1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ساخت کارت ویزیت با ایلاستریتور

شروع موضوع توسط arezofaraji ‏19/12/20 در انجمن A.Illustrator

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/20
    ارسال ها:
    34
    تشکر شده:
    34
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    طراحی کارت ویزیت با ایلاستریتور
    شرکت ها و هر سازمانی برای معرفی برند و راه های ارتباطی خود با مشتریان نیازمند چاپ کارت ویزیت برای خود می باشند.
    من قصد دارم در این مقاله جنبه آموزشی طراحی کارت ویزیت را برای شما بیان کنم.
    در آموزش طراحی کارت ویزیت با ایلاستریتور سعی کردم به گونه ای توضیح بدم که حتی کسانی که تا به الان به ایلاستریتور کاری انجام نداده اند به راحتی بتوانند یک طراحی کارت ویزیت بطور زیبا داشته باشند.
    نرم افزار ایلاستریتور یک نرم افزار طراحی و براساس سیستم برداری می باشد. این نرم افزار توسط شرکت Adobe ساخته و راه اندازی شده است. این شرکت نرم افزارهای متعددی در زمینه طراحی دارد که مهم ترین این نرم افزار ها نرم افزار فتوشاپ است.
    نرم افزار ایلاستریتور یک نرم افزار طراحی می باشد که از نظر ابزاری و کاربردی شباهت بسیار زیادی به نرم افزار کورل دارد زیرا سیستم کارایی هر دو نرم افزار بصورت برداری و در زمینه طراحی بشدت کاربرد دارند.
    نرم افزار فتوشاپ بیشتر یک نرم افزار طراحی و ادیت کردن تصویر یا فیلم است.
    طراحی کارت ویزیت با ایلاستریتور


    گام اول

    در این مرحله اول شما باید توجه داشته باشید که قصد دارید چه نوع کارت ویزیتی را به چاپ برسانید. ابعاد کارت ویزیت قرار است چند در چند باشد. لذا انتخاب و سایز بندی کارت ویزیت خود قبل از طراحی کارت ویزیت بسیار مهم و ضرروی است. ما قصد داریم یک کارت ویزیت ۹ در ۶ را به شما آموزش بدهیم.
    در این مرحله با باز کردن نرم افزار ایلاستریتور در سربرگ File برروی New کلیک کرده و از از پنجره باز شده سیستم نرم افزار خود را در حالت سانتی متر قرار داده و ابعاد ۹ در ۶ سانتی متر را در کادر عرض و ارتفاع می نویسید و سپس برروی گزینه Creat کیلیک می کنید.

    [​IMG]

    [​IMG]
    گام دوم

    برای شروع طراحی باید ابتدا یکسری ابزارهایی را فعال کنید. ابتدا باید از سربرگ View برروی Smart Guides کلیک کنید. با فعال کردن این گزینه ، سبب می شود نسبت Object ها با سایر Object خط و خطوطی ترسیم شود و شما محل قرار گیری آنها را به راحتی می توانید تشخیص دهید.

    [​IMG]
    گام سوم

    در این مرحله می توانید یک حاشیه امن برای داخل کارت ویزیت ایجاد کنید. برای این کار کافی است از ابزار سمت راست نرم افزار برروی Rectangle Tools یا دکمه میانبر M را انتخاب کرده و با کلیک برروی صفحه یک پنجره برای شما باز می شود در پنجره باز شده ابعاد ۸٫۵ در ۵٫۵ را برای خود ایجاد کنید و سپس با استفاده از ابزارهای بالا رنگ کادر خود را در حالت حاشیه مشکی و داخل را در حالت بی رنگی قرار می دهید.

    [​IMG]
    گام چهارم

    در این مرحله اگر قصد دارید چاپ کارت ویزیت خودتان را با سیستم چاپی افست انجام بدهید باید کد رنگی خودتان را در حالت CMYK قرار بدهید و اگر قصد دارید با سیتم چاپی دیجیتال این کار را انجام بدهید باید طراحی خودتان را در حالت RGB قرار بدهید. برای این کار در سربرگ File برروی Document Color Mode و بعد حالت CMYK را انتخاب بکنید.

