1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بک لینک PBN چیست؟

شروع موضوع توسط soheilfk1 ‏7/8/21 در انجمن سئو (SEO)

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/5/21
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    بک لینک PBN چیست؟ بهترین استراتژی برای بهره مندی از PBN برای سئو سایت کدام است؟ مزرعه لینک یعنی چه؟ چگونه می توانیم یک PBN موثر داشته باشیم؟ برای رسیدن به بهره ای مناسب از PBN چقدرهزینه و زمان نیاز است؟ و در نهایت اینکه استفاده از PBN در حال حاضر گزینه مناسبی می باشد یا نه؟ سعی می کنیم در این مطلب به تمام این موارد پاسخ دهیم.
    بک لینک PBN
    برای اینکه بتوانیم به مفهوم بک لینک PBN برسیم اجازه دهید که ابتدا از خود مفهوم بک لینک و اساس شکل گیری آن و تاثیر آن در سئو شروع کنیم. در اوایل مطرح شدن فضای گوگل، مکانیزم کارکردی این فضا در شناسایی سایت های معتبر و در نتیجه امتیازدهی، بر اساس مجموعه عوامل و فاکتورهایی بود که بسیار ساده بودند.

    یکی از این موارد بک لینک بود، به این معنا که از سایتی دیگر به سایت اصلی، لینک داده شود. فرض کنید که شما سایتی دارید و نام سایت شما در مطلبی در سایت دیگر مورد اشاره قرار می گیرد و به واسطه لینکی در آن سایت، خواننده به سایت شما هدایت شود.

    گوگل، این مسئله یعنی اشاره به نام یک سایت در سایت های دیگر را به عنوان یک امتیاز و معیار در شناسایی اعتبار سایت اصلی تعبیر می کرد و می کند. اما به تدریج، این مکانیزم گوگل مورد سوء استفاده قرار گرفت و ایجاد بک لینک به عنوان یک ترفند و درواقع تقلب برای بالا بردن رتبه در گوگل مورد سوء استفاده قرار گرفت.

    مشخص بود که گوگل به فکر چاره بیفتد و راه هایی را برای بهینه سازی بک لینک ها به کار بگیرد؛ با ایجاد الگوریتم، گوگل قادر به شناسایی بک لینک های جعلی و به تبع آن جریمه سایت های متقلب شد.

    [​IMG]

    بک لینک PBN و جنگ با گوگل
    با شناسایی بلاگ های جعلی، سئوکاران و یا شاید بهتر بگوییم سیاه کاران به فکر استفاده از مجموعه ای از بلاگ ها افتادند. مجموعه ای از بلاگ ها که در آن ها سایت اصلی معرفی یا مورد اشاره قرار بگیرد. این همان مفهوم مزرعه لینک است. اما خیلی زود الگوریتم های گوگل، در شناسایی بلاگ های جمعی هم تخصص پیدا کردند.

    اما از آن سمت، فعالان حوزه سئو، ترفند جدیدی را رو کردند؛ استفاده از دامنه. یعنی ایجاد یک شبکه مرتبط از سایت ها با محتواهای متنوع و مختلف؛ یعنی PBN. PBN اختصار private blog network یا private backlink network است.

    هدف چه بود؟ مدیریت فضایی مشخص در اینترنت و ارائه بک لینک به صورت طبیعی (و درواقع جعلی) برای سایت اصلی.
    درواقع یک صاحب سایت برای ارتقاء سایت خود، یک فضا و دامنه اینترنتی (شامل مجموعه ای از سایت ها) را خریداری می کرد و مطالب مختلف را در این فضاها جای می داد. اما هدف اصلی ارتقا این سایت های فرعی و در نهایت ایجاد بک لینک برای سایت اصلی بود. این همان بک لینک PBN است.

    مزایای بک لینک PBN چیست؟
    همان طور که متوجه شدید هدف از بک لینک ها، افزایش کاربران ورودی به سایت و به تبع آن بالا رفتن امتیاز در گوگل است. در شیوه های ستنی بک لینک گیری، باید یک سایت معتبر و پربازدید شناسایی و با دریافت هزینه، مطلب در آن سایت اشتراک گذاری می شد. عیب این نوع بک لینک گیری، غیر از شناسایی توسط الگوریتم های جدید گوگل، متعدد و متنوع است.
    مزایای بهره مندی از بک لینک PBN شامل موارد متعدد و متنوع می شود:

    ۱.مشخص است که وقتی تمام سایت های مورد نظر، تحت اختیار و مدیریت شما باشند، می توانید تمرکز محتوایی این سایت ها را حفظ کنید، از ورود رقبا جلوگیری و در کل، اعتبار حاصل از بک لینک دهی در این حالت را حفظ کنید.

