1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سیستم امنیتی هوشمند چیست؟

شروع موضوع توسط abatil ‏8/5/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏19/4/21
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    یکی از امکانات خانه هوشمند که میخوایم در مورد اون صحبت کنیم سیستم امنیتی هوشمند هستش. سیستم امنیتی هوشمند درواقع متشکل از چند بخش هستش که این بخش ها در کنار همدیگه وظیفه تامین امنیت خانه ها یا مکان های هوشمند رو دارن. چندمدل سنسور ، دوربین، قفل های پیشرفته، و آژیر مجموعه ابزار هایی هستن که سیستم ایمنی هوشمند از اونها تشکیل میشه. گفتیم که وظیفه سیستم امنیتی هوشمند همونطور که از اسمش پیداست حفظ نگهبانی کردن از اموال و اعضای خانه یا ساختمان هستش. حفظ و نگهبانی در مقابل چه چیزی؟ در قدم اول در مقابل ورود و تعرض افراد بیگانه به حریم منزل و در قدم های بعدی جلوگیری از سرقت و…
    اجزای سیستم امنیتی هوشمند
    ۱. پنل کنترل: منظور از پنل کنترل همان گوشی هوشمند، کامپیوتر و تبلتی است که تقریبا هر روز با آن ها سر و کار دارید. با کمک این دستگاه ها می توان آلارم و علائم هشدار سایر اجزای سیستم امنیتی خانه را بعد از رفع خطر خاموش، و یا در هنگام وقوع خطر برای اهالی خانه روشن کرد. با کمک این وسایل و با همکاری اینترنت حتی می توان از راه دور این کارها را عملی نمود. کافیست برنامه و اپلیکیشن خانه هوشمند را در آن ها نصب کرد.
    ۲. سنسور ها:
    ۱) سنسور درب و پنجره:
    سنسور درب و پنجره ی هوشمند از دو قطعه تشکیل شده است که یکی بر روی درب یا پنجره و دیگر بر روی چارچوب و در نزدیکی آن نصب می شود. زمانی که درب یا پنجره است، دو تکه ی سنسور به یکدیگر متصل شده و یک مدار امنیتی ایجاد می کنند.پنل کنترل بر روی سنسور درب و پنجره هوشمند نظارت دارد و این سنسورها درمورد امنیت نقاط ورودی به آن گزارش داده و ارتباط برقرار می کنند.
    ۲) سنسور حرکتی: سنسورهای حرکتی، یک منطقه ی نامرئی را در فضای مورد نظر ایجاد می کنند که با ورود سارقین به آنجا زنگ هشدار به صدا درمی آید. سنسورهای حرکتی معمولا در اتاق های نگهداری از اشیاء قیمتی یا فضاهای کمتر تردد خانه مورد استفاده قرار می گیرند.
    ۳) قفل درب هوشمند: قفل درب هوشمند سپر سیستم امنیتی خانه است و فرد برای ورود به خانه ابتدا باید از آن عبور کند. این قفل، اجازه ی ورود به افراد ناشناس را نمی دهد و دارای حسگر اثر انگشت و کیبورد جهت وارد کردن پسورد است. قفل تنها برای کسانی باز می شود که شما اطلاعات مربوط به آن فرد را به قفل هوشمند داده اید. مانند سایر اجزای سیستم امنیتی هوشمند، قفل درب هوشمند قابلیت اتصال به Wi-Fi را نیز دارد و در صورتی که شخص ناشناسی قصد ورود به منزل را داشته باشد، با ارسال هشدار به پنل کنترل شما را از ماجرا مطلع می کند.
    ۴. دوربین های هوشمند: دوربین ها هم که معرف حضورتون هستن و وظیفشون مشخصه و نیازی به معرفی مجدد نیست ولی خدمتتون عرض کنم که دوربین ها بسیار مهم و حیاتی هستن و یکی از وضایفشون هم چک کردن عبور و مرور ها و ثبت اونها هستش.
    ۵. آژیرها: آژیر هم که مشخصه چیه و چه وظیفه ای داره و نیاز به توضیح اضافه نیست.
    روش کار سیستم امنیتی هوشمند
    سیستم های امنیتی خانه بر روی مفهوم ساده ی تامین امنیت نقاط ورودی خانه از طریق سنسورهای متصل به یک پنل کنترل و یا دستگاه فرماندهی کار می کند. پنل کنترل بر روی یکی از در دسترس ترین نقاط خانه نصب می شود. سنسورها معمولا بر روی درب های ورودی و پنجره هایی قرار می گیرند که سارقین به راحتی می توانند وارد حریم خانه شود، به خصوص درب ها و پنجره های طبقه ی همکف و اول. برای محافظت از فضای باز منازل می توان از سنسور حرکتی استفاده کرد.
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/5/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    دستگیره های دیجیتال یا همون قفل دیجینتال یه وسیله خیلی خیلی ضروری هست که هم امنیت رو بالا میبره و هم دیگه نیاز به کلید نیست در ضمن در بعضی از مدل ها میتونید با گوشی هوشمندتون درب رو باز کنید
    یه فروشگاه اینترنتی هست به اسم آریا ایمن تو زمینه محصولات برقی هست اگه خواستید میتونید نمونه های مختلفش رو اونجا ببینید
     
    abatil از این پست تشکر کرده است.