    [​IMG]
    گام پنجم

    در این قسمت مراحل شروع طراحی آغاز می شود که شما به سه طریق می توانید کار طراحی خودتان را پیش ببرید:
    روش اول می توانید با استفاده از نمونه و طرح های آماده موجود در اینترنت و با ایجاد تغییرات در نوشته ها طرح خودتان را نهایی کنید.
    روش دوم این است که شما می توانید با استفاده از یکسری عکس ها و المان هایی موجود که در نرم افزار ایلاستریتور دارید طراحی خودتان را پیش ببرید که من قصد دارم روش دوم که روش سخت تر و پیچیده تری می باشد را برای شما ترسیم کنم.
    منظور از تصویر شما اگر در حوزه فروش ماشین قصد طراحی کارت ویزیت دارید می توانید یک ماشینی که خودتان بهش علاقه دارید را به کارت ویزیت خود اضافه بکنید.
    برای شروع با استفاده از ابزار کناری در ایلاستریتور یک ستاره را ایجاد بکنید.
    با استفاده از ابزارهای موجود در نرم افزار ایلاستریتور کار طراحی خودتان را انجام دهید.

    [​IMG]
    گام ششم

    در این مرحله شما با استفاده از ابزار Pen یا (P) می توانید یکسری خطوط منحنی ایجاد کنید.

    [​IMG]
    گام هفتم

    در این مرحله می توانید با استفاده از ابزار Gradient در سمت نوار ابزار می توانید یک طیف چند رنگی برای کار خود ایجاد کنید. و شما می توانید با استفاده از غلطک های موجود در این قسمت طیف رنگی خودتان را به حرکت در بیاورید.

    [​IMG]
    گام هشتم

    در این مرحله می توانید با آپلود کردن تصاویر به طرح خود طراحی خودتان را شخصی سازی کنید. این تصویر می تواند یک لوگو و یا هر چیز دیگری باشد.
    گام نهم

    در این مرحله شما می توانید با استفاده از ابزار Text که در نوار ابزار سمت چپ قرار دارد هر متن و یا جمله ای که مد نظرتون هست را قرار دهید.

    [​IMG]
    گام دهم

    در این مرحله می توانید رنگ پس زمینه را به هر رنگی که مد نظرتون هست تغییر بدهید. این کار را می توانید هم یک رنگ ساده یا یک طیف رنگی و یا با آپلود یک تصویر در پس زمینه ایجاد کنید.

    [​IMG]
    گام یازدهم

    در این مرحله برای اینکه فونت ها و نوشته هایی که درون طرح خود ایجاد کردید بخواهید به راحتی در سیستم دیگر باز بکنید بگونه ای که آن فونت تغییر نکند کافی است از سربرگ Type برروی Create outline بزنید تا نوشته شما به حالت Object تبدیل شود.
    گام دوازدهم

    در این مرحله شما می توانید از طراحی خود یک خروجی PDF بگیرید و با استفاده از یک سیستم دیجیتال آن را پرینت کرده تا عیب و نقصی که اگر داشته باشد بتوانید آنرا رفع و سپس به چاپ در تیراژ بالا برسانید.
    برای این کار در سربرگ File برروی Save as زده و سپس خروجی PDF بگیرید.

    [​IMG]
    من سعی کردم در این مقاله بطور مختصر و گام به گام طراحی کارت ویزیت را به شما آموزش بدهم.این نرم افزار، کاربردهای بسیار زیاد و متنوعی دارد که برای آگاهی کامل تر از این نرم افزار باید یکسری سی دی های آموزشی این نرم افزار را مطالعه بفرمایید تا به جنبه های بسیار زیاد و کاربردی این نرم افزار پیشرفته برسید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏19/12/20
    Paradox.. و M!LAD از این پست تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/8/23
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    طراحی کارت ویزیت رو با چه نرم افزار هایی میشه انجام داد؟ من میخوام سفارش بدم