1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نحوه انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

شروع موضوع توسط علی نیازی ‏30/1/21 در انجمن اخبار فناوری

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    صرافی‌های ایرانی از جمله رمزینکس برای بسیاری از کاربران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال از بهترین روش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال است. برای انتخاب یک صرافی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. اما آیا صرافی رمزینکس می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما به عنوان یک تریدر حرفه‌ای یا یک تریدر تازه‌کار باشد. با ما همراه باشید.

    چرا باید از صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال بخریم؟

    قاعدتاً صرافی‌های داخل کشور در مقایسه با صرافی‌های خارجی یک سری مزایا و معایب دارند. اول از همه اینکه، صرافی‌های داخلی دیگر با خطر تحریم شدن و بلوکه کردن حساب‌های کاربران ایرانی مواجه نیستند.

    از طرفی هم خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی به مراتب ساده‌تر است. دیگر نیازی به تبدیل ارز نیستید. به سادگی هر چه تمام با استفاده از یک حساب بانکی و کارت اعتباری خواهید توانست که ارز دیجیتال بخرید و بفروشید.

    بزرگ‌ترین مزیت صرافی‌های معتبر ایرانی قابل پیگیری بودن آن است. به عبارتی اگر در تراکنش‌های خود به اختلاف خوردید و پشتیبانی سایت به شما پاسخ مناسبی نداد، شما می‌توانید بر اساس قانون اقدام متقابل در پیش بگیرید.

    چگونه یک صرافی داخلی خوب انتخاب کنیم؟

    انتخاب صرافی از مراحل مهم در ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است و در این راستا باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

    · پشتیبانی صرافی موردنظر در چه سطحی است.

    · اعتبار و سابقه صرافی در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنید.

    · کارمزدها و نحوه قیمت گذاری‌ها در صرافی موردنظر چگونه است.

    · صرافی موردنظر چه تعداد کاربر فعال دارد و حجم معاملات آن چقدر است.

    · بررسی کنید آدرس صرافی در لیست کلاهبرداری نباشد.

    · سرمایه‌گذاران صرافی چه کسانی هستند و چقدر سرمایه در حال گردش است.

    · تحقیق کنید که چه تیمی پشت این صرافی وجود دارد و وضعیت استفاده از تکنولوژی به‌وسیله صرافی چگونه است.

    · از سرمایه‌گذاران و کاربران صرافی موردنظر در مورد صرافی سؤال کنید و بررسی کنید که صرافی سابقه معتبری دارد یا خیر.

    · سایت، بلاگ و شبکه‌های اجتماعی صرافی را بررسی کنید؛ اطمینان یابید که این صرافی فعال است و برای کسب و کار خود هزینه می‌نماید.

    تفاوت صرافی‌های داخلی در چیست؟

    در حوزه ارزهای دیجیتال دو نوع صرافی وجود دارد. دسته‌ای از صرافی‌ها به صورت مستقیم ارزهای دیجیتال را به شما می‌فروشند و در ازای آن پول فیات مثل ریال یا دلار دریافت می‌کنند. در این صرافی‌ها قیمت خرید یا فروش ارز دیجیتال به‌وسیله خود صرافی تعیین می‌شود.

    در مقابل، نوع دیگری از صرافی‌ها وجود دارد که خریدار و فروشنده ارزهای دیجیتال را به هم وصل کرده و به عنوان یک واسطه عمل می‌کند. در این صرافی‌ها قیمت ارزهای دیجیتال به‌وسیله خود خریدار و فروشنده تعیین می‌شود.

    صرافی رمزینکس از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین صرافی‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال است. تنوع ارزهای دیجیتال پوشش داده شده و گستردگی خدمات در این صرافی خوب بوده و از خیلی از صرافی‌های داخلی بهتر است.

