1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مزایای استفاده از نرم‌ افزار حضوروغیاب چیست؟

شروع موضوع توسط narimanbl ‏5/8/21 در انجمن مقالات نرم افزار

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏28/7/21
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    یکی از وظایفی که می‌تواند برای بسیاری از مدیران سازمان‌ها مشکل و زمان‌بر باشد، مدیریت حضور و غیاب کارمندان و پرسنل است.

    مدیریت حضور و غیاب کارکنان و زمان ورود و خروج آن‌ها برای برقراری نظم در سازمان و همچنین محاسبه دقیق حقوق پرداختی بسیار مهم خواهد بود.

    استفاده از روش‌هاي قديمي حضور و غياب تنها مي‌تواند كار را مشكل‌تر و زمان‌برتر كند. يكي از بهترين راه‌حل‌هاي موجود استفاده از نرم‌افزار حضور و غياب است. در ادامه به معرفي كاربرد، مزايا و مشخصه‌های بهترین نرم‌ افزار حضور و غیاب خواهیم پرداخت.

    نرم‌افزار حضور و غیاب چیست و چه کاربردی دارد؟
    یکی از ابزاری که امروزه میان مدیران سازمان‌ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، نرم‌افزار و دستگاه حضور و غیاب است. همان‌طور که ممکن است بدانید، حضور و غیاب کارمندان سازمان به روش دستی و به وسیله لیست‌های حضور و غیاب می‌تواند کاری بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا باشد.

    علاوه بر این، استفاده از روش‌های قدیمی درصد خطا را بسیار افزایش خواهد داد. اما امروزه دیگر مجبور به ثبت حضور و غیاب کارکنان به روش دستی نخواهید بود.

    نرم‌افزار حضور و غیاب همان‌طور که از نامش پیداست، مسئولیت ثبت آمار مربوط به حضور و غیاب کارمندان را بر عهده دارد.

    با استفاده از بهترین نرم‌ افزار حضور و غیاب می‌توانید تمام آمار مربوط به زمان ورود و خروج کارمندان را در سیستم خود ذخیره کرده و در مواقع لازم از آن‌ها استفاده کنید. بسیاری از مدیران در سازمان‌های بزرگ استفاده از نرم‌افزارهای حضور و غیاب را به استفاده از روش‌های دستی حضور و غیاب ترجیح می‌دهند.

    مزایای استفاده از بهترین نرم‌ افزار حضور و غیاب
    همان‌طور که گفتیم با استفاده از نرم‌افزار حضور و غیاب می‌توانید تمام آمار مربوط به ورود و خروج کارمندان را در سیستم خود ذخیره کنید.

    نرم‌افزارهای حضور و غیاب معمولا همراه با دستگاه‌های کنترل تردد هوشمند ارائه می‌شوند. به وسیله این دستگاه‌ها، کارمندان با ارائه یک کارت، رمز یا اثر انگشت زمان ورود و خروج خود را در دستگاه ثبت می‌کنند. دستگاه نیز اطلاعات مربوطه را در پایگاه داده ذخیره خواهد کرد.

    پس از آن می‌توانید به وسیله نرم‌افزار حضور و غياب تمام آمار ثبت شده را در سيستم يا حتي تلفن همراه خود مشاهده كنيد.

    برخي از مزايايي كه با استفاده از بهترين نرم‌افزار حضور و غیاب از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد عبارت‌انداز:

    1.افزایش انگیزه و راندمان کار پرسنل
    استفاده از دستگاه و نرم‌افزار حضور و غياب يكي از بهترين روش‌ها براي افزايش نظم و انگيزه كارمندان در محيط كار است.

    زماني كه مديران توجه خود را به ساعات ورود و خروج پرسنل نشان دهند،‌ كارمندان نیز سعی می‌کنند دقت بیش‌تری در این زمینه به خرج دهند. علاوه بر این، با استفاده از بهترین نرم‌ افزار حضور و غیاب می‌توان زمان دقیق حضور کارمندان در محل کار را دریافت کرد که این اطلاعات تاثیری مستقیم بر روی میزان حقوق دریافتی تمام پرسنل خواهد گذاشت.

    واضح است که با چنین روندی، کارمندان سازمان نیز انگیزه بیش‌تری برای انجام کار خود پیدا خواهند کرد.

    2.راحت‌تر شدن روند حضور و غیاب
    از دیگر مزایای استفاده از بهترین نرم‌ افزار حضور و غیاب هوشمند، سهولت حضور و غیاب کارکنان است.

