1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

۷ نکته کاربردی برای خرید اینترنتی امن و مطمئن

شروع موضوع توسط m naizar ‏2/1/21 در انجمن هک و امنیت

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,265
    تشکر شده:
    98,877
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    ۷ نکته کاربردی برای خرید اینترنتی امن و مطمئن
    به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سیما ، یکی از مشکلاتی که در همین چند سال، از به وجود آمدن پدیده خرید اینترنتی وجود دارد، اطلاع نداشتن کاربران از نکته های ریزی است که سبب می شود خرید بر خط به منبعی برای سودجویان جهت اخاذی از کاربران تبدیل شود.

    اگر قصد دارید امنیت را تا آن جا که ممکن است در فرایند خرید برقرار کنید، هفت نکته مفید و کاربردی این حوزه را فرا بگیرید.


    [​IMG]


    ۱. استفاده از آخرین نسخه مرورگر

    شرکت های ارائه دهنده مرورگر های اینترنتی با انتشار نسخه جدیدی از محصول خود، قابلیت های امنیتی بیشتری به آن اضافه می کنند تا فضایی امن تر نسبت به نسخه های قبلی برای کاربر به وجود آید.

    این که شما از کدام مرورگر اینترنتی استفاده می کنید، بسیار مهم نیست، مهم این است که از آخرین نسخه آن مرورگر استفاده کنید. البته در بین مرورگر های مختلف می توان گفت Mozilla Firefox و Goole Chrome بالاترین میزان امنیت برای کاربران را فراهم می کنند.

    ۲. خرید از سایت های شناخته شده

    سایت های بسیاری وجود دارند که می توان از آن ها برای تلفن همراه خود شارژ خریداری کنید، اما تنها تعداد محدودی از آن ها از سوی اپراتور های تلفن همراه تایید شده اند. همین مورد در حوزه های مختلف نیز وجود دارد، پس بهتر است که به آن توجه کرد.

    ۳. اطلاع از وضعیت امنیت سایت

    یکی از پروتکل هایی که از آن جهت تبادل اطلاعات به صورت رمزنگاری شده استفاده می شود HTTPS نام دارد. فروشگاه های اینترنتی با استفاده از این پروتکل، فرایند خرید را در فضایی امن پیاده سازی می کنند.

    پس اگر برای خرید آنلاین (بر خط) خود به سایتی مراجعه کردید و در نشانی آن خبری از این پروتکل نبود، بلافاصله از خرید خود منصرف شوید. معمولا همه بانک های کشور در صفحه پرداخت خود نکاتی را جهت بررسی این وضعیت به کاربر گوشزد کرده اند.

    رمزدوم کارت، CVV2 و تاریخ انقضای کارت های بانکی خود را در هیچ سایتی ذخیره نکنید.

    ۴. استفاده از کارت های اعتباری

    در کشور ما بیشتر بانک ها کارت های خرید نقدی (debit) ارائه می دهند و تعداد محدودی نیز کارت های خرید اعتباری (credit) تفاوت این دو کارت در نحوه پرداخت است، به این معنی که در کارت های نقدی تا زمانی که پول در حساب نباشد امکان خرید وجود ندارد، اما درباره کارت های اعتباری این مورد صادق نیست.

    پس اگر کارت اعتباری و نقدی دارید، توصیه می شود از کارت اعتباری جهت خرید آنلاین استفاده کنید.

    ۵. حفاظت از اطلاعات شخصی

    اطلاعاتی از جمله رمز دوم کارت، CVV2 و تاریخ انقضا را نباید در هیچ سایتی ذخیره کنید. حتی اگر در حال وارد کردن این اطلاعات در سایت بانک خود هستید و مرورگر از شما درخواست می کند که این اطلاعات را در حافظه خود ذخیره سازد، بهتر این است که شما این کار را نکنید، چرا که به مرور زمان نگهداری این اطلاعات در مرورگر دردسرساز خواهد شد.

    ۶. گذرواژه امن

    هنوز از ۱۲۳۴ یا کلمه password استفاده می کنید؟ درست است که به یاد داشتن چنین ترکیب های ساده ای برای کاربر ساده است، اما به یاد داشته باشید که حدس زدن این موارد برای هکر یا فرد ناشناسی که قصد دارد اطلاعات شما را به سرقت ببرد، بسیار آسان است. پس بهتر است از گذرواژه های ترکیبی با طول حداقل ۸ که از حروف کوچک، بزرگ، نماد ها و اعداد تشکیل شده اند، استفاده کنید.

    ۷. بررسی حساب بانکی

    بهتر است پس از انجام خرید آنلاین، حساب بانکی خود را بررسی کنید تا از میزان مبلغ پرداختی اطمینان حاصل شود. این مورد آخر نسبت به قبلی ها خیلی به امنیت ربط ندارد، اما رعایت کردن آن باعث می شود که کاربر از تکمیل فرایند خرید اطمینان پیدا کند.
     
    M!LAD از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/9/20
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    خرید اینترنتی علاوه بر سایت واسه اپلیکیشن خرید هم مهمه بنظرم
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏4/1/21
    m naizar از این پست تشکر کرده است.