    رمزینکس یک سامانه مبادلاتی آنلاین در حوزه کریپتوکارنسی است که توانسته است با ایجاد سرعت، بالا بردن امنیت معامله و حذف واسطه‌ها، موانع و تهدیدهای پیش روی ایرانیان از جمله خطر بلوکه شدن سرمایه در صرافی‌های خارجی و خطر معامله با افراد ناشناس را مرتفع کند و با ایجاد بستری بی‌واسطه و معاملات همتا به همتا قیمتی شفاف بر اساس پول ملی کشور ایران برای کاربران مهیا کند. در انتخاب صرافی رمزینکس بد نیست نکات و مزایای زیر را در نظر داشته باشید.
    جهت اطلاع از نحوه خرید ارز دیجیتال وارد لینک روبرو شوید: راهنمای خرید ارز دیجیتال
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏28/7/21
    AftabGardoon و M!LAD از این پست تشکر کرده اند.
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏4/7/15
    ارسال ها:
    713
    تشکر شده:
    3,251
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Guitarist / Producer / Translator/ Gamer
    بهترین قیمت بین ایرانی ها رو ایرانی کارت ارائه میده به نظرم ... من همه رو چک کردم
     
    AftabGardoon و M!LAD از این پست تشکر کرده اند.
  3. Evergreen مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    1,283
    تشکر شده:
    6,392
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    ایرانی‌کارت که P2p نیست..نرخاش منصفانه نیستا..
     
    Wild Child و AftabGardoon از این پست تشکر کرده اند.
  4. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏4/7/15
    ارسال ها:
    713
    تشکر شده:
    3,251
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Guitarist / Producer / Translator/ Gamer

    اره p2p که نیست ولی من هرچون خیلی وقته استفاده میکنم و نرخای بعضی جاهارو دیدم.

    بنظرم منصفانه است، اگه پیشنهاد بهتری داری چرا که نه
     
    M!LAD و AftabGardoon از این پست تشکر کرده اند.
  5. Evergreen مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    1,283
    تشکر شده:
    6,392
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    اگر تتر میخری و انتقال میدی صرافی خارجی، بیشتر از اینکه نرخ ایرانی‌کارت اهمیت داشته باشه ، پشتیبانی کردنش از تتر‌ترونه.
    من با والکس و نوبیتکس کار میکنم.ولی خب Trc20 ندارن.
    مبلغ کم بخوام انتقال بدم اونطرف، لایت کوین ، دَش یا ترون از اینها میگیرم و میفرستم اون طرف.
    البته عمده فعالیتم با والکسه.تو بستر p2p صرافی چیز خاصی برای عرضه نداره.‌همین که اوردر فیک نذارن و پشتیبانیشون خوب باشه کفایت میکنه..از این بابت راضیم..
     
    Wild Child و AftabGardoon از این پست تشکر کرده اند.
  6. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏28/7/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    بهترین سایت‌های ارز دیجیتال
    ارزهای دیجیتال، شور تازه‌ای در دنیای اقتصاد به پا کرده‌اند. با گرم شدن بازار رمزارزها و بالا گرفتن تب‌وتاب معاملات، معامله‌گران به دنبال بهترین سایت‌‌‌های ارز دیجیتال هستند تا با راهنمایی‌ها و اطلاعات این سایت‌ها، گام‌هایی مطمئن‌تر در مسیر معاملات خود بردارند. در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید تا بهترین سایت‌هایی که برای معامله ارزهای دیجیتال نیاز دارید را، با هم مرور کنیم. با گسترش تنوع و توسعه ارزهای دیجیتال موجود در بازار، سرمایه‌گذاران بیش از هر زمان دیگری تمایل دارند به جای سرمایه‌گذاری روی پول نقد، به معامله این ارزها بپردازند.

