1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

3 روغن گیاهی که همه خانم ها باید بشناسند!

شروع موضوع توسط saddaf ‏14/3/21 در انجمن آرایش و زیبایی

  1. کاربر مفید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/7/15
    ارسال ها:
    655
    تشکر شده:
    3,044
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    استفاده از روغن‌های گیاهی و بکر جدای از جایگاه ویژه‌ای که در سبد غذای خانواده‌ها دارند، در فرآیندهای زیبایی پوست و مو از طریق روغن ‌تراپی نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. یک مزیت مهم که در این محصولات طبیعی وجود دارد، بی‌ضرر بودن آن‌ها است.

    به جرأت می‌توان گفت که خانم‌های علاقمند به داشتن پوست و موی زیبا، می‌توانند با استفاده مداوم و پیگیرانه از روغن‌‌های گیاهی، بخش بزرگی از خواسته‌های خود را پوشش داده و زیبایی همراه با سلامتی را به دست آورند.


    روغن‌های گیاهی فراوانی وجود دارد، که خانم‌ها می‌توانند برای جوانسازی پوست و تقویت موی خود از آن استفاده کنند. اما در این میان سه محصول گیاهی وجود دارد، که در راستای هدف جوانسازی خانم‌ها تأثیرگذاری قابل ‌توجهی دارد.

    1. روغن نارگیل
    بدیهی است که روغن نارگیل، که به آن اسید لائوریک نیز گفته می‌شود، روغنی است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید. روغن نارگیل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی طبیعی خود، برای پوست و مو بسیار مفید است. این محصول نقش آبرسان و درخشان‌ کننده را برای پوست بازی کرده و آن را سفت و متراکم می‌کند.


    عناصر تشکیل‌دهنده روغن نارگیل کدامند؟

    اگر بخواهیم اجزاء و عناصر تشکیل‌دهنده این روغن را معرفی کنیم، به انواع اسیدهای چرب مغذی مانند اسید لینولئیک و اسید چرب امگا 6 می‌رسیم. این ماده همچنین حاوی ویتامین E و چربی های سالم است که به صاف شدن پوست کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و ویتامین A که در بافت این محصول گیاهی وجود دارد، به کاهش روند پیری کمک کرده و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و نور خورشید را به حداقل میزان ممکن می‌رساند.

    کاربرد و مزایای روغن نارگیل در سلامت و زیبایی پوست چیست؟

    روغن نارگیل جزء جدایی‌ناپذیر و پایه بسیاری از کرم‌ها، لوسیون‌ها و محصولات طبیعی است که برای زیبایی و جوانسازی پوست به کار می‌روند. مزیت‌های این روغن برای پوست عبارتند از:


    • مرطوب‌کننده: از این محصول بکر نه تنها به عنوان مرطوب‌کننده صورت استفاده می‌شود، بلکه یک مرطوب‌کننده قدرتمند برای بدن نیز محسوب می‌شود.
    • درمان عارضه‌های پوستی: روغن نارگیل به دلیل خاصیت ضد اکسیداسیون شناخته شده ‌است و به همین دلیل از آن برای درمان بیماری‌های مختلف پوستی مانند اگزما، درماتیت و پسوریازیس استفاده می‌شود.
    • درخشان‌کننده: این روغن می‌تواند به ترمیم سطح PH طبیعی پوست کمک کرده و به آن بافتی ابریشمی و صاف ببخشد.
    • ضد باکتری: اسید لائوریک موجود در روغن نارگیل به آن خواص ضد میکروبی می‌دهد. این خاصیت به آن امکان می‌دهد تا باکتری‌های پوست را از بین برده و التهاب را کاهش دهد.
    • تسکین‌دهنده التهاب: بر اساس مطالعات زیادی که بر روی روغن نارگیل بکر انجام گرفته‌ است، این ماده می‌تواند نشانه‌های بروز التهاب را سرکوب کرده و در مقابل آن از پوست محافظت کند.
    • آبرسان: روغن نارگیل پوست را چرب کرده و اجازه نمی‌دهد رطوبت آن به سادگی از بین برود.
    کاربرد و مزایای روغن نارگیل در سلامت و زیبایی مو چیست؟

    فواید روغن نارگیل فقط مختص به پوست نیست. موها نیز می‌توانند از خواص این روغن طبیعی بهره‌مند شوند. مزیت‌های این محصول برای مو عبارتند از:

    • رطوبت‌رسان: این روغن سالهاست که به عنوان ناجی موهای خشک و شکننده شناخته می‌شود. روغن نارگیل به دلیل ساختار اسید چرب و وزن مولکولی کم خود، می‌تواند بهتر از روغن‌های دیگر در داخل ساقه مو نفوذ کرده و رطوبت و چربی را به اصطلاح به خورد آن بدهد.
    • محافظت از مو: استفاده منظم از روغن نارگیل بر روی موها نه تنها تارهای خشک و بی‌جان مو را تغذیه می‌کند، بلکه باعث تقویت و محافظت از آن در مقابل تنش‌های بیرونی می‌شود.
    • درمان عارضه‌های مو: از دست دادن پروتئین و آسیب‌دیدگی ناشی از رنگ‌های شیمیایی و دستگاه‌های حرارتی، عارضه‌ای است که به وفور در موی خانم‌ها دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های روغن نارگیل درمان اینگونه آسیب‌ها است.
    1. روغن آرگان
    از درختان آرگان بومی مراکش استخراج می‌شود. این ماده طبیعی سال‌ها است که به عنوان یک درمان طبیعی برای عارضه‌های پوست و مو و همچنین به عنوان تقویت‌کننده ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد.


