1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

استفاده از آمپول "بوتاکس" برای مبارزه با میگرن !

شروع موضوع توسط para3to ‏22/11/11 در انجمن تازه های پزشکی

  1. کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏17/5/11
    ارسال ها:
    39,254
    تشکر شده:
    47,237
    امتیاز دستاورد:
    170
    استفاده از آمپول "بوتاکس" برای مبارزه با میگرن !
    تا کنون \\\"بوتاکس\\\" برای از بین بردن چین وچروک‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما به به تازگی پزشکان متخصص اعصاب به این نتیجه رسیدند که ماده‌ی موثر \\\"بوتاکس\\\" می‌تواند از سردردهای مزمن نیز جلوگیری کند.


    سردردهای میگرنی چنان شدید هستند که بیمارانی که دچار آن می‌شوند معمولا در آن روز دیگر قادر به کار کردن نیستند و باید دزهای بالایی از داروهای ضد درد استفاده ‌کنند.



    میگرن پیامد جامعه‌ی مدرن نیست



    در آلمان حدود هشت میلیون نفر از سردرد میگرن رنج می‌برند. در این میان، بیشتر خانم‌ها هستند که دچار این بیماری می‌شوند. بیماری میگرن، تنها پیامدی از دنیای مدرن نیست، بلکه در متن‌های دست‌نویس قدیمی مصری نیز در این‌باره نوشته شده است. آنها می‌نوشتند که از سردردهای طولانی‌مدت رنج می‌برند، تا جایی که حتی آرزوی داشتن سر جدیدی را هم می‌کردند.



    ماده‌ی موثر \\\"بوتاکس\\\"، \\\"بتولینوم توکسین\\\" است



    \\\"بوتاکس\\\" برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود و از یک پروتئین بسیار سمی به نام \\\"بتولینوم توکسین\\\" ساخته می‌شود که به طور موقت عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک شده‌اند را فلج می‌کند. اخیرا پزشکان از این ماده‌ی موثر در معالجه‌ی بیماری میگرن استفاده می‌کنند. دو تحقیق جدید نشان داده‌اند که دزهای کمی از این ماده، موفقیت‌های کوچکی در مبارزه با میگرن کسب کرده‌اند.



    جواز استفاده از \\\"بوتاکس\\\" برای مبارزه با میگرن



    در بریتانیا از ماه ژوئیه‌ی سال جاری مجوز استفاده از \\\"بوتاکس\\\" برای معالجه‌ی میگرن صادر شده است. در آلمان نیز ادارات مربوطه در حال بررسی این مسئله هستند. هانز کریستوف دینر، مدیر کلینیک بیماری‌های اعصاب از دانشگاه اسن (Essen) می‌گوید: «اگر رای مربوط به جواز بوتاکس مثبت باشد، دیگر چیزی نمی‌تواند جلوی این درمان را بگیرد و بیمه‌های دولتی مجبور می‌شوند هزینه‌هایش را پرداخت کنند».



    دو تحقیق جدید



    دو تحقیق در این مورد تا به حال صورت گرفته است. یکی در ایالات متحده و دیگری به طور مشترک در اروپا و ایالات متحده. در این دو تحقیق حدود ۱۴۰۰ بیمار که دچار بیماری میگرن هستند شرکت کردند. این تحقیق ۲۴ هفته طول کشید و محققان طی آن هفت آمپول \\\"بوتاکس\\\" به صورت و گردن بیماران زدند. پس از این جریان، آن بیماران گزارش ‌دادند که تعداد روزهایی که به میگرن مبتلا می‌شوند کاهش یافته است. این در حالی است که بسیاری از پزشکان متخصص اعصاب چهار سال پیش معالجه‌ی میگرن با استفاده از \\\"بتولینوم توکسین\\\" را بی‌نتیجه می‌دانستند.



    درحال حاضر استفاده از \\\"بوتاکس\\\" برای مبارزه با بیماری میگرن یکی از موضوعات اصلی نشست‌های پزشکان متخصص اعصاب است. به گفته‌ی دینر، مدیر کلینیک بیماری‌های اعصاب از دانشگاه اسن، در آینده معالجه با \\\"بوتاکس\\\" گران‌قیمت و تنها محدود به یک سری مراکز پزشکی خاص خواهد بود

    .ایرانویچ
     
  2. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,328
    تشکر شده:
    74,284
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    .....