    در ادامه، با 5 سایت مطرح و فعال در حوزه ارزهای دیجیتال آشنا می‌شویم. این سایت‌ها عبارتند از:

    • Binance
    • Cryptowiki
    • Coinmarketcap
    • Bitfinex
    • investopedia
    آشنایی با سایت بایننس (Binance)
    در زمان نگارش این مقاله (تابستان 1400)، تنها 3 سال از تأسیس Binance می‌گذرد. این صرافی توانسته در همین مدت کوتاه، به یکی از محبوب‌ترین سایت‌های ارز دیجیتال تبدیل شود و سهم زیادی از بازار را تصاحب کند.
    دفتر مرکزی صرافی بایننس، در کشور مالت (در جنوب اروپا) واقع شده و بیش از 500 رمزارز را پشتیبانی می‌کند. سهولت کار با این سایت، به کاربران امکان معامله آسان را می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های بایننس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. کارمزد پایین
    2. نمودارهای کاربردی
    3. اپلیکیشن تلفن همراه برای اندروید و iOS
    4. سادگی در استفاده
    بایننس (Binance)، یک صرافی ارز دیجیتال است که علاوه بر خدمت اصلی خود، معامله ارزهای دیجیتال، بخش آموزشی قدرتمندی با نام «Binance Academy» دارد. اگر تا حدی با زبان انگلیسی آشنایی دارید، حتما سراغ آموزش‌های این سایت بروید و اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید.

    [irp posts="470" name="تحریم ایران در صرافی بایننس و روش های دور زدن تحریم"]

    معرفی سایت کریپتو ویکی (Cryptowiki)
    این سایت در واقع، دانشنامه ارزهای رمزنگاری‌شده، بلاک چین و فناوری‌های غیرمتمرکز به حساب می‌آید. زمان نگارش این مقاله (تیر ماه 1400) در کریپتو ویکی (Cryptowiki)، 1029 مقاله با موضوعات مرتبط با ارز دیجیتال بارگذاری شده است. این مقالات، می‌توانند منبع آموزشی بسیار مناسبی برایتان باشند.
    در سایت کریپتو ویکی (Cryptowiki)، بخشی با عنوان سوالات متداول وجود دارد که به شما امکان رسیدن به پاسخ‌ سوالاتتان را می‌دهد. اگر سؤال مدنظرتان در این‌بخش وجود نداشت، می‌توانید آن را مطرح کرده و منتظر دریافت پاسخ باشید.

    آشنایی با سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)
    Coinmarketcap یا به اختصار CMC، مرجعی است که می‌تواند در پیگیری قیمت ارزهای دیجیتال به شما کمک کند. کوین مارکت کپ (Coinmarketcap ) فعالیت خود را از ماه می‌سال 2013 آغاز کرده‌است.
    وب سایت و اپلیکیشن این سایت، از جمله‌ برنامه‌هایی هستند که اطلاعات دقیق و به‌روز را با بالاترین کیفیت در اختیار کاربران می‌گذارند.
    کوین مارکت کپ، اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال را دائما از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند و جزئیاتی درباره قیمت، حجم معاملات، بازار مالی و... ارائه می‌دهد. این سایت اطلاعات را به‌موقع، بی‌طرفانه و به شکلی قابل تفسیر در اختیار کاربران می‌گذارد.
    این پلتفرم تقریباً هفت سال، به عنوان نهادی مستقل فعالیت کرد. اما در آوریل 2020، بایننس (Binance) توانست کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) را خریداری کند. بااین‌حال، این مسئله تاثیری بر بی‌طرف بودن CMC نگذاشته است.

    [irp posts="1239" name=" معرفی سایت‌های تحلیل فاندامنتال و ابزارهای تحلیلی آنها"]

    معرفی سایت بیتفینکس (Bitfinex)
    از دیگر سایت‌های ارز دیجیتال که هر معامله‌گری باید آن را بشناسد، بیتفینکس (Bitfinex) است. این سایت، مربوط به یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در هنگ‌کنگ و جزایر ویرجین انگلیس است که طرفداران زیادی دارد. البته سرمایه مشتریان آن، چندین مرتبه به سرقت رفته‌است. دستکاری قیمت بیت کوین توسط سایت،‌ دلیل اصلی افزایش قیمت این ارز دیجیتال در اواخر سال 2017 بود.

    نکته مهم درباره بیتفینکس (Bitfinex)
    به نکات زیر در رابطه با بیتفینکس (Bitfinex)، یکی از برترین سایت‌های ارز دیجیتال دقت کنید:

    • معامله در این سایت، برای کاربران تازه ‌وارد در‌نظر گرفته نشده‌است. این مسئله، در همان ابتدای ورود به شما گوش‌زد می‌شود.
    • تا مدتی قبل برای ورود و ثبت‌نام در این سایت، به حداقل 10 هزار دلار پول نقد یا ارز رمزنگاری‌شده نیاز بود. اما این شرط سال 2019 برداشته شد.
    • بیتفینکس (Bitfinex)، رابطه عجیبی با دلار دارد. به زبان ساده، در این سایت با دلار (USD) و تتر (USDT) یکسان برخورد می‌شود. این مسئله‌، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد؛ زیرا همچنان می‌توانید دلار (USD) را واریز و برداشت کنید. اگر تمایل به معامله Tether (تتر) ندارید، ابتدا باید به کوین بیس (Coinbase) بروید و دلار خود را به ارز رمزنگاری‌شده تبدیل نمایید. سپس می‌توانید سرمایه خود را وارد بیتفینکس (Bitfinex) کنید.
    • در معاملات بیتفینکس (Bitfinex)، خطراتی هم وجود دارد. امروزه با افزایش تعداد معاملات ارزهای دیجیتال، هکرها همیشه نیم‌نگاهی به صرافی‌های ارزهای دیجیتال دارند. بنابراین، از قرار دادن سرمایه زیاد برای مدت طولانی در این سایت‌ها خودداری نمایید. همچنین، از رمز عبور قوی برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنید.
    آشنایی با سایت اینوستوپدیا (Investopedia)
    در این‌بخش به معرفی یکی از سایت‌های ارز دیجیتال که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک واقع شده است، خواهیم پرداخت. اینوستوپدیا (Investopedia)، سال 1999 با هدف دادن اطلاعات مالی به مردم و کمک به تصمیم‌گیری‌های مالی آن‌ها تاسیس شد. این سایت، به مردم کمک می‌کند تا تمام جنبه‌های مالی زندگی خود را مدیریت کنند. لازم به ذکر است که با مراجعه به سایت investopedia.com ، می‌توانید با بسیاری از اصطلاحات مالی آشنا شوید.
    کاربران اینوستوپدیا (Investopedia)، از سراسر جهان با اهداف متفاوت به این سایت مراجعه می‌کنند. برخی از آن‌ها، کسانی هستند که به تازگی وارد مسیر سرمایه‌گذاری شده‌اند و برخی دیگر، سرمایه‌گذاران با‌تجربه،صاحبان مشاغل، متخصصان، مشاوران مالی و مدیرانی هستند که قصد دارند دانش و مهارت‌های خود را ارتقاء دهند.

    [irp posts="380" name="تبلیغات جالب بیت کوین توسط بایننس در لندن"]

    حرف آخر

    همان‌طور که با مطالعه این مقاله متوجه شدید، سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را در مسیر سرمایه‌گذاری کمک و راهنمایی کنند. بنابراین، می‌توانید با مراجعه به این سایت‌ها علاوه‌بر بالا بردن کیفیت معاملات خود، به پاسخ بسیاری از پرسش‌های مالی خود برسید و با گذشت زمان به معامله‌گری حرفه‌ای تبدیل شوید. در ضمن، چنین سایت‌هایی کمک می‌کنند تا اطلاعات خود را دائما به‌‌روزسانی کنید و سطح معلومات خود را افزایش دهید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏28/7/21
    Magenta از این پست تشکر کرده است.