 ‏16/4/22 در انجمن سبک زندگی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏14/4/22
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    علل جرقه زدن ماکروفر مایکروویو ال جی :

    تعویض قطعات

    نحوه شستشو

    خراب شدن همزن مایکروویو ال جی

    خراب شدن دیود

    مشکل در اتصالات درونی



    تعویض قطعات
    گاهی برخی از قطعات مایکرووفر نیاز به تعویض دارند. با تعویض این قطعات، مشکل جرقه زدن مایکروویو ال جی حل می شود. پین های زیر سه پایه، بر اثر حرارت و استفاده نامتناسب با برنامه، آب می شوند و باعث می شوند تا مایکروویو جرقه بزند. می توانید با تعویض این قطعه ها مشکل جرقه زدن مایکروویو ال جی را حل کنید.

    نحوه شستشو یکی از دلایل جرقه زدن مایکروویو ال جی است.
    شستن قطعات و لوازم مایکروویو با سیم، باعث ایجاد خط و خش می شود. در نتیجه مایکرووفر شروع به جرقه زدن می کند. بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد خط و خش و جرقه زدن مایکروویو، خیس کردن قطعات در آب و سپس تمیز کردن آن هاست. یکی دیگر از قطعه هایی که می تواند باعث جرقه زدن مایکروویو شود، همزن است که در ادامه به آن می پردازیم.

    خراب شدن همزن مایکروویو ال جی
    یکی از دلایل جرقه زدن مایکروویو، خراب شدن همزن مایکروویو است. کار همزن مایکروویو این است که انرژی گرمایی را به صورت یکنواخت توزیع کند. اگر این قطعه خراب شود، گرما به صورت درست و متعادل توزیع نمی شود. در نتیجه مشکل جرقه زدن مایکروویو ایجاد می شود. البته به غیر از جرقه زدن مایکروویو، غذا نیز به صورت کامل پخته نمی شود.

    خراب شدن دیود
    یکی از قطعه های مهمی که خراب شدن آن باعث جرقه زدن مایکروویو می شود، دیود است. این قطعه، وظیفه دارد که ولتاژ بالایی را ایجاد کند. ولتاژ ایجاد شده توسط دیود مایکروویو، برای انجام عملیات پخت و پز لازم است. با خراب شدن این قطعه هم پخت و پز دچار مشکل می شود و هم این که مایکروویو جرقه می زند.

    مشکل در اتصالات درونی
    گاهی به سادگی نمی تواند علت جرقه زدن مایکروویو ال جی را تشخیص داد و فهمیدن مشکل اصلی باید توسط متخصص انجام شود. چرا که مشکل می تواند از اتصالات درونی مایکروویو باشد. محرک مایکروویو یکی از دلایل دیگری است که باعث جرقه زدن می شود. این محرک باعث چرخیدن سینی مایکروویو می شود. اگر محرک دچار مشکل شود، مایکروویو جرقه می زند. این مشکل نیز باید توسط تعمیرکار ماهر حل شود.

    تست جرقه زدن مایکروویو ال جی
    اگر مواردی که در بالا گفته شد را رعایت کرده باشید و باز هم مشکل حل نشد، از یک راه کار برای تشخیص مشکل جرقه زدن استفاده کنید. یک لیوان آب را درون مایکروویو قرار داده و صبر کنید تا گرم شود. دقت کنید که لیوان باید وسط سینی مایکروویو باشد. اگر در این وضعیت، مایکروویو جرقه زد، باید دستگاه خود را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید.

    جمع بندی
    جرقه زدن مایکروویو ال جی یکی از مشکلات رایجی است که در این مطلب به آن پرداختیم. دلایل مختلفی که می توانند باعث ایجاد مشکل شوند را گفتیم. گاهی رعایت نکردن نکات لازم باعث جرقه زدن مایکروویو می شوند. گاهی مشکل از قطعات خود دستگاه است که باید توسط تکنسین بررسی شود.