    همان‌طور که پیش‌تر گفتیم حضور و غیاب با استفاده از روش‌های قدیمی دردسرهای مخصوص به خود را دارد. اما امروزه با استفاده از دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای حضور و غیاب، می‌توان به راحتی، به سرعت و با دقت بیش‌تری روند حضور و غیاب را به انجام رساند.

    با استفاده از این روش مدیران دیگر مجبور نخواهند بود که بخش قابل توجهی از زمان خود را به حضور و غیاب کارکنان اختصاص دهند.

    3.گرفتن آمار حضور و غیاب کارمندان در هر زمان و هر مکان
    یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از مدیران را به استفاده از بهترین نرم‌ افزار حضور و غیاب تشویق کرده است، قابلیت خروجی گرفتن از آمار داخل دستگاه در زمان دلخواه است.

    با استفاده از نرم‌افزارهای حضور و غیاب می‌توانید در هر زمان که نیاز داشته باشید، آمار مربوط به تردد کارمندان سازمان را دریافت کنید. علاوه بر این، اگر نسخه اندروید یا آی او اس نرم‌افزار را هم نصب کنید، می‌توانید آمار را حتی در تلفن همراه خود نیز به راحتی مشاهده کنید.

    4.ذخیره شدن تمام آمار مربوط به حضور و غیاب کارکنان
    از جمله قابلیت‌های بسیار مهم نرم‌افزارهای حضور و غیاب که مزیت مهمی نیز برای آن‌ها به شمار مي‌آيد،‌ ذخيره شدن تمام اطلاعات ورود و خروج كارمندان برای مدت طولاني در سيستم است.

    بدين وسيله،‌ مي‌توانيد تمام آمار مربوط به حضور و غياب تمام پرسنل سازمان را به صورت طولانی مدت در حافظه نرم‌افزار نگه دارید تا اگر در آینده نیز به آن‌ها نياز داشتيد،‌ بتوانيد دوباره به آن‌ها دسترسي داشته باشيد.

    در حالي كه با استفاده از روش‌هاي قديمي مجبور خواهيد بود كه برگه‌ها و ليست‌هاي مربوط به حضور و غياب پرسنل را بايگاني كنيد؛‌ كه در این صورت برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود ناچار به سپری کردن زمان نسبتا زیادی خواهید بود.

    5.استفاده از اطلاعات حضور کارمندان به منظور محاسبه حقوق پرداختی
    یکی از مهم‌ترین دلایلی که مدیران را به استفاده از دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای حضور و غیاب هوشمند تشویق می‌کند، امکان محاسبه سریع حقوق دریافتی بر اساس ساعات کاری هر یک از کارمندان است.

    با استفاده از بسیاری از نرم‌افزارهای حضور و غیاب قادر خواهید بود که حقوق پرسنل سازمان را با توجه به ساعات حضور آن‌ها در شرکت محاسبه کنید؛ برای این کار می‌توانید نرم‌افزار را به راحتی به نرم‌افزارهای مربوط به محاسبه حقوق متصل کنید.

    البته برخی از نرم‌افزارهای حضور و غیاب خود نیز قابلیت تغییر در میزان حقوق بر اساس ساعات حضور را دارند که با اعمال تنظیمات دلخواه می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

    به طور خلاصه

    با استفاده از بهترین نرم‌ افزار حضور و غیاب و متصل کردن آن‌ به یک دستگاه کنترل تردد، می‌توانید به سرعت و دقت، تمام زمان‌های مربوط به ورود و خروج کارمندان را برای خود ذخیره کرده و در زمان نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

    از ديگر مزاياي استفاده از بهترين نرم‌افزار حضور و غياب،‌ استفاده از این نرم‌افزار براي محاسبه حقوق پرداختی بر اساس زمان حضور هر یک از کارکنان است.
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏23/12/21
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    سلام
    به نظر من مهمترین مزیت نرم افزار حضور و غیاب اینه که میتونه گزارشات متنوعی از کارکرد پرسنل در اختیار ما قرار بده. در واقع ما نرم افزار میخریم تا بتونیم در نهایت ساعات کاری پرسنل را در قالب گزارشهای مورد نظرمون ببینیم. و نکته مهم دیگه این که میتونیم از اطلاعات حضور غیاب پرسنل برای محاسبه حقوق و دستمزدشون استفاده کنیم.
     
    بازدید اینستاگرام از این پست تشکر کرده است.