    کاربرد و مزایای روغن آرگان در سلامت و زیبایی پوست کدامند؟

    • ضد آفتاب طبیعی: زنان مراکشی طبق تجربه از این روغن برای محافظت از پوست خود در مقابل آفتاب استفاده می‌کنند. بر طبق بررسی‌هایی که محققان بر روی این ماده بکر انجام داده‌اند، فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می‌کند. در نتیجه این ماده قدرت قابل ‌توجهی در جلوگیری از سوختگی و هایپرپیگمنتیشن دارد. این ماده در طولانی مدت، ممکن است به جلوگیری از توسعه سرطان پوست یا ملانوم نیز کمک کند.
    • مرطوب‌کننده طبیعی: روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. به همین دلیل است که در لوسیون‌ها، صابون‌ها و نرم‌کننده‌ها از آن استفاده می‌کنند. این روغن می‌تواند به صورت موضعی استفاده شود. روغن آرگان خاصیت مرطوب کنند‌گی خود را بیشتر از فراوانی ویتامین E که یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است و به بهبود احتباس آب در پوست کمک می‌کند، می‌گیرد.
    • درمان‌کننده عارضه‌های پوستی: روغن آرگان دارای ویژگی‌های درمانی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هر دوی این موارد به کاهش علائم در تعدادی از بیماری‌های مختلف التهابی پوست مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می‌کنند.
    در این مورد روغن آرگان خالص را مستقیماً بر روی لکه‌های پوستی که از پسوریازیس نشأت گرفته، استفاده می‌کنند. درمان روزاسه نیز از طریق استعمال روغن آرگان امکان‌پذیر است.

    • برطرف‌کننده آکنه: آکنه هورمونی توسط روغن آرگان تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند. این محصول گیاهی به طور مؤثری میزان چربی پوست را تنظیم کرده و به درمان چندین نوع مختلف آکنه کمک می‌کند. نتیجه استفاده از این محصول پوستی صاف و چهره‌ای آرام است. در این روش باید حداقل دو بار در روز روغن آرگان و یا کرم‌های حاوی آن را مستقیماً بر روی پوست استعمال کرد.
    • ضد عفونت: یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان درمان عفونت‌های پوستی است. روغن آرگان هر دو خاصیت ضد باکتری و قارچ کشی را دارد. این قابلیت در درمان و پیشگیری از عفونت‌های پوستی باکتریایی و قارچی به کار می‌آید.
    • ترمیم زخم و جای بریدگی: از ترکیب آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می‌توان برای بهبود سریع‌تر زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید روغن آرگان را به طور مرتب مصرف کنید، تا اثرگذاری آن را بهبود ببخشید. این ماده همچنین در محو کردن ترک‌های پوستی تأثیر دارد.
    • درمان درماتیت: درماتیت آتوپیک یک بیماری شایع پوستی است، که علائمی مانند خارش و قرمزی دارد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در منطقه آسیب‌دیده، می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند. ویتامین E و عناصر ضد التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان، منجر به این اثر تسکین‌دهنده می‌شوند.
    • ضد پیری: مدت‌هاست که روغن آرگان به عنوان یک ماده طبیعی ضد پیری استفاده می‌شود. در واقع روغن آرگان آرایشی منجر به افزایش قابل‌توجه قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. این مزیت با استعمال روغن آرگان به طور مستقیم بر روی پوست حاصل می‌شود.
    کاربرد و مزایای روغن آرگان در سلامت و زیبایی مو کدامند؟


    تقریباً هر خاصیتی که روغن آرگان برای پوست دارد، برای موی شما نیز دارد. این روغن علاوه بر رفع خشکی و شکنند‌گی مو، بافت آن را ضخیم کرده و به آن قوت می‌بخشد. خرید روغن آرگان گزینه عاقلانه‌ای است، چراکه به راحتی می‌توان از آن با هدف زیبا و جوانسازی پوست صورت، بدن و مو استفاده کرد.

    1. روغن خراطین
    دارای هجده نوع آمینو اسید مفید برای پوست و مو است. این محصول طبیعی با افزایش گردش خون در بافت مورد نظر و نفوذ پروتئین در آن طراوت دوباره را به اندام شما باز می‌گرداند. علاوه بر این عنصری که در مواد تشکیل‌دهنده روغن خراطین وجود دارد، موجب افزایش حجم و توده عضلانی ناحیه مورد نظر می‌شود.

    کاربرد روغن خراطین چیست؟

    • حجم دادن به اندام عضلانی: خانم‌ها از این روغن برای افزایش حجم لب، گونه، سینه، باسن و هر بخشی از اندامشان که مایلند حجیم شود، استفاده می‌کنند.
    • پر کردن شیارهای سطح پوست: ایجاد بافت عضلانی که خاصیت روغن خراطین است، در برطرف کردن شیارهای پوستی به کار می‌آید.
    روش استفاده از روغن خراطین چگونه است؟

    برای صورت: این روغن را هر روز یک بار، هر بار به مدت سه دقیقه روی اندام مورد نظر ماساژ دهید و پس از یک ساعت بشویید. پیش از استعمال کمپرس گرم و پس از آن کمپرس سرد انجام دهید.

    برای بدن: این روغن را هر روز دو بار، هر بار به مدت سه دقیقه روی اندام مورد نظر ماساژ دهید و در صورت لزوم چندین ساعت بعد بشویید و تمیز کنید.

    این محصول فقط برای استعمال خارجی کاربرد دارد. برای جلوگیری از بروز هرگونه حساسیت، بهتر است این محصول را دو بار روی بازوی خود آزمایش کنید و در صورت عدم بروز قرمزی یا خارش می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.