    ۲.همان طور که گفتیم شناسایی سایت های معتبر کاری سخت و دشوار است و غیر از آن هزینه ای را هم به طور مرتب بر شما تحمیل می کند، هزینه ای که مشخص نیست تا چه حد برای شما بازده عملی دارد.

    بک لینک PBN و مبارزه دامنه دار با گوگل
    اما استفاده از دامنه هم توسط گوگل، و الگوریتم های هوشمند آن حالا مورد شناسایی قرار می گیرد. برای اینکه، گوگل در شناسایی دامنه شما کار آسانی نداشته باشد، در گام اول بهتر است که نام سایت های دامنه خود را متغیر انتخاب کنید، استفاده از یک نام مشابه برای دامنه ها، کار شناسایی را برای گوگل آسان می کند.

    [​IMG]

    در گام دوم بهتر است که هاست های مختلف را برای سایت های خود استفاده کنید، استفاده از یک هاست واحد برای تمام سایت ها کار شناسایی را برای گوگل مشکل می سازد. البته این کار هزینه بر است.

    یکی از مهم ترین اشتباهات در ایجاد PBN، و استفاده از بک لینک PBN استفاده از اطلاعات، برندینگ، محتوا و تصاویر و عناصر یکسان برای تمام سایت هاست.

    استفاده از بک لینک PBN جواب می دهد؟
    تا اینجا با مفهوم بک لینک و بک لینک PBN و کارکردهای آن آشنا شدیم. احتمالا تا همین جا هم متوجه شده اید که ایجاد یک مجموعه سایت در یک دامنه، قراردهی محتوای مناسب در آن، و حفظ کیفیت و در نتیجه اعتبار این سایت ها، فرآیندی زمان بر و صد درصد هزینه بر است.

    از این گذشته، گوگل و الگوریتم های آن، چون مامورانی مسلح، دائما در حال به روزرسانی و قدرتمندتر کردن ابزارهای خود در شناسایی سایت های جعلی هستند.

    غیر از هزینه و صرف زمان برای اعتبار بخشی، شما ممکن است در این حین، از کیفیت سایت اصلی هم غافل شوید. پس چاره چیست؟

    واقعیت آن است که از نظر بسیاری از کارشناسان و خبرگان حوزه سئو، بک لینک PBN و اصولا PBN به پایان عمر خود نزدیک شده است.به طور کلی توصیه ما این است که برای ارتقا سایت خود، به روش های مناسب و کیفی توجه داشته باشید، مواردی که تحت عنوان سئو کلاه سفید مورد اشاره قرار می گیرند.
    منبع: مشاوره سئو
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/8/21
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/6/21
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    حرفه:
    فروشگاه لوازم دکوری و آشپزخانه
    والا تقریبا 99 درصد سئو کارها کلاه سیاه کار میکنن و همشونم PBN دارن
    جالبش اینجا که این 99 درصد انکار میکنن و از خطرات احتمالی میگن
    تنها کسی که خودش میگه من سیاه کار می کنم و آموزش های هم در این زمینه داره ناصر رسولی
     
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏26/10/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    پی بی ان زیاد فایده ای نداره. ممکنه سایت رو به خطر بندازه. من پیشنهادم برای لینک سازی فقط انتشار رپورتاژه. توی این مقاله من در مورد نوشتن رپورتاژ کامل صحبت کردم.
    10 راز نوشتن رپورتاژ آگهی - کاملا تجربی و عملی
     
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏21/5/22
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    به نظرم pbn اگه اصولی کار بشه و توصیه های سئو بکار برده بشه نتیجه خوبی میده.
     
  5. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/23
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    حرفه:
    چاپ و بسته بندی
    مهندسای گلم ، تجربه ای که بنده دارم به نسبت چند تا برند در حوصه بسته بندی، باید بگم محتوا یونیک و کاربردی و انتشار اون در رسانه های مختلف بهترین بازخورد رو داده
     
    nader.gh از این پست تشکر کرده است.
  6. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏8/1/24
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    PBN ریسک داره و به نظرم بخاطر حساسیتش که البته باید خیلی حرفه ای اجرا بشه، فقط تو برخی حوزه ها که رقابت بسیار بالا هست و برخی رقیب ها هم اومدن PBN زدن، باید بریم سراغ PBN.
     
    nader.gh از این پست تشکر کرده است.
  7. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏10/1/24
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    3
    اگه آنالیز کنیم که رقبا در صنعت ما pbn زدن یا نه، اون وقت راحتتر میشه تصمیم گرفت نسبت به